Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen zkouší nejrychlejší Golf TCR. Smí jen na závodní okruhy

aktualizováno 
Volkswagen se po šampionátu WRC pouští do dalšího závodění. Zkusí to v nové sérii TCR, ve které nasadí upravený model Golf. Ten má agresivní bodykit a výkon 330 koní.

Volkswagen Golf TCR | foto: Volkswagen

Může vás zajímat

Volkswagen Golf 1.4 16V 2008

Volkswagen Golf 1.4 16V 2008

Cena 153.999,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Šampionát TCR se jede letos poprvé a jeho výhodou jsou nízké náklady. Startovné čítá zhruba milion korun a cenově dostupné jsou i vozy, které stojí pod dva miliony korun. Ovšem bez motoru, který stojí přibližně půl milionu korun. Série letos čítá 11 závodů, z nichž některé se jedou jako doplněk závodů Formule 1.

Od příští sezony se v závodech TCR objeví i Volkswagen Golf. Zatím v týmu Liqui Moly Team Engstler probíhá ostré testování, které už proběhlo v rámci šampionátu na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.

V rámci podniků TCR závodí z koncernu Volkswagen už Audi TT a Seat Leon. Právě sportovní oddělení Seatu se na vývoji Golfu TCR podílí. V šampionátu dále jezdí vozy Opel Astra OPC, Ford Focus ST nebo Honda Civic Type-R.

Fotogalerie

Golf TCR je na první pohled rozpoznatelný díky velmi agresivnímu bodykitu. Mohutný přední nárazník doplňují nástavce prahů, zadní difuzor a velké křídlo na zádi. Rozchod kol je proti běžnému provedení o 40 centimetrů rozšířen. Kola jsou osmnáctipalcová.

O pohon se stará upravený motor z Golfu R. Dvoulitrová přeplňovaná pohonná jednotka poskytuje maximální výkon 243 kW, tedy 330 koní. Točivý moment dosahuje maxima 410 Nm. O přenos síly se stará šestistupňový automat DSG s pádly pod volantem. Poháněna jsou pouze přední kola.

Interiér je zcela podřízen závodnímu určení vozu. Vše zbytečné muselo pryč kvůli nízké hmotnosti. Nechybí ochranná klec nebo sedadlo s vícebodovými pásy. Minimální hmotnost závodního Golfu, který nemá homologaci na běžné silnice, je 1 260 kilogramů včetně jezdce.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha XSR900 Abarth
Dvoukolový Abarth je v podání Yamahy parádní neo-retro

Dvorní ladičská firma Fiatu se pustila limitovanou edicí Yamahy XSR900 Abarth i do světa motocyklů. Pro zasvěcené se nejedná o tak velké překvapení, protože...  celý článek

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.