Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo V90 CrossCountry nemá jen plastové svaly, vyvíjeli ho nanovo

aktualizováno 
Dovršení druhé desítky let svých robustních kombíků do terénu oslavila značka Volvo premiérou modelu V90 CrossCountry. Oproti standardnímu kombíku udělala jen na podvozku na 200 změn.

Na třech místech současně (ve Švédsku, ve Švýcarsku a v USA) odhalila automobilka Volvo poslední model své vrcholné devadesátkové řady – V90 CrossCountry. Oproti výchozímu kombíku narostla světlá výška o 65 mm, o 20 mm vpředu a o 40 mm vzadu se zvětšil rozchod kol.

Automobilka si zakládá na tom, že v žádném případě nejde jen o nějaký designový paket, ale skutečné auto do terénu a na špatné cesty. Šéf vývoje podvozku Stefan Karlsson uvedl, že jen na podvozku bylo proti V90 provedeno na 200 změn a úprav. Testování a nastavování podvozku probíhalo jen na laboratorním simulátoru, tak v tajném testovacím centru na severu Švédska při teplotách -40 stupňů Celsia a naopak v extrémním horku v arizonské poušti.

Fotogalerie

Novinka, která se na podzim začne vyrábět ve švédské továrně Torslanda, bude k mání ve dvou verzích. Lišit se ale budou pouze provedením ochranných plastů na podvozku – ty budou buď černé, nebo v decentnějším provedení v barvě karoserie.

Všechny verze dostanou speciálně vyvinutá kola a pneumatiky s větší přilnavostí v terénu. Elektronika umožní nastavení čtyř jízdních režimů – offroad, komfortní, ekonomická a dynamická jízda. Za příplatek by mělo být vzduchové odpružení zadní nápravy.

Celosvětově počítá Volvo s prodejem 30 000 kusů kombíku V90 a 20 000 kusů V90 CrossCountry. Úspěch se od auta čeká na americkém trhu, kde byl velmi populární už první CrossCountry model XC70 navržený v roce 1996.

Autoři:




Nejčtenější

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Neil Eamonn Smith na elektrickém skútru vycházejícím z legendárního stroje ČZ...
Českou motocyklovou legendu křísí Brit. Jeho prase jezdí na baterky

Brit Neil Eamonn Smith se nejdřív zamiloval do Prahy, pak si tu našel manželku i životní cíl: znovuobnovil ikonickou značku československých skútrů z 60. let. ...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.