Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stylové Volvo V40 dostalo make-up, aby se tvářilo jako teréňák

  15:09aktualizováno  15:09
Čerstvou novinku Volvo V40, která se stěží začala prodávat, upravil výrobce na oplastovanou verzi Cross Country. Z očekávaného odolného modelu XC40 se ale stal jen optický kit pro parádění na silnici. Až na nejvyšší model nebude mít V40 Cross Country pohon všech kol.

Volvo V40 Cross Country | foto: Volvo

V posledních zhruba patnácti letech vyrobilo švédské Volvo hned několik outdoorových modelů. V roce 1997 to začal velký kombík V70 se stejným označením Cross Country. Pak už následovaly verze s přídomkem XC: opravdová SUV XC90 a XC60 a nafouklý kombík XC70 s výraznějšími úpravami pro provoz mimo běžné komunikace.

Fotogalerie

Nové Volvo V40 Cross Country se poslední produkci ale poněkud vymyká a spíš navazuje na pradědečka V70 se stejným označením. Úpravy mají spíš kosmetický než praktický dopad. Ale to by nemuselo zákazníkům vadit, trochu zvýšený podvozek se může hodit i ve městě.

Povedený hatchback, či spíš crossover hatchbacku a kombi V40 má sám o sobě atraktivní kabát, který je navíc zatím neokoukaný. Auto se prodává teprve pár týdnů. Pro novou verzi Cross Country zvolilo Volvo osvědčený recept. Zvedlo podvozek o čtyři centimetry a kolem dokola přidalo plasty na spodní části karoserie.

Výsledek je ale poměrně decentní. Na bocích přibyly jen stříbrno-černé prahy, plechy dveří a blatníků nechal výrobce bez úprav. Přední spoiler je upravený výrazněji, ale jde spíš o barevnou mutaci než zásadní přepracování nárazníku. Vodorovná světla ve spodní liště nárazníku se přestěhovala výše a mají nyní horizontální orientaci. Úpravám přední části sekunduje jiný vzorek přední masky. Tentokrát připomíná tahokov a stejnou mřížku použil výrobce na průduch v nárazníku.

Volvo V40 Cross Country

Zcela tradiční pojetí oplastovaných aut najdeme v zadní části. Nárazník má trochu pozměněný tvar a je z větší části vytvořen z černého plastu. Vespod je opět ozdoben stříbrným krytem s vylisovaným nápisem Cross Country. Už jen drobným detailem je lišta ve vybrání pod pátými dveřmi. V40 Cross Country má v základní výbavě i podélné střešní nosiče a drobnými úpravami prošel i interiér, který dostal jiné barvy a materiály čalounění.

Kdo by ovšem očekával sériově dodávaný pohon všech kol, bude zklamán. Čtyřkolkou bude jen nejvýkonnější provedení T5 s přeplňovaným zážehovým pětiválcem s výkonem 187 kW. Tato verze bude k mání jen s šestistupňovým automatem a asistenty pro sjezd a výjezd do kopce. Dynamika nejsilnější verze je velmi slušná, na stovku se dostane za 6,1 sekundy při udávané kombinované spotřebě osm litrů na sto kilometrů.

Volvo V40 Cross Country

Všechny ostatní verze budou v prodeji jen s pohonem přední nápravy, jak je tomu u standardního provedení Volva V40. Téměř stejná je i paleta dodávaných motorů s výjimkou základního benzinového čtyřválce T3, který se alespoň zatím do Cross Country nedostane. Z benzinových motorů tak dojde na motor T4, což je přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru s výkonem 132 kW.

Paleta dieselových motorů je pak s "obyčejnou" V40 zcela totožná. Začíná se u šestnáctistovky D2 s výkonem 82 kW přes pětiválcový dvoulitr D3 s 110 kW až po jeho výkonnější verzi D4 s 130 kW. Nejsilnější dieselový motor dokáže na stovku dosprintovat s manuální převodovkou za 8,6 sekundy.

Volvo V40 Cross Country

U všech motorizací bude na výběr mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou. V případě automatu to je ale až na jednu výjimku postarší skříň Geartronic. Pouze motor T4 může být na přání spojený s dvouspojkovým automatem Powershift od Fordu.

Nová verze Volva V40 se začne vyrábět ještě letos v belgickém Genku, kde se vyrábí i základní varianta auta.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Fabia II 1,6TDi 66kW...
Škoda Fabia II 1,6TDi 66kW...

r.v. 2012, naj. 161 001 km, diesel
174 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.