Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo XC90 si chystá nové železo. Tvary naznačuje terénní sporťák

aktualizováno 
Druhý ze tří slíbených prototypů potvrzuje nový designérský směr Volva, který je dílem Thomase Ingenlatha. Švédská značka se právě pochlubila trekkingovým kupátkem na zvýšeném podvozku, které navíc naznačuje, jak bude vypadat nástupce Volva XC90. Druhá generace tohoto mastodonta vyjede na nové modulární platformě letos na podzim.

Nová modulární architektura "Scalable Product Architecture" (SPA) dá vzniknout velkému SUV. Jeho podobu naznačí třídveřový koncept XC Coupé, který se naživo představí na autosalonu v Detroitu příští týden. 

Volvo XC Coupé

Terénně laděné čtyřmístné volvo navazuje na parádní loňský koncept klasického kupé, kterým se při nástupu na post šéfdesignéra Ingenlath uvedl. Německý stylista, který je mimo jiné autorem nonkonformní Škody Roomster, má dát švédským hranatcům ladnější modernější tvary. Designový jazyk mají definovat tři nové koncepty. Nyní představené XC Coupé je druhým v pořadí.

Volvo XC Coupé a šéfdesignér švédské značky Thomas Ingenlath

Volvo XC Coupé a šéfdesignér švédské značky Thomas Ingenlath

Thomas Ingenlath vysvětluje, že novou tvář mohou volva dostat právě díky novému technickému základu. SPA totiž používá vysokopevnostní ocel a další moderní technologie.

Fotogalerie

Platforma Scalable Product Architecture (SPA) obnáší kromě nových materiálů také novou elektrovýzbroj. Různé radary, kamery, čidla a řídicí jednotky přinesou nové funkce a konstruktérům se zjednoduší jejich implementace do vozu, lehčí budou také případné změny. Elektrovýzbroj totiž rozdělili konstruktéři do čtyř částí (jízdní dynamika, karoserie, bezpečnost a zábavní funkce), které jsou na sobě nezávislé, takže je jednodušší jejich výměna či modifikace.

Architektura už je připravená na technologii bezpilotního auta, kterou volvo testuje, stejně jako systémy komunikace mezi auty navzájem a mezi infrastrukturou (Car2Car a Car2Infrastructure).

Rám XC90 bude tvořit ze čtyřiceti procent za tepla tvářená ocel. Pro srovnání Volvo udává, že stávající generace používá takové ocele sedm procent. Pro snížení hmotnosti je použitý hliník. 

Skelet nového Volva XC90 používá novou modulární platformu značky označenou SPA

Skelet nového Volva XC90 používá novou modulární platformu značky označenou SPA.

V útrobách nové XC90 se mají objevit nové čtyřválcové motory, které z nabídky vystrnadí pěti a šestiválcové agregáty. Nová XC90 se má představit v druhé půlce letošního roku, premiéra má být nachystaná na podzimní autosalon do Paříže.

Kupé pro sprinty v terénu

Mohlo by vás zajímat

Potřebujete nové auto a líbí se vám značka vozů Volvo? Najděte si svoje nové auto na Automodul.cz v klidu domova.

Jak bude druhá generace modelu vypadat naznačuje nový třídveřový koncept XC Coupé. Na předlouhou plochou kapotu navazují hodně skloněné přední (A) sloupky. Ještě víc se tak zdůrazňuje vzdálenost přední nápravy a přístrojovky, to dává pocit robustnosti a síly. 

Finální podoba nové XC90 by měla podle všeho na koncept navazovat, auto však bude určitě větší a mohutnější a hlavně opět sedmimístné. Do sériové podoby se má v méně změněné podobě dostat ztvárnění přídě s malými lampami a velkou maskou chladiče. Že jde o přímého následovníka prehistorického mamuta Volva XC90 dokazují zadní světla, která mají velmi podobný tvar. 

Volvo XC Coupé

Na prvních obrázcích se XC Coupé stylizuje do role velkého sportovce. Na střeše má na koncept netypický střešní box. Sám Ingenlath odkazuje při popisu některých detailů na výrobce sportovního vybavení. Zajímavým nápadem je "otočení" bezpečnostních pásů předních sedadel, které se zapínají na vnější straně sedadla.

Designéři však nezapomínají ani na efekt, autosalonového frajera tak postavili na jedenadvacetipalcové ráfky a dali mu agresivní linky dálničního sprintera Gran Turismo. Nechybí tradiční atributy aut typu SUV v podobě ochranného oplastování prahů a nárazníků. 







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.