Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo V90 CrossCountry nemá jen plastové svaly, vyvíjeli ho nanovo

aktualizováno 
Dovršení druhé desítky let svých robustních kombíků do terénu oslavila značka Volvo premiérou modelu V90 CrossCountry. Oproti standardnímu kombíku udělala jen na podvozku na 200 změn.

Na třech místech současně (ve Švédsku, ve Švýcarsku a v USA) odhalila automobilka Volvo poslední model své vrcholné devadesátkové řady – V90 CrossCountry. Oproti výchozímu kombíku narostla světlá výška o 65 mm, o 20 mm vpředu a o 40 mm vzadu se zvětšil rozchod kol.

Automobilka si zakládá na tom, že v žádném případě nejde jen o nějaký designový paket, ale skutečné auto do terénu a na špatné cesty. Šéf vývoje podvozku Stefan Karlsson uvedl, že jen na podvozku bylo proti V90 provedeno na 200 změn a úprav. Testování a nastavování podvozku probíhalo jen na laboratorním simulátoru, tak v tajném testovacím centru na severu Švédska při teplotách -40 stupňů Celsia a naopak v extrémním horku v arizonské poušti.

Fotogalerie

Novinka, která se na podzim začne vyrábět ve švédské továrně Torslanda, bude k mání ve dvou verzích. Lišit se ale budou pouze provedením ochranných plastů na podvozku – ty budou buď černé, nebo v decentnějším provedení v barvě karoserie.

Všechny verze dostanou speciálně vyvinutá kola a pneumatiky s větší přilnavostí v terénu. Elektronika umožní nastavení čtyř jízdních režimů – offroad, komfortní, ekonomická a dynamická jízda. Za příplatek by mělo být vzduchové odpružení zadní nápravy.

Celosvětově počítá Volvo s prodejem 30 000 kusů kombíku V90 a 20 000 kusů V90 CrossCountry. Úspěch se od auta čeká na americkém trhu, kde byl velmi populární už první CrossCountry model XC70 navržený v roce 1996.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.