Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen zkouší nejrychlejší Golf TCR. Smí jen na závodní okruhy

aktualizováno 
Volkswagen se po šampionátu WRC pouští do dalšího závodění. Zkusí to v nové sérii TCR, ve které nasadí upravený model Golf. Ten má agresivní bodykit a výkon 330 koní.

Volkswagen Golf TCR | foto: Volkswagen

Může vás zajímat

Volkswagen Golf 1.4 16V 2008

Volkswagen Golf 1.4 16V 2008

Cena 153.999,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Šampionát TCR se jede letos poprvé a jeho výhodou jsou nízké náklady. Startovné čítá zhruba milion korun a cenově dostupné jsou i vozy, které stojí pod dva miliony korun. Ovšem bez motoru, který stojí přibližně půl milionu korun. Série letos čítá 11 závodů, z nichž některé se jedou jako doplