Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vůz si zaslouží zabezpečit podle ceny

aktualizováno 
Martin Pajer, ředitel pražské společnosti Cebia, která se před deseti roky jako první v republice začala zabývat prověrkami vozidel, zda nejsou kradená, a věnuje se také jejich zajištění, doporučuje zvolit zabezpečení pro Škodu Octavia podle její pořizovací ceny: do 400 tisíc, do 500 tisíc a nad 500 tisíc korun.
Martin Pajer, ředitel pražské společnosti Cebia, která se před deseti roky jako první v republice začala zabývat prověrkami vozidel, zda nejsou kradená, a věnuje se také jejich zajištění, doporučuje zvolit zabezpečení pro Škodu Octavia podle její pořizovací ceny: do 400 tisíc, do 500 tisíc a nad 500 tisíc korun. Pro všechny tři cenové skupiny doporučuje preventivní značení skel bezpečnostním kódem s registrací do informačního systému OCIS, který při odcizení poskytuje služby napomáhající nalezení a vrácení vozidla původnímu majiteli. "Auta označená bezpečnostním kódem se podle statistik ztrácejí zhruba dvacetkrát méně než ta, která označena nejsou," informuje Martin Pajer. Ten majitelům octavií v ceně do 400 tisíc dál doporučuje minimálně mechanické zabezpečení řazení nebo klasický autoalarm. "Mechanická zařízení blokují podle typu bud řadicí páku (Medvěd Blok, Defend-lock, Multi-lock a další), nebo mechanismus řazení (Construct). Z autoalarmů jsou na trhu výrobky, které ohlídají všechny vstupy do vozidla, jeho vnitřní prostor i případné otřesy. Signál o napadení auta lze za pomoci pageru přenést jednak na vzdálenost několika set metrů, ale existují také pagery GSM, které majitele vozidla najdou takřka všude," vysvětluje výhody systému Martin Pajer. "Nejžhavější novinkou je pager GSM, který je schopen buďto sám, nebo ve spojení s autoalarmem hlídat vozidlo, ovládat některé funkce, a dokonce ho i na dálku odstavit." Pro octavie v pořizovací ceně do 500 tisíc korun odborník doporučuje kombinovat všechny uvedené systémy - preventivní značení skel bezpečnostním kódem, klasický autoalarm, nejlépe doplněný imobilizérem, případně pagerem, a mechanické zabezpečení řazení. V případě octavií v ceně nad 500 tisíc korun je podle názoru Martina Pajera vhodné investovat do systému rádiového vyhledávání Sherlog, který při ohrožení vozidla vyhlásí poplach. "Stane se tak v případě, že se zloděj pokouší auto nastartovat nebo s ním začne, pohybovat, třeba na laně a podobně," uvádí Martin Pajer. "Sherlog umožňuje aktivní vyhledávání odcizeného vozidla v Česku a na Slovensku."
Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.