Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kamion budoucnosti už jezdí. Nejvíc paliva ušetří aerodynamika

aktualizováno 
Pět let výzkumu přineslo své výsledky. Koncept kamionu, který vyvíjelo Volvo ve spolupráci se Švédskou agenturou pro energii, má totiž až o 30 procent nižší spotřebu paliva než náklaďáky současné produkce.

Volvo Concept Truck | foto: Volvo

Nový koncept od Volva ukazuje, jak by se v budoucnosti dala zvýšit úroveň produktivity v přepravě na dlouhé vzdálenosti. Za úsporu paliva můžou hlavně novinky v aerodynamickém designu kamionů a nižší pohotovostní hmotnost.

Fotogalerie

Aerodynamickou efektivitu se výzkumnému týmu podařilo zvýšit o těžko uvěřitelných 40 procent. „Upravili jsme úplně celou soupravu. Podřídili jsme její podobu lepší aerodynamice, jak jen to šlo. Místo zpětných zrcátek jsme například použili kamery. Dosáhli jsme tím nižšího odporu vzduchu, takže pohyb soupravy má menší nároky na potřebu energie,” říká Åke Othzen, hlavní manažer projektu.

Konceptu také výrazně pomáhají nově vyvinuté pneumatiky s nižším valivým odporem. A návěs je o dvě tuny lehčí než běžný návěs stejného typu, což se může do provozu promítnout v podobě nižší spotřeby, nebo vyššího užitečného zatížení. Vylepšení se dočkalo i hnací ústrojí.

Volvo Concept Truck

Práce na vývoji vozidla Volvo Concept Truck začaly už před pěti lety. Zkušební jízdy soupravy probíhaly loni na podzim na švédských silnicích. Podle automobilky koncept v této podobě do výroby nemíří, některé z představených novinek se ale už teď používají na sériově vyráběných vozidlech a jejich počet bude v dalších letech přibývat.

Autor:


Témata: design, práce, kamion, Volvo


Nejčtenější

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.