Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo VCC: 250 koní za 6,5 litru benzinu

  10:04aktualizováno  10:04
Představu, jak by jednou mohly vypadat automobily Volvo, usnadňuje koncept nazvaný VCC, který je součástí prezentace švédské automobilky na autosalonu v Brně. Futuristický design na první pohled zaujme jednoduchostí karoserie.

U vozu značky Volvo nemůže chybět ani nepřehlédnutelná robustnost.

Jestliže se zaměříme na detaily, pohled se zastaví u úzkých světlometů.

 Jejich podoba má i svoji technickou podstatu.

„Pokud vozidlo zatáčí, snímač napojený na řízení aktivuje druhé a poté i třetí těleso osvětlující směr, kterým vozidlo zatáčí. Zejména při jízdě s množstvím zatáček tento systém vytváří nepřekonatelný světelný profil, a tak zvyšuje bezpečnost,“ vysvětluje José Diaz de la Vega, kreativní ředitel pro strategický design ve společnosti Volvo Cars.

Přehlédnout nelze ani chybějící sloupek mezi předními a zadními dveřmi. Z toho důvodu jsou zadní dveře zavěšeny vzadu. Jde však jen o libůstku designérů.

„Tato konstrukce zlepšuje pohled do interiéru, avšak z bezpečnostních důvodů není vhodná pro sériově vyráběná vozidla,“ vysvětluje Vega.

Volvo VCC má zajímavý nejen kabát. Pod kapotou ukrývá motor o objemu 2,6 litru s výkonem 250 koní. Jeho spotřeba je přitom pouhých 6,5 litru na 100 kilometrů.

Více o Volvu VCC ČTĚTE ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.