Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Všechno je, jak má být: Volkswagen Tiguan

aktualizováno 
Na první pohled vypadá jako "touareg vypraný na devadesát". Ale právě to jeho zákazníci žádají. Tiguan je příjemný na ovládání, bez designových výstřelků, jednoduše volkswagen, jak má být.

VW Tiguan | foto: Volkswagen

ZVENČÍ  |  ZEVNITŘ  |   MOTOR  |   JÍZDA  ZÁVĚR

Mimino touaregu jde na dračku, v Německu je vyprodaný na půl roku dopředu. Pod typickou skořápkou s logem VW je to skládačka toho nejlepšího, co německý koncern nabízí, dohromady to konstruktéři poskládali dobře a volkswagenistům se to tak líbí. Podvozek vychází z golfu s pohonem všech kol 4Motion, interiér je z Golfu Plus. Bije vám srdce pro volkswagen? Budete spokojeni. Pokud nebije, zklamání vás nečeká.

ZVENČÍ: BABY TOUAREG
Na dálku si můžete před méně informovaným publikem hrát na touaregáře. Opravdu, z druhého patra paneláku vidíte tiguan stejně jako soused svůj touareg z pátého.

Nejvíc se designéři ve Wolfsburgu rozohnili při tvarování předních světel. Ze všech aut se dvěma propletenými véčky na čumáku jsou asi nejpropracovanější.

Zbytkem je to volkswagen se vším všudy. Kdo považuje golf za vrchol estetiky, bude nadšený. I on ale musí přiznat, že agresivní studie A concept vypadala mnohem lákavěji. - K VIDĚNÍ ZDE

ZEVNITŘ: ZVENKU VYPADÁ VĚTŠÍ
Vnějšími rozměry dokonce překonává stěhovavé MPVčko Touran, vnitřními je to spíše Golf Plus, kterému se o pár litrů nafoukl kufr.

Přístrojovka je vypůjčená z MPVčkoidního golfu, stejně tak zadní sedadla, která tak lze v rozmezí 16 centimetrů posunovat a polohovat sklon jejich opěradel. Všechno funguje a je rozmístěno tak, jak to čekáme, u testovaného exempláře ale ráda stávkovala elektroinstalace.

Nová dotyková navigace, integrovaná do multimediáního centra na středovém panelu, má lákavou grafiku a pracuje rychle. S chvilkou cviku zjistíte, že je i hodně intuitivní.

V sedačkách se sedí trochu vzpřímeněji, i tím si tiguan vzpomene na svého dárce orgánů jménem Golf Plus. Jsou po volkswagenovsku tužší, ty přední výrazně tvarované - obzvláště ve verzi Sport & Style. Vzadu bude cestujícím dobře, když pojedou ve dvou, třetí si díky tvarování lavice moc hovět nebude.

Místa pro posádku je uvnitř tak akorát, vepředu by ho mohlo být o něco víc pro kolena, kterým ubírá centimetry středový tunel, dobré je to hlavně s místem v podélném směru.

Praktických schránek otevřených i s dvířky je po interiéru tiguanu rozeseto dost. Do té velkoobjemové před řadicí pákou se vejde i kupa krabiček s cédéčky. Do kapes v předních dveřích nacpete i jedenapůllitrovou PET lahev.

Zvenčí je velký a robustní, uvnitř ale centimetry neplýtvá, do kufru se vejde 470 litrů věcí, když sklopíte zadní sedadla, odvezete 1 510 litrů. Hodnoty jsou to ve srovnání se stejně velkou konkurencí rekordní, ale na víkend na horách ve čtyřech se klasický kombík hodí víc.

MOTOR: KONEC STARÝCH ČASŮ
Nafťákům s úžasně nízkou spotřebou už odzvonilo i u Volkswagenu. Asketická, ale zároveň dost uřvaná a nekompromisně neurvalá TDIčka systému čerpadlo tryska nahradily kultivovanější common-raily, kterým do válců dopravuje naftu vysokotlaké vstřikování. 103 kW (140 koní) má stejně jako předchůdce, kterého najdeme třeba v octaviích. Je ale kultivovanější a dokonale pružný, mnohem lépe se také srovnává se sepnutím turbodmychadla; už vás za něj neodmění kopancem do zad jako u "starých TDIček".

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Tiguan www.automodul.cz

Obrácenou stranou mince je nutnost dostát ekologii. Nový agregát už je připravený na ekonormu Euro 5, dostal tedy filtr také pevných částic. Že se ale se spotřebou dostanete ke čtyřem litrům jako kdysi, na to zapomeňte.

