Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo do zásuvky: ReCharge Concept

aktualizováno 
Nové elektrovolvo ujede na elektrony 100 kilometrů. Když energie v baterkách dojde, je v záloze spalovací motor. Nebo stačí najít nejbližší zásuvku. Bílá, trochu rozřezaná "C-třicítka" vystavená ve Frankfurtu ukazuje, jak chce s emisemi bojovat Volvo.

"Pro splnění požadavků na snižování emisí CO2 bude v budoucnu zapotřebí, aby určitá část vozidel byla vybavena elektrickým pohonem," říká Magnus Jonsson, viceprezident pro výzkum a vývoj švédské automobilky.

Volvo ReCharge, vyrobené v kalifornském Camarillu, má v kolech elektromotory; baterky, které je živí, se dobíjejí z běžné zásuvky.

Elektromotor v každém kole
Lithium-polymerové baterie schovali vývojáři do kufru. Celková životnost baterií má přesahovat životnost vozidla. Pohon obstarávají čtyři nezávislé motory umístěné v jednotlivých kolech. Elektrická C30 tak vlastně dostala pohon všech kol. Přenos síly na každé kolo je řízen samostatně. Energie generovaná při brzdění se ukládá zpět do baterií.

Domácí elektrárna
Spalovací motor nepohání přímo auto, ale pouze dodává energii akumulátorům - slouží tedy pouze jako zdroj elektrické energie.

Čtyřválcový motor Flexifuel, schopný spalovat i bioethanol, se zdvihovým objemem 1,6 litru pohání generátor, který zajišťuje pohon motorů v kolech tehdy, pokud jsou baterie vybité. 

Generátor má mít podle prohlášení automobilky dostatečný výkon, aby mohl energií zásobovat rodinný dům. S menšími úpravami by mohl vůz svému majiteli sloužit jako zdroj elektřiny pro případ výpadku dodávky elektrické energie.
 
Spalovací motor se automaticky spouští v okamžiku, kdy je 70 procent kapacity baterie vyčerpáno.  Současně má řidič možnost spustit motor Flexifuel manuálně pomocí tlačítka na přístrojovém panelu.

To řidiči umožňuje spustit motor dříve, například při jízdě po dálnici, aby se baterie dobily předtím, než řidič s vozidlem vjede do města.

"Naše C30 s dobíjecí hybridní technologií si zachovává velmi živé a sportovní jízdní vlastnosti.  Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 9 sekund a maximální rychlost je 160 km/h," říká Ichiro Sugioka, vedoucí projektu Volvo ReCharge Concept.

"Plná" ze zásuvky
"Plné nabití baterií vozidla trvá 3 hodiny. I rychlé hodinové nabití však umožní ujetí přibližně 50 kilometrů," dodává viceprezident Volva pro výzkum a vývoj Magnus Jonsson.

"Osoba, která za den ujede méně než 100 km, bude muset čerpací stanici navštívit opravdu málokdy.  V USA to platí pro téměř 80 procent řidičů," vysvětluje Magnus Jonsson.

Automobilka tvrdí, že při jízdě výhradně na elektřinu jsou provozní náklady o 80 procent nižší než u srovnatelného vozidla poháněného benzinovým motorem. Při překročení hranice 100 km se spotřeba paliva v závislosti na vzdálenosti ujeté za pomoci benzinového motoru pohybuje od 0 do 5,5 litru na 100 km.

"Tento dobíjecí hybridní automobil by měl při správném používání vytvářet přibližně o 66 procent méně emisí oxidu uhličitého v porovnání s nejlepšími hybridními vozy, které jsou dnes na trhu k dispozici. Další snížení emisí je možné v případě, že elektřina použitá k dobíjení vozidla pochází ze zdrojů s nízkými emisemi CO2, jako jsou bioplyn, vodní nebo jaderná energie," říká Jonsson.

Autor:




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.