Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo V90 CrossCountry nemá jen plastové svaly, vyvíjeli ho nanovo

aktualizováno 
Dovršení druhé desítky let svých robustních kombíků do terénu oslavila značka Volvo premiérou modelu V90 CrossCountry. Oproti standardnímu kombíku udělala jen na podvozku na 200 změn.

Na třech místech současně (ve Švédsku, ve Švýcarsku a v USA) odhalila automobilka Volvo poslední model své vrcholné devadesátkové řady – V90 CrossCountry. Oproti výchozímu kombíku narostla světlá výška o 65 mm, o 20 mm vpředu a o 40 mm vzadu se zvětšil rozchod kol.

Automobilka si zakládá na tom, že v žádném případě nejde jen o nějaký designový paket, ale skutečné auto do terénu a na špatné cesty. Šéf vývoje podvozku Stefan Karlsson uvedl, že jen na podvozku bylo proti V90 provedeno na 200 změn a úprav. Testování a nastavování podvozku probíhalo jen na laboratorním simulátoru, tak v tajném testovacím centru na severu Švédska při teplotách -40 stupňů Celsia a naopak v extrémním horku v arizonské poušti.

Fotogalerie

Novinka, která se na podzim začne vyrábět ve švédské továrně Torslanda, bude k mání ve dvou verzích. Lišit se ale budou pouze provedením ochranných plastů na podvozku – ty budou buď černé, nebo v decentnějším provedení v barvě karoserie.

Všechny verze dostanou speciálně vyvinutá kola a pneumatiky s větší přilnavostí v terénu. Elektronika umožní nastavení čtyř jízdních režimů – offroad, komfortní, ekonomická a dynamická jízda. Za příplatek by mělo být vzduchové odpružení zadní nápravy.

Celosvětově počítá Volvo s prodejem 30 000 kusů kombíku V90 a 20 000 kusů V90 CrossCountry. Úspěch se od auta čeká na americkém trhu, kde byl velmi populární už první CrossCountry model XC70 navržený v roce 1996.

Autoři:




Nejčtenější

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.