Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen vypouští oblíbené bestie. Golfy GTI a GTD přijdou koncem jara

  8:00aktualizováno  8:00
Fanoušky nesmrtelného modelu jistě potěšila zpráva, že VW Golf se stal autem roku 2013. A hned přichází další. Na ženevském autosalonu se dnes představují ostré verze modelu a česká cena GTI bude začínat podstatně níže než německá cenovka. V prodeji bude v základní verzi a v provedení Performance. Cenovka výkonově slabší dieselové verze GTD bude o něco vyšší než u benzinové verze.

Volkswagen Golf GTI | foto: VW

Volkswagen oba nové modely, vycházející z aktuální sedmé generace Golfu, oficiálně ukáže na autosalonu v Ženevě, který začíná 7. března. S předstihem však ukázal podobu obou modelů na fotografiích, představil část technických parametrů a nastínil základní cenu novinek.

Fotogalerie

Především pohled na cenu může české zákazníky potěšit. Základní varianta Golfu GTI bude stát 613 900 korun, přitom v Německu bude nové GTI startovat v přepočtu na 730 tisících korun. Je pravděpodobné, že určité rozdíly budou ve výbavě, ale i tak je česká cena příjemným překvapením. U dieselové verze pak známe jen německou cenu, která je o tisíc eur vyšší než u benzínového GTI. Stejný rozdíl, tedy asi 25 tisíc korun, by pak měl být u obou modelů i na českém trhu.

I nové GTI si zachovává vlastnosti předchůdců. Liší se oba nárazníky, vpředu najdeme tradiční voštinovou masku s červenou linkou a zadní světla jsou zatmavená. Auto sedí o kousek níž a má výraznější boční prahy. Nová jsou sedmnáctipalcová kola a v interiéru si nelze nevšimnout sportovního volantu a sedadel s tradičním kostkovaným vzorem. Víceméně to samé předvede i dieselový model GTD.

Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTD

Stejně jako standardní provedení sedmičkového Golfu, tak i obě sportovní verze sdílí novou koncernovou modulární platformu MQB. Tu pak má třeba i nová Škoda Octavia nebo nový Leon od Seatu. Díky nové platformě se podařilo uspořit i pár kilogramů hmotnosti, takže pohotovostní hmotnost nového GTI začíná na 1 350 kilogramech.

Může se hodit

Zamilovali jste si Volkswagen Golf? Tak si ho kupte. Vybírejte z nabídky na Automodul.cz/Volkswagen Golf.

Novinky dostaly i zcela nové motory. GTI má přeplňovaný dvoulitr s výkonem 162 kW (220 koní), příplatková verze Performance pak přidává dalších 7 kW na výsledných 230 koní. Díky této úpravě se GTI dostane na maximální rychlost sériových aut 250 kilometrů za hodinu. Základní verze se pak bude o něco pomalejší, když zvládne 246 kilometrů za hodinu.

Točivý moment je u obou verzí shodných 350 Nm. Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a automatem DSG. Výrobce zatím nerozlišuje zrychlení u obou převodovek, možná jsou stejné. Základní GTI tak vystřelí na stovku za 6,5 sekundy, verze Performance je o desetinku rychlejší. V porovnání s předchozí generací GTI z šestkového Golfu je novinka o půl sekundy rychlejší. Aby také ne, když má o 70 Nm větší maximum točivého momentu a o 10 až 20 koní vyšší výkon.

Dieselový Golf GTD má dvoulitrový diesel naladěný na 135 kW (186 koní), s kterým dosáhne na maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu a na stovku zrychlí za 7,5 sekundy.

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI

Udávaná normovaná spotřeba není u hot-hatchů, kam obě novinky tradičně patří, příliš důležitou hodnotou a pravděpodobně se na ni málokterý majitel dostane. Ale budiž. Teoreticky se při dodržování rychlostí GTD dostane až na 4,7 litru nafty na sto kilometrů, GTI pak v obou výkonových verzích na 6,5 litru naturalu, případně o půl litru více s DSG převodovkou.

V Německu začne Volkswagen přijímat objednávky na jaře, v prodeji budou Golfy GTI a GTD od konce jara. Zhruba v tomto termínu by měly novinky dorazit i na český trh. Výrobce uvádí termín na přelomu jara a léta, což logicky vychází na červen.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.