Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vůz vysoké světové třídy

  14:58aktualizováno  14. října 16:26
Praha, 25. září 1955 - Předností našich automobilek je v neposlední řadě vlastní cesta, kterou jdou. Naši konstruktéři přihlížejí k světovému vývoji automobilismu, k jeho nejlepším novinkám a dovedou se z tohoto vývoje poučit. Vždy však vtisknou svým výtvorům národní charakter poctivé české vkusné práce. Takový je svým vzhledem i celkovou koncepcí nový osmiválec Tatra T 603.

ORIGINÁL ČLÁNKU

Tatra T 603 má velmi elegantní, ladnou, aerodynamickou karoserii jemných tvarů.

Přední kapota a maska s oblými, pontonovými blatníky, které s ní tvoří nedílný celek, vtiskuje vozu podobu, která sice trochu připomíná „Tatraplan“, ale činí vůz daleko elegantnějším.

Vpředu masky dole jsou vedle sebe tři silné reflektory, které jsou umístěny za společným zasklením.

Na předním velkém, chromovaném nárazníku jsou dvě ozdoby z umělé plastické hmoty. Podobně je řešen zadní nárazník.

Po předních stranách blatníku jsou vkusné, protáhlé blikavé ukazatele směru. Přední zaoblené sklo a velká skla postranní dávají výborný výhled.

Motor je umístěn tradičně vzadu, ovšem mnohem níže, než tomu bylo u dosavadních typů. Přístup vzduchu k motoru je v bocích zadních blatníků, vyvedených z karoserie. Je tu ze strany „kapsa“ s několika drobnými žebry nenápadně umístěnými. Zadní blatníky končí koncovými a stop světly a blikavými ukazateli směru.

Zvláštní zmínky zaslouží řešení zadního okna. Umístění motoru nízko na chassis umožnilo řešit nově dobrý výhled z vozu dozadu, dvěma obrovskými, těsně vedle sebe posazenými okny, opatřenými zaobleným sklem. Vůz odpovídá nejmodernějším požadavkům dobrého vzhledu.

Eleganci vozu zvyšuje vkusně a s mírou použité chromování (chromová lišta podél karoserie, rámečky oken apod.), bílé pneumatiky a celková povrchová úprava. Vnitřek vozu je prostorný; pro šest osob. Sedadla jsou umístěna mezi nápravami. Přední sedadla jsou vcelku. Rychlostní páka je pod volantem.

ORIGINÁL ČLÁNKU

Vůz je opatřen vzduchem chlazeným osmiválcovým motorem. Maximální rychlost vozu 170 km v hodině. Výkon 105 koňských sil, spotřeba 12 litrů na 100km. (Vše podle údajů továrny.)

Tatra T 630 je zkušebním typem, a proto možná dojde ještě k některým technickým či jiným úpravám, opravám a změnám k lepšímu.

Již dnes však můžeme říci, že jde o automobil vysoké světové třídy, dávající velkou naději, že bude dobře reprezentovat vyspělost našeho automobilového průmyslu.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.