Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije

aktualizováno 
„Už nebudeme vyvíjet žádnou novou generaci dieselových motorů,“ prohlásil šéf švédské automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Frankfurter Allgemeine Zeitung. Důvodem je podle něj to, že technologie pro snižování emisí oxidů dusíku jsou příliš drahé.

Nový motor Volvo řady Drive-E | foto: Volvo

Z ceníků malých aut se dieselové motory vytratí v následujících měsících. Analytici i samotné automobilky dosud uváděly, že vysoký příplatek za moderní diesely nastrojené drahými technologiemi jsou ochotni zaplatit zákazníci dražších a větších aut, kde dává naftový motor větší smysl než v malém autě. Boj s emisními normami ovšem vzdává už i Volvo, které prodává 90 procent svého kultovního modelu XC90 s dieselem.

Samuelsson upřesnil, že Volvo bude nadále pracovat na aktuálních dieselových modelech tak, aby splnily přicházející emisní standardy. Aktuální řadu dieselových motorů (výhradně čtyřválcových) představil švédský výrobce v roce 2013 (čtěte zde). Na nové generaci tedy Volvo pracovat nebude, aktuální diesely by měly přežít ve výrobě - samozřejmě po patřičných úpravách - přibližně do roku 2023.

Může se hodit

Místo toho chce Volvo investovat do elektrických a hybridních automobilů, první čistě elektrické auto značky má dorazit v roce 2019. Hakan Samuelsson připomíná případ americké Tesly: „Dokázala nabídnout takový automobil na které lidé stojí fronty.“ Šéf Volva, které od roku 2010 vlastní čínská automobilka Geely, vidí pro svou značku v této oblasti příležitost, sázet chce na vysokou kvalitu a atraktivní design.

Samuelsson již dříve řekl, že přísnější emisní pravidla vytlačí ceny automobilů s naftovým motorem tak vysoko, že se hybridy stanou atraktivní alternativou.

Úroveň emisí CO2 vypouštěná novými vozy (flotilový průměr počítaný za všechna prodaná auta značky) bude muset klesnout ze 130 gramů na kilometr na 95 gramů do roku 2021, to výrobce nutí, aby více investovali do technologií s emisemi výfukových plynů. Kromě CO2 jsou nyní velkým tématem právě emise oxidů dusíku (NOX) vypouštěné právě naftovými motory.

Fotogalerie

Vozy se vznětovými motory představují více než 50 procent všech nových registrací v Evropě, jejich prodeje v posledních letech stále klesají, stále je ovšem starý kontinent regionem se zdaleka největším podílem dieselových aut. A právě Volvo, zaměřené na prémiovou klientelu a nabízející hlavně větší auta vyšších tříd, prodává velkou část svých modelů právě s dieselem.

Emise vypouštěné osobními vozy se dostaly do hledáčku úřadů a veřejnosti kvůli aféře dieselgate rozpoutané proti koncernu Volkswagen v USA.

Analytici uvádějí, že dodatečné náklady na odlučování škodlivin NOX vynucené stále přísnějšími předpisy dosahují až 300 eur (8 tisíc korun) na auto. Oproti benzinovému vozu je podle analytické společnosti Goldman Sachs výroba nafťáku až o 1300 eur dražší (to je asi 35 tisíc Kč).





Nejčtenější

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Další z rubriky

Servisní truck závodního týmu Škoda Motorsport
VIDEO: Rozebrané auto a desítky gum, to je servisní kamion pro rally

Dnes startuje Rally Hustopeče, čtvrtý ze sedmi podniků Mistrovství České republiky v rally 2017. Podívejte se do útrob servisního kamionu týmu Škoda Motorsport.  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.