Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volva nabídnou na palubě wi-fi a 100 tisíc rádií

  11:24aktualizováno  11:24
Jak auto jezdí, to dnes zajímá stále menší procento zákazníků. Důležitější než výkony a technika je, jak rychlé a jednoduché je spárovat telefon s autem a jak málo bloudivá je navigace. Volva díky pomoci Ericssonu dostanou novou platformu globálních on-line služeb.

Začátek roku otevírá tradičně veletrh spotřební elektroniky CES. V Las Vegas má iDNES.cz dokonce dva týmy. Reportáže sledujte ZDE

Aktivní jsou na veletrhu několik posledních sezon i automobilky. Do aut se totiž ve velkém cpou dotykové displeje a systémy nabízející různé služby, pomocníky pro řidiče a zábavu pro zbytek posádky. Ale v porovnání s tím, co umí i ten nejobyčejnější chytrý telefon, je to stále většinou bída.

Cloud

Wikipedie cloud popisuje jako:

Poskytování služeb či programů uložených na serverech na internetu s tím, že uživatelé k nim mohou přistupovat například pomocí webového prohlížeče nebo klienta dané aplikace a používat je prakticky odkudkoliv.

Na systémech spojujících různé funkce a aplikace se stále pracuje, velmi daleko jsou s vývojem hlavně BMW, Mercedes, GM nebo Ford.

Kam až může nabídka různých služeb sahat, ukazuje na CESu nově Volvo. Švédský výrobce se tu ve světové premiéře chlubí on-line automobilovými službami fungujícími na principu cloudu. Systém pojmenovaný Sensus Connect mají dostat všechny modely značky po celém světě od května letošního roku. Na systému Volvo spolupracovalo s další známou švédskou firmou Ericsson.

"Technologie by měly usnadňovat život. Není to o nabídce tisíců aplikací. Jde o to, dát vám přesně to, co potřebujete, ještě předtím, než vůbec zjistíte, že to potřebujete," shrnuje základní myšlenku David Holeček, manažer značky pro konektivitu ve společnosti Volvo Cars.

Může se hodit

Toužíte po dokonalém autě a měli byste rádi Volvo? Vyberte si ze spousty nabídek na Automodul.cz.

Na výběr je tak ze stovky tisíc celosvětových rozhlasových stanic zprostředkovaných službou TuneIn, pomocí dálkového startování motoru přes mobilní telefon si můžete před nastoupením nechat vyklimatizovat kabinu.

Navigační systém kromě zadání cílové polohy přes mobil a získání potřebných informací o dané lokalitě z Wikipedie dovoluje také vyhledat parkovací místo v cíli cesty a současně za parkování i zaplatit. Aplikace Park&Pay je založena na komunikaci vůz - infrastruktura, a umožňuje tak autu "komunikovat" s okolím. Samozřejmostí jsou mapové aktualizace po celou dobu životnosti automobilu. 

"Naším cílem bylo vytvořit zábavný, jednoduše koncipovaný a intuitivní systém pro každého. Aktualizace našich aplikací na principu cloudu je opravdu jednoduchá," vysvětluje David Holeček.

Systém Sensus také umožní proměnit celý vůz ve wi-fi hotspot pro všechna zařízení podporující připojení k internetu. Kromě nepřeberného množství radiových stanic bude možné streamovat hudbu, stahovat rozhlasové pořady a podcasty. Služba Yelp umožňuje najít požadovanou místní službu, například restauraci, a přečíst si o ní recenze.

Glympse nabízí dynamické sdílení aktuální polohy a další aplikace slouží pro vyhledání požadované polohy prostřednictvím mobilního telefonu a k jejímu následnému odeslání do navigačního systému vozu. V nabídce nechybí přístup na Wikipedii, hlasové ovládání a systém převodu textu na řeč nebo bluetooth audio streaming a samozřejmostí je hands-free telefonování, tedy kompletní propojení smartphonu s vozem.

"Vůz vám nejen oznámí, že nastal čas objednat se do servisu, ale zároveň rovnou navrhne termín návštěvy servisu. To je však jen první krok k plné integraci služeb autorizovaného dealera do digitálního palubního systému, který bude v budoucnu nabízet ještě více služeb," popisuje Holeček.

"Vše je realizováno a spravováno jako globálně řízená služba na principu cloudu, jež v praxi funguje na základě regionálních a centrálních uzlů," vysvětlují tvůrci.  To má nabídnout vysokou flexibilitu kapacity, konkrétního obsahu a aktualizací.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.