Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo se chlubí luxusní limuzínou. Předek má jako jeho první osobák

aktualizováno 
Na autosalonu v Šanghaji se Volvo pochlubilo konceptem luxusní limuzíny s vpravdě globálním jménem Universe. Má značku povznést do nejvyšší ligy, kam zatím jen nesměle nahlíží s modelem S80. Do sériové produkce má ale koncept ještě daleko, teprve se vyvíjí jeho platforma.

Volvo Concept Universe | foto: Volvo

Na veletrhu v Šanghaji je Volvo doslova jako doma. Od loňska ho totiž vlastní čínská automobilka Geely. Ale asi i její manažeři si přejí, aby si Volvo uchovalo svůj švédský původ, který mu jistě přidává na popularitě. Na druhou stranu se i Volvo chce poprat o zákazníky z Asie, kteří si potrpí na tradiční značky a velké limuzíny.

Volvo Concept Universe

V tomto směru Volvo za – především německou – konkurencí vždy zaostávalo. Největší model S80 (včetně prodloužené čínské verze S80L) je pro určitý segment zákazníků příliš malým autem. Na délku nemá ani pět metrů. Proto nepřekvapí, že právě v Šanghaji značka představila koncept velké limuzíny s názvem Universe, která by se již prémiovým německým autům měla vyrovnat. Když v ničem jiném, tak v rozměrech určitě. Šéf Geely Li Shufu by ale chtěl rivalům konkurovat i luxusem, kvalitou a v neposlední řadě s nimi srovnat i cenu.

Přestože ve Volvu teprve připravují novou platformu SPA pro tento i další modely, tak design konceptu Universe by se již výrazně měnit nemusel. Není to žádné sci-fi, rozhodně je ale originální. Především přední část musí potěšit každého příznivce značky. Tvar kapoty motoru a nízké umístění masky chladiče se světlomety jasně odkazuje na úplně první osobák Volva, legendární model PV444/544. Retro styl ale nepůsobí samoúčelně, naopak elegantně navazuje na uprostřed vyvýšené kapoty současných modelů.

Volvo Concept Universe

Elegantní jsou i zbylé linie konceptu, především zaoblená a mohutná záď s výraznými světly by se mohla líbit. Nechme se překvapit, jestli Volvo zariskuje a do sériové výroby pošle i proti sobě se otvírající dveře. Dnes ale ani toto řešení nepřekvapí, mají ho jak superluxusní Rolls-Royce, tak i běžný Opel Meriva. Změnit se ale asi bude muset otvor pro přístup k motoru. Na konceptu je extrémně malý. Je ale možné, že výrobce má v rukávu nějaké dodatkové řešení, třeba snímací přední masku.

Na první pohled mnohem futurističtější je interiér konceptu. Při podrobnějším prozkoumání ale vypadá taktéž docela umírněně, takže nejpodstatnější informací z útrob auta je jeho pouze čtyřmístný interiér. To u velké limuzíny sice překvapí, ale v praxi by to nemuselo znamenat vážnější problémy. Některá čtyřdveřová kupé už dávno páté místo vypustila.

Volvo Concept Universe

Volvo zatím neuvedlo, kdy se velký sedan začne vyrábět. Jasné není ani označení. Logicky by se nabízelo S100, ale ani v tomto směru nepadlo poslední slovo. Na platformě SPA by měly stát i nástupnické modely řady S60/V70. Ty jsou přitom úplně nové, takže obměnu nelze očekávat dříve než za pět či šest let, spíš ale ještě později. Z toho vyplývá, že velká limuzína by mohla jít do výroby do tří let.

Jasný není ani seznam motorů, či způsob pohonu. Volvo vyřadilo z nabídky svůj jediný osmiválec 4,4 litru a špičku nabídky tvoří atmosférické a přeplňované šestiválce s objemem 3 a 3,2 litru. Velká limuzína by ale potřebovala větší motor, aby se plnohodnotně mohla postavit BMW 7, Mercedesu třídy S nebo Audi A8.

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.