Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Golf: spolehlivý pracant

aktualizováno 
Připravujete se na nákup auta? Znát zkušenosti majitelů, kteří ho řídí, je nejlepší reference. Chystáte se koupit ojetý Volkswagen Golf z poloviny devadesátých let? Čtěte zkušenosti řidiče, který s ojetým golfem III. generace jezdil pět a půl roku.

VW Golf | foto: VW

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Golfa jsem koupil v únoru 2001 v autobazaru. Jednalo se o pětidveřový hatchback, po prvním majiteli, koupený v ČR, nehavarovaný, se servisní knížkou a manuálem v češtině.

Auto mělo pouze základní výbavu, tj. servořízení a rádio, chyběly airbagy, ABS či klimatizace. Zabezpečené bylo zámkem řadicí páky. Obuté bylo na plechových discích se sjetými zimními pneumatikami.

Lak i interiér byl velmi zachovalý, pouze na několika místech bylo čalounění a koberce propálené od cigaret (auto ale nebylo kouřem vůbec cítit) a na dveřích a zadním sloupku karoserie byly viditelné škrábance, způsobené evidentně nějakým vandalem (nebo závistivým sousedem).

Mojí první investicí pár dní po koupi byla nová autobaterie (1 500,- Kč), neboť po týdnu stání v garáži v autě nesvítilo ani stropní světlo.

 Hned poté jsem se vydal do značkového servisu (poprvé a naposledy), kde jsem nechal vyměnit rozvodový řemen, kladku, motorový olej a svíčky (celkem 5 200,- Kč).

S příchodem jara jsem musel investovat do nových letních pneu (4 700,- Kč), na podzim jsem pak pořídil pneu zimní, včetně disků (5 000,- Kč, disky z vrakoviště za 800,- Kč).

V dubnu 2002 jsem měnil brzdové destičky a kapalinu (2 000,- Kč), v říjnu téhož roku poslední díl výfuku (2 800,- Kč).

V létě 2004 (při 120 tisících km) pak auto dostalo nové tlumiče (celkem za 6 500,- Kč). Olej včetně filtru jsem měnil pravidelně po roce provozu, což v mém případě znamenalo něco kolem 10 tisíc ujetých km (vždy polosyntetiku 10W-40). Pravidelně, dle návodu k obsluze, byl měněn také vzduchový a palivový filtr.

První závada se na autě objevila nedlouho po koupi a nebyla nikdy odstraněna, zvykl jsem si na ni a neměla žádný vliv na provoz auta a jeho spolehlivost: asi po 5 vteřinách od nastartování studeného motoru (po ránu nebo po celodenním stání na parkovišti) došlo k náhlému poklesu otáček a ke 'kuckání' motoru.

Po lehkém přidání plynu již bylo vše v pořádku. Tato závada se objevovala pravidelně od jara do podzimu, při venkovních teplotách nad 15 °C, v zimním období se nikdy neprojevila. Zřejmě bylo vadné nějaké čidlo teploty.

V únoru 2004 přestal fungovat termostat, výměna za nový včetně nové chladicí kapaliny přišla na 700,- Kč.
Občas mi odešla halogenová žárovka, nejčastěji jsem ale měnil žárovky koncových světel.

Osvětlení přihrádky u spolujezdce začalo svítit nepřetržitě. Žárovku jsem jednoduše natrvalo vyndal, nechtělo se mi rozebírat palubní desku. Horší byla porucha žároviček osvětlujících přístrojovou desku, svítily pouze hodiny a stav km. Bylo nutné desku vyndat, ukázalo se, že šlo pouze o špatné kontakty žároviček.

Někdy na jaře 2005 se objevily další dvě nepříjemnosti - občas bylo z motorového prostoru a zároveň i uvnitř auta cítit benzin (v servisu nic nenalezeno) a při startování docházelo občas k pálení kabelů někde pod volantem (chvilkový zápach a obláček bílého kouře nad volantem).

Toto jsem již neřešil, neboť jsem auto v září 2006 prodal známému, který o těchto problémech ví a údajně se mu tyto závady dosud neprojevily.

Co se týká koroze auta, ta se začala objevovat na předních blatnících a prazích, ale zatím v rozumné míře. Auto jsem pravidelně ručně myl a voskoval autobalzámem, možná proto i dnes lak vypadá velice zachovale.

Technickými a emisními kontrolami auto vždy prošlo bez sebemenších problémů, aniž by bylo nutné předem cokoliv seřizovat a opravovat. Spotřeba se pohybovala okolo 7,2 litrů (dle údajů v TP je průměr 6,9 l), přičemž převažovaly jízdy na krátké vzdálenosti (10 - 20 km) do zaměstnání nebo na nákupy do města.

Celkově mohu golf III hodnotit jako spolehlivé a bytelně udělané auto, vždy jsem s ním bezpečně a bez sebemenších problémů dojel do cíle. V některých parametrech dokonce trumfne i mladšího čtyřkového golfa (vnitřní uspořádání, prostor na zadních sedadlech), což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, neboť golf IV. generace momentálně vlastním.

VW Golf

Co je zač
značka Volkswagen
model Golf
typ 1,6 CL
karoserie hatchback
objem motoru 1598
palivo benzin
rok výroby 1995
typ řazení manuální
najeto km při koupi 91 000
najeto km nyní 141 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 5,5 roku
průměrná spotřeba 7,2 l/100 km
předchozí auto Fiat Uno

KLADY ZÁPORY
spolehlivost horší výhled dozadu
robustnost rachotící zadní okna (otevřená)
kvalita zpracování pouze dojezdová rezerva
stále hezký design
odolnost vůči korozi

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 1
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano

Hodnocení
brzdy 2
design 1
dílenské zpracování 1
dynamika motoru 2
jízdní komfort 2
ovladatelnost 1
prostornost 2
pružnost motoru 2
řazení 1
řízení 1
sedadla 2
spotřeba 2
výhled z vozu 2
kufr 2
celkové hodnocení - průměr 1,64
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.

Článek převzat ze serveru TipCars.com




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.