Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen vypouští oblíbené bestie. Golfy GTI a GTD přijdou koncem jara

  8:00aktualizováno  8:00
Fanoušky nesmrtelného modelu jistě potěšila zpráva, že VW Golf se stal autem roku 2013. A hned přichází další. Na ženevském autosalonu se dnes představují ostré verze modelu a česká cena GTI bude začínat podstatně níže než německá cenovka. V prodeji bude v základní verzi a v provedení Performance. Cenovka výkonově slabší dieselové verze GTD bude o něco vyšší než u benzinové verze.

Volkswagen Golf GTI | foto: VW

Volkswagen oba nové modely, vycházející z aktuální sedmé generace Golfu, oficiálně ukáže na autosalonu v Ženevě, který začíná 7. března. S předstihem však ukázal podobu obou modelů na fotografiích, představil část technických parametrů a nastínil základní cenu novinek.

Fotogalerie

Především pohled na cenu může české zákazníky potěšit. Základní varianta Golfu GTI bude stát 613 900 korun, přitom v Německu bude nové GTI startovat v přepočtu na 730 tisících korun. Je pravděpodobné, že určité rozdíly budou ve výbavě, ale i tak je česká cena příjemným překvapením. U dieselové verze pak známe jen německou cenu, která je o tisíc eur vyšší než u benzínového GTI. Stejný rozdíl, tedy asi 25 tisíc korun, by pak měl být u obou modelů i na českém trhu.

I nové GTI si zachovává vlastnosti předchůdců. Liší se oba nárazníky, vpředu najdeme tradiční voštinovou masku s červenou linkou a zadní světla jsou zatmavená. Auto sedí o kousek níž a má výraznější boční prahy. Nová jsou sedmnáctipalcová kola a v interiéru si nelze nevšimnout sportovního volantu a sedadel s tradičním kostkovaným vzorem. Víceméně to samé předvede i dieselový model GTD.

Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTD

Stejně jako standardní provedení sedmičkového Golfu, tak i obě sportovní verze sdílí novou koncernovou modulární platformu MQB. Tu pak má třeba i nová Škoda Octavia nebo nový Leon od Seatu. Díky nové platformě se podařilo uspořit i pár kilogramů hmotnosti, takže pohotovostní hmotnost nového GTI začíná na 1 350 kilogramech.

Může se hodit

Zamilovali jste si Volkswagen Golf? Tak si ho kupte. Vybírejte z nabídky na Automodul.cz/Volkswagen Golf.

Novinky dostaly i zcela nové motory. GTI má přeplňovaný dvoulitr s výkonem 162 kW (220 koní), příplatková verze Performance pak přidává dalších 7 kW na výsledných 230 koní. Díky této úpravě se GTI dostane na maximální rychlost sériových aut 250 kilometrů za hodinu. Základní verze se pak bude o něco pomalejší, když zvládne 246 kilometrů za hodinu.

Točivý moment je u obou verzí shodných 350 Nm. Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a automatem DSG. Výrobce zatím nerozlišuje zrychlení u obou převodovek, možná jsou stejné. Základní GTI tak vystřelí na stovku za 6,5 sekundy, verze Performance je o desetinku rychlejší. V porovnání s předchozí generací GTI z šestkového Golfu je novinka o půl sekundy rychlejší. Aby také ne, když má o 70 Nm větší maximum točivého momentu a o 10 až 20 koní vyšší výkon.

Dieselový Golf GTD má dvoulitrový diesel naladěný na 135 kW (186 koní), s kterým dosáhne na maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu a na stovku zrychlí za 7,5 sekundy.

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI

Udávaná normovaná spotřeba není u hot-hatchů, kam obě novinky tradičně patří, příliš důležitou hodnotou a pravděpodobně se na ni málokterý majitel dostane. Ale budiž. Teoreticky se při dodržování rychlostí GTD dostane až na 4,7 litru nafty na sto kilometrů, GTI pak v obou výkonových verzích na 6,5 litru naturalu, případně o půl litru více s DSG převodovkou.

V Německu začne Volkswagen přijímat objednávky na jaře, v prodeji budou Golfy GTI a GTD od konce jara. Zhruba v tomto termínu by měly novinky dorazit i na český trh. Výrobce uvádí termín na přelomu jara a léta, což logicky vychází na červen.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.