Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrce roomsteru a yetiho maluje volva. První je krásné kupé

  8:41aktualizováno  8:41
Švédský design je strohý, jednoduchý. Volvům to slušelo vždycky, i když si museli designéři vystačit jen s pravítkem. Design volv však nejsou jen úžasně staromódní krabice z osmdesátých let. Krásné kupátko, vzpomínající na jeden z nejslavnějších modelů značky, si vysnil nový šéfdesignér značky Thomas Ingenlath.

To jméno musí být Čechům povědomé. Aspoň všem škodovákům. Jeho dílem je totiž předchozí (druhá) generace octavie, yeti, stávající fabie a neortodoxní roomster. Když v roce 2005 odcházel do designcentra Volkswagenu v Postupimi, měl za sebou zkušenost kromě Mladé Boleslavi také od Audi.

Thomas Ingenlath změnil dres už před rokem. Jeho angažmá však švédská značka v čínských rukách moc nerozhlašovala. Šéfovské pastelky převzal od Petera Horburyho, který postoupil v hierarchii firmy výš a vede design celého koncernu Geely.

Ingenlath zatím začal pracovat na novém designérském směru švédské značky. Ten stávající, sázející na mohutnost a jednoduchost sice nestárne a neokouká se, ale sama značka cítí, že je potřeba se posunout dál. 

A tak vznikl koncept ladného kupé. To bude pro Ingenlathův tým nový slabikář designového jazyka. Veřejnosti se naživo představí přespříští týden na autosalonu ve Frankfurtu.

Volvo Coupé Concept

"Na rozdíl od povrchního vzrušení, na něž sází ostatní značky, chceme vozům Volvo vdechnout víc emocí prostřednictvím klidné, sebejisté krásy, jež patří mezi nejdůležitější rysy skandinávského designu," popisuje své vidění severského designu Thomas Ingenlath. 

Důležité jsou však i detaily. Novým poznávacím znakem volv bude položené písmeno T, kterým budou zářit v čelních světlech diody denního svícení. 

Může se hodit

Pokud uvažujete o nákupu nového Volva, můžete si vybrat z různých modelů a typů na Automodul.cz

V písmenkách ve světlech má Ingenlath vůbec zálibu. U Škody kdysi zavedl známé červené C v koncových lampách, podle kterého se auta české značky poznávají dodnes; i za éry Jozefa Kabaně razícího nový designérský styl. Ostatně, C v koncových světlech září i na novém volvím konceptu.

Volvo Coupé Concept


"Na finální interpretaci mřížky chladiče a loga stále pracujeme, obojí bude představeno společně s modelem XC90 během příštího roku," dodává Thomas Ingenlath k dalšímu důležitému prvku designu chystaných modelů.

Fotogalerie

Concept Coupé

Kupé pro dva a dvě děti, ve kterém volvisté vidí reminiscenci nádherného Volva P1800 z šedesátých let, budou do jara příštího roku následovat ještě další dva koncepty. "Použití prvků z exteriéru a interiéru modelu P1800 však neznamená žádný pokus o retro," upozorňuje Ingenlath.

Nový designový jazyk přijde do sériové výroby dohromady s novou variabilní platformou SPA (Scalable Product Architecture). Tu jako první představí příští rok dlouho očekávaná nová generace velkého SUV XC90. 

Nová modulární platforma, u které je stejně jako u MQB koncernu VW pevně daná jen vzdálenost přední nápravy a pedálové skupiny, nabídla podle Ingenlatha designérům velkou volnost při tvorbě.

Volvo Coupé Concept
Volvo Coupé Concept

Concept Coupé, jak zní jednoduché jméno nové studie, představí kromě elektronických vychytávek hlavně bezpečnostního charakteru také novou rodinu čtyřválců Drive-E, která ctí stejnou filozofii jako technický základ: variabilitu.

Pod kapotu konceptu tedy naplánovali benzinové provedení dvoulitrového motoru osazeného kompresorem a turbodmychadlem spojeného s elektromotorem. Hybrid má baterky, které lze dobít ze zásuvky. Celkový výkon soustrojí udává Volvo 400 koní a 600 Nm. Ty putují na jedenadvacetipalcová kola obou náprav, spalovací motor pohání přední kola, elektromotor zadní.

Volvo Coupé Concept


Interiér vyznává vzdušnost, jednoduchost a smysl pro detail. Tvůrci zdůrazňují ručně vyrobené prvky, jako jsou kůží čalouněný přístrojový panel, obložení přírodním dřevem či tmavě modré tkané koberce a detaily z obráběného kovu. Nejpůsobivějším šperkem interiéru je pak křišťálová hlavice voliče automatické převodovky.





Nejčtenější

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.