Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stylové Volvo V40 dostalo make-up, aby se tvářilo jako teréňák

  15:09aktualizováno  15:09
Čerstvou novinku Volvo V40, která se stěží začala prodávat, upravil výrobce na oplastovanou verzi Cross Country. Z očekávaného odolného modelu XC40 se ale stal jen optický kit pro parádění na silnici. Až na nejvyšší model nebude mít V40 Cross Country pohon všech kol.

Volvo V40 Cross Country | foto: Volvo

V posledních zhruba patnácti letech vyrobilo švédské Volvo hned několik outdoorových modelů. V roce 1997 to začal velký kombík V70 se stejným označením Cross Country. Pak už následovaly verze s přídomkem XC: opravdová SUV XC90 a XC60 a nafouklý kombík XC70 s výraznějšími úpravami pro provoz mimo běžné komunikace.

Fotogalerie

Nové Volvo V40 Cross Country se poslední produkci ale poněkud vymyká a spíš navazuje na pradědečka V70 se stejným označením. Úpravy mají spíš kosmetický než praktický dopad. Ale to by nemuselo zákazníkům vadit, trochu zvýšený podvozek se může hodit i ve městě.

Povedený hatchback, či spíš crossover hatchbacku a kombi V40 má sám o sobě atraktivní kabát, který je navíc zatím neokoukaný. Auto se prodává teprve pár týdnů. Pro novou verzi Cross Country zvolilo Volvo osvědčený recept. Zvedlo podvozek o čtyři centimetry a kolem dokola přidalo plasty na spodní části karoserie.

Výsledek je ale poměrně decentní. Na bocích přibyly jen stříbrno-černé prahy, plechy dveří a blatníků nechal výrobce bez úprav. Přední spoiler je upravený výrazněji, ale jde spíš o barevnou mutaci než zásadní přepracování nárazníku. Vodorovná světla ve spodní liště nárazníku se přestěhovala výše a mají nyní horizontální orientaci. Úpravám přední části sekunduje jiný vzorek přední masky. Tentokrát připomíná tahokov a stejnou mřížku použil výrobce na průduch v nárazníku.

Volvo V40 Cross Country

Zcela tradiční pojetí oplastovaných aut najdeme v zadní části. Nárazník má trochu pozměněný tvar a je z větší části vytvořen z černého plastu. Vespod je opět ozdoben stříbrným krytem s vylisovaným nápisem Cross Country. Už jen drobným detailem je lišta ve vybrání pod pátými dveřmi. V40 Cross Country má v základní výbavě i podélné střešní nosiče a drobnými úpravami prošel i interiér, který dostal jiné barvy a materiály čalounění.

Kdo by ovšem očekával sériově dodávaný pohon všech kol, bude zklamán. Čtyřkolkou bude jen nejvýkonnější provedení T5 s přeplňovaným zážehovým pětiválcem s výkonem 187 kW. Tato verze bude k mání jen s šestistupňovým automatem a asistenty pro sjezd a výjezd do kopce. Dynamika nejsilnější verze je velmi slušná, na stovku se dostane za 6,1 sekundy při udávané kombinované spotřebě osm litrů na sto kilometrů.

Volvo V40 Cross Country

Všechny ostatní verze budou v prodeji jen s pohonem přední nápravy, jak je tomu u standardního provedení Volva V40. Téměř stejná je i paleta dodávaných motorů s výjimkou základního benzinového čtyřválce T3, který se alespoň zatím do Cross Country nedostane. Z benzinových motorů tak dojde na motor T4, což je přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru s výkonem 132 kW.

Paleta dieselových motorů je pak s "obyčejnou" V40 zcela totožná. Začíná se u šestnáctistovky D2 s výkonem 82 kW přes pětiválcový dvoulitr D3 s 110 kW až po jeho výkonnější verzi D4 s 130 kW. Nejsilnější dieselový motor dokáže na stovku dosprintovat s manuální převodovkou za 8,6 sekundy.

Volvo V40 Cross Country

U všech motorizací bude na výběr mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou. V případě automatu to je ale až na jednu výjimku postarší skříň Geartronic. Pouze motor T4 může být na přání spojený s dvouspojkovým automatem Powershift od Fordu.

Nová verze Volva V40 se začne vyrábět ještě letos v belgickém Genku, kde se vyrábí i základní varianta auta.

Autor:




Nejčtenější

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.