Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen zkouší nejrychlejší Golf TCR. Smí jen na závodní okruhy

aktualizováno 
Volkswagen se po šampionátu WRC pouští do dalšího závodění. Zkusí to v nové sérii TCR, ve které nasadí upravený model Golf. Ten má agresivní bodykit a výkon 330 koní.

Volkswagen Golf TCR | foto: Volkswagen

Může vás zajímat

Volkswagen Golf 1.4 16V 2008

Volkswagen Golf 1.4 16V 2008

Cena 153.999,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Šampionát TCR se jede letos poprvé a jeho výhodou jsou nízké náklady. Startovné čítá zhruba milion korun a cenově dostupné jsou i vozy, které stojí pod dva miliony korun. Ovšem bez motoru, který stojí přibližně půl milionu korun. Série letos čítá 11 závodů, z nichž některé se jedou jako doplněk závodů Formule 1.

Od příští sezony se v závodech TCR objeví i Volkswagen Golf. Zatím v týmu Liqui Moly Team Engstler probíhá ostré testování, které už proběhlo v rámci šampionátu na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.

V rámci podniků TCR závodí z koncernu Volkswagen už Audi TT a Seat Leon. Právě sportovní oddělení Seatu se na vývoji Golfu TCR podílí. V šampionátu dále jezdí vozy Opel Astra OPC, Ford Focus ST nebo Honda Civic Type-R.

Fotogalerie

Golf TCR je na první pohled rozpoznatelný díky velmi agresivnímu bodykitu. Mohutný přední nárazník doplňují nástavce prahů, zadní difuzor a velké křídlo na zádi. Rozchod kol je proti běžnému provedení o 40 centimetrů rozšířen. Kola jsou osmnáctipalcová.

O pohon se stará upravený motor z Golfu R. Dvoulitrová přeplňovaná pohonná jednotka poskytuje maximální výkon 243 kW, tedy 330 koní. Točivý moment dosahuje maxima 410 Nm. O přenos síly se stará šestistupňový automat DSG s pádly pod volantem. Poháněna jsou pouze přední kola.

Interiér je zcela podřízen závodnímu určení vozu. Vše zbytečné muselo pryč kvůli nízké hmotnosti. Nechybí ochranná klec nebo sedadlo s vícebodovými pásy. Minimální hmotnost závodního Golfu, který nemá homologaci na běžné silnice, je 1 260 kilogramů včetně jezdce.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.