Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vozit se jako Mussolini. Jedinečná Lancia Astura v aukci

  9:26aktualizováno  9:26
Benito Mussolini řídil dříve letadla než auta. Když objevil kouzlo automobilu, stal se z něj vášnivý "alfista". Unikát, který italského vůdce vozil a je nyní k mání v dražbě, ovšem nosi značku jiné italské automobilky - Lancia. Za jediný exemplář Lancie Astury byla stanovena vyvolávací cena 25 tisíc dolarů. Výtěžek půjde na pomoc nemocným dětem.

DALŠÍ FOTOGRAFIE

11. října 2005: Lancia fašistického diktátora Benita Mussoliniho byla v internetové aukci prodána za 140 tisíc dolarů. V aukci se sešlo 86 nabídek.

V Lancii Astuře, kterou oblékl do ladného tmavomodrého kabátu slavný Pininfarina, začal "vůdce národa" jezdit v roce 1939.

Auto, které za nejasných okolností skončilo po válce v amerických rukou, je v perfektním originálním stavu k mání v internetové aukci.

Do roku 1962 stálo auto italského diktátora v expozici muzea automobilů u Niagarských vodopádů.

Poté se stopy Mussoliniho Lancie ztrácejí v garáži neznámého soukromého sběratele.

Znovu se Lancia Astura objevila až nyní, kdy ji jako charitativní dar dostala kanadská organizace SickKids, pečující o nemocné děti. Desetidenní aukce začala 30. září 2005 na www.eBay.com, vyvolávací cena byla stanovena na 25 tisíc dolarů (cca 770 tisíc korun).

***

3/10/2005 13:00 - Po třiceti přihozeních se čtvrtý den aukce cena prozatím vyšplhala na 61 077 dolarů.

***

Auto je v perfektním stavu, nový majitel k němu dostane také kompletní provozní dokumentaci od roku narození, které se datuje k roku 1939, nebo také 18 podle kalendáře fašistického režimu.

Za chromovou mřížkou chladiče, která je sama o sobě uměleckým dílem, bije třílitrové osmiválcové srdce, ovládané s pomocí čtyřstupňové převodovky.

O "Duceho" pohodlí a bezpečnost pečovaly všechny nejmodernější výdobytky techniky své doby. Na autě tak najdeme nastavitelné zadní odpružení nebo kotoučové brzdy na všech kolech. Uvnitř nechybí chrom a ušlechtilé materiály, nastavitelná zadní sedadla nebo čtecí lampičky.

Před slunečními paprsky a zvídavými pohledy chránily "Duceho" soukromí záclonky z čistého hedvábí. Myslelo se také na praktičnost, v interiéru tak najdeme množství kapes, kapsiček a dalších odkládacích prostor.

Řidič sedával na sedadle v kombinaci modré a krémové kůže, zasunovacím sklem oddělený zadní prostor pro fašistického vládce Itálie je vyveden v jemné béžové kůži. Pracoviště řidiče zdobí elegantní hranaté budíky s ciferníky barvy slonové kosti.

Mussolini: Alfista tělem i duší

Benito Mussolini dostal řidičské oprávnění relativně pozdě, do automobilů se ale vzápětí zamiloval. Měl rád především Alfy Romeo. Ty nejkrásnější kousky své doby si koupil, nebo je dostal. Za volantem Alfy Romeo 6C 1750 karosované Zagatem dokonce poznal svou milenku Clarettu Petacciovou.

Mussolini dostal řidičský průkaz v 39 letech v roce 1922. Jeho prvním vozem bylo Bianchi 15, které dostal od jedné ze svých přítelkyň po čtyřleté známosti.

Ještě dříve než řidičské oprávnění získal "Duce" pilotní průkaz. Za knipl letadla usedal od roku 1920. 

Mnohé alfy z Mussoliniho sbírky byly kabriolety. Všechny nové modely, které z milánské fabriky vyjely, byly ještě před oficiální premiérou předvedeny právě jemu.

Zachoval se dopis adresovaný majiteli automobilky Nicolovi Romeovi, ve kterém Mussolini píše, že auto "jede velmi dobře, má ale příliš zahraničních součástí: švýcarské hodinky, francouzský klakson, německou elektrovýzbroj..." V tomto případě se jednalo o šestiválcový spider Alfa Romeo z roku 1926, karosovaný Zagatem.

Podle "Ruote Classiche"

Mussoliniho Lancia Astura

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.