Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo si k devadesátinám nadělilo nové XC60

  14:14aktualizováno  14:14
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Přesně na den před devadesáti lety, 14. března 1927, se v Göteborgu z výrobce kuličkových ložisek SKF vyčlenila automobilka Volvo. Ikonická švédská značka nyní na autosalonu v Ženevě představuje důležitou novinku. SUV XC60 si v první generaci vydobylo ohromné renomé, druhá sází na osvědčené recepty.

Volvo XC60 je v aktuální generaci, která se chystá na odpočinek, krystalickým příkladem vozu, jehož dodnes skvělý vzhled a image značky dohnaly k vrcholu. Jízdními schopnostmi neohromí, do kolen spíš srazí neskromně nastavený ceník. Za devět let na trhu se ovšem XC60 stalo v Evropě nejlépe prodávaným středně velkým prémiovým SUV, po celém světě ho Volvo prodalo téměř milion kusů.

Volvo XC60

Lepší příležitost než ženevský autosalon ročník 2017 si značka pro premiéru nové generace stěžejního modelu vybrat nemohla. Právě dnes, v půlce autosalonu, slaví volvo devadesátiny, švédská značka se navíc na autovýstavách vyskytuje jen zřídka, právě Ženeva je jednou z mála.

Na úspěch má nové XC60 zaděláno dobře, design aktuálních volv vymyšlený Thomasem Ingenlathem je fantastický. S uhrančivým zevnějškem navíc ladí parádní interiéry.

Kromě vzhledu sází švédská značka na pověstný důraz na bezpečnost. Konstruktéři karoserie se chlubí dokonalou tuhostí skeletu, nechybí tradiční nálož aktivních bezpečnostních prvků.

„Zvláštní pozornost jsme věnovali komfortním službám a funkcím, jejichž smyslem je usnadnit našim zákazníkům jejich každodenní život,“ doplňuje Henrik Green, senior viceprezident pro produkt a kvalitu Volva. To znamená pokročilé systémy infotainmentu a telematiky. Samozřejmostí je propojení chytrého telefonu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Online služby Volvo On Call umožňující komunikaci s vozidlem na dálku bohužel automobilka stále neumí nabídnout v Česku.

Fotogalerie

Volvo v nově uváděných modelech stojících na jednotné platformě SCA tvrdohlavě prosazuje dvoulitrové čtyřválce v různých výkonových verzích. Výkonově jsou dostačující, projevem mají ovšem k charakterní rozvážnosti starých volv daleko. Zákazníci se s tím však podle všeho vyrovnali.

Při uvedení na trh bude nové Volvo XC60 dostupné s naftovými motory D4 o výkonu 190 koní a D5 s technologií PowerPulse a výkonem 235 koní. Součástí nabídky bude i benzinový motor T5 o výkonu 254 koní a agregát T6 přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem, který vládne silou 320 koní a má maximální točivý moment 400 Nm. Nejvyšší motorizací určenou pro nové Volvo XC60 je benzinový plug-in hybrid T8 Twin Engine s výkonem 407 koní, který se chlubí zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,3 vteřiny.

„Zahájení výroby Volva XC60 ve švédské továrně Torslanda plánuje automobilka Volvo Cars na polovinu dubna,“ uvádí Petra Doležalová z českého zastoupení značky.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Další z rubriky

Nový motor Volvo řady Drive-E
Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije

„Už nebudeme vyvíjet žádnou novou generaci dieselových motorů,“ prohlásil šéf švédské automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Frankfurter Allgemeine Zeitung....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Konec nafty u Fabie a Rapidu za rok, 1,6 TDI dostane nádrž na močovinu

Emisní šílenství je v autoprůmyslu na maximu. Automobilky homologují své novinky na poslední chvíli, musí to stihnout do září. I na pár měsíců, kdy budou moci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.