Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrce roomsteru a yetiho maluje volva. První je krásné kupé

  8:41aktualizováno  8:41
Švédský design je strohý, jednoduchý. Volvům to slušelo vždycky, i když si museli designéři vystačit jen s pravítkem. Design volv však nejsou jen úžasně staromódní krabice z osmdesátých let. Krásné kupátko, vzpomínající na jeden z nejslavnějších modelů značky, si vysnil nový šéfdesignér značky Thomas Ingenlath.

To jméno musí být Čechům povědomé. Aspoň všem škodovákům. Jeho dílem je totiž předchozí (druhá) generace octavie, yeti, stávající fabie a neortodoxní roomster. Když v roce 2005 odcházel do designcentra Volkswagenu v Postupimi, měl za sebou zkušenost kromě Mladé Boleslavi také od Audi.

Thomas Ingenlath změnil dres už před rokem. Jeho angažmá však švédská značka v čínských rukách moc nerozhlašovala. Šéfovské pastelky převzal od Petera Horburyho, který postoupil v hierarchii firmy výš a vede design celého koncernu Geely.

Ingenlath zatím začal pracovat na novém designérském směru švédské značky. Ten stávající, sázející na mohutnost a jednoduchost sice nestárne a neokouká se, ale sama značka cítí, že je potřeba se posunout dál. 

A tak vznikl koncept ladného kupé. To bude pro Ingenlathův tým nový slabikář designového jazyka. Veřejnosti se naživo představí přespříští týden na autosalonu ve Frankfurtu.

Volvo Coupé Concept

"Na rozdíl od povrchního vzrušení, na něž sází ostatní značky, chceme vozům Volvo vdechnout víc emocí prostřednictvím klidné, sebejisté krásy, jež patří mezi nejdůležitější rysy skandinávského designu," popisuje své vidění severského designu Thomas Ingenlath. 

Důležité jsou však i detaily. Novým poznávacím znakem volv bude položené písmeno T, kterým budou zářit v čelních světlech diody denního svícení. 

Může se hodit

Pokud uvažujete o nákupu nového Volva, můžete si vybrat z různých modelů a typů na Automodul.cz

V písmenkách ve světlech má Ingenlath vůbec zálibu. U Škody kdysi zavedl známé červené C v koncových lampách, podle kterého se auta české značky poznávají dodnes; i za éry Jozefa Kabaně razícího nový designérský styl. Ostatně, C v koncových světlech září i na novém volvím konceptu.

Volvo Coupé Concept


"Na finální interpretaci mřížky chladiče a loga stále pracujeme, obojí bude představeno společně s modelem XC90 během příštího roku," dodává Thomas Ingenlath k dalšímu důležitému prvku designu chystaných modelů.

Fotogalerie

Concept Coupé

Kupé pro dva a dvě děti, ve kterém volvisté vidí reminiscenci nádherného Volva P1800 z šedesátých let, budou do jara příštího roku následovat ještě další dva koncepty. "Použití prvků z exteriéru a interiéru modelu P1800 však neznamená žádný pokus o retro," upozorňuje Ingenlath.

Nový designový jazyk přijde do sériové výroby dohromady s novou variabilní platformou SPA (Scalable Product Architecture). Tu jako první představí příští rok dlouho očekávaná nová generace velkého SUV XC90. 

Nová modulární platforma, u které je stejně jako u MQB koncernu VW pevně daná jen vzdálenost přední nápravy a pedálové skupiny, nabídla podle Ingenlatha designérům velkou volnost při tvorbě.

Volvo Coupé Concept
Volvo Coupé Concept

Concept Coupé, jak zní jednoduché jméno nové studie, představí kromě elektronických vychytávek hlavně bezpečnostního charakteru také novou rodinu čtyřválců Drive-E, která ctí stejnou filozofii jako technický základ: variabilitu.

Pod kapotu konceptu tedy naplánovali benzinové provedení dvoulitrového motoru osazeného kompresorem a turbodmychadlem spojeného s elektromotorem. Hybrid má baterky, které lze dobít ze zásuvky. Celkový výkon soustrojí udává Volvo 400 koní a 600 Nm. Ty putují na jedenadvacetipalcová kola obou náprav, spalovací motor pohání přední kola, elektromotor zadní.

Volvo Coupé Concept


Interiér vyznává vzdušnost, jednoduchost a smysl pro detail. Tvůrci zdůrazňují ručně vyrobené prvky, jako jsou kůží čalouněný přístrojový panel, obložení přírodním dřevem či tmavě modré tkané koberce a detaily z obráběného kovu. Nejpůsobivějším šperkem interiéru je pak křišťálová hlavice voliče automatické převodovky.





Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.