V tiguanu jsme jezdili hlavně výletnickým způsobem. Při plném obsazení a jízdách po občas zasněžených silnicích si vzal 7,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Nový motor má mnohem příjemnější zvuk, v útrobách malého tiguanu o sobě ale dává dost vědět, v porovnání s předchůdcem je to však výrazný posun k lepšímu, k tomu nejlepšímu ze čtyřválcových common-railů zatím ale ne.

140 koní s tiguanem, vybaveným mezinápravovou spojkou Haldex, přidělující něco z 320 newtonmetrů krouticího momentu i zadní kolům, nijak zvlášť necvičilo. Na vině budou mimo jiné balony kol rozměru 215/65 R16 a hlavně 1 590 kilogramů pohotovostní hmotnosti.

Po dlouhé době se nám u auta z koncernu VW moc nepozdávala převodovka. Řazení převodových stupňů bylo horší, než je obvyklé. Občas jsme liché rychlosti kapku hledali, ale asi to bylo hlavně nešťastným kusem.

JÍZDA: GOLF KLAME TĚLEM
Chválu zaslouží chování na silnici. To, že s sebou vezete kila a centimetry navíc, které by se mohly projevit na obratnosti, necítíte. Ovládání a chování má stejné jako jakéhokoli obyčejné nižší auto.

Haldex má stále posílat 10 % točivého momentu na zadní kola, že vám zadní náprava pomáhá, ale stejně poznáte hlavně na uklouzané cestě, sněhu... prostě tam, kde se to ve čtyřech lépe táhne. V případě potřeby ale může být téměř všechna síla přenesena jen na zadní nápravu. Haldexová spojka spíná s každou generací (nyní už čtvrtou) lépe a rychleji, není jí co vytknout.

Za všech okolností je tiguan hezky stabilní, ovládání dobře padne do ruky. Náklony v zatáčkách se nekonají, nečeká vás žádná mořská nemoc z houpavého teréňáku.

Ten malý čudlík, co je před řadicí pákou a je na něm napsáno "off road", pomáhá při jízdě v terénu, trochu přenastaví řídicí jednotku ABS a plynu a aktivuje se systém pomáhající při sjíždění prudkých svahů.

Podvozek je hodně tuhý. Hlavním neduhem je jeho hlučnost. Při jízdě po brněnské dálnici cestující vzadu remcali, že nic kromě hučení podvozku neslyší.

ZÁVĚR: VŠECHNO JE, JAK MÁ BÝT
Mezi hlavní terénní disciplíny tiguanu bude patřit překonávání retardérů a chodníků ve městech a jízda rozbahněnou nebo zasněženou polňačkou. Nic víc od něj čekat majitel nemůže. A všechno, co má, zvládá bezproblémově. Typického kupce ale terénní schopnosti zajímat určitě nebudou. Do Karpat totiž vyráží jiná auta než tiguany a jiní lidé než jejich majitelé...

Mimino touaregu se sice hlásí k SUVčkům, jako klasický osobák ale obstojí lépe. Nabídne o pár litrů prostoru více než Golf Plus a svezení jako Golf 4 Motion. Kdo za 800 tisíc něco takového čeká, toho uspokojí. Milovníci volkswagenů jsou z něj nadšeni, ostatní neurazí... prostě volkswagen, jak má být.

Prozatím jsou v české nabídce tiguanu dva motory - kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaná benzinová 1,4 TSI (150 k/110 kW) a "naše" dvoulitrové TDIčko. Ceny startují na 791 tisících (benzin) a nejlevnější nafťák vyjde na 816 500. Ceník má obligátní hromadu stránek příplatkové i standardní výbavy - třeba prosklenou střechu za 32 nebo parkovací barevnou kameru v "balíčku" s navigací za 55 tisíc. Časem přibudou ještě další motory a jednodušší - silniční - verze s pohonem pouze předních kol.

VOLKSWAGEN TIGUAN v číslech 
délka x šířka x výška
x rozvor (mm)
4 427 x 1 809 x 1 686 x 2 604
objem kufru (l) 470 - 1 510
MOTOR vznětový čtyřválec common-rail 2,0 TDI DPF
objem (ccm) 1 968
max. výkon (kW/k) 103/140
max. krouticí moment (Nm) 320
max. rychlost (km/h) 186
zrychlení 0-100 km/h (s) 10,5
spotřeba město/mimo město/kombinovaná (l) 9,4/5,9/7,2
hmotnost pohotovostní/celková (kg) 1 590/2 240
základní cena s daným motorem (Kč) 816 500

nejnižší cena (Kč): 791 200 (motor 1,4 TSI)

Pozn: údaje uváděné automobilkou





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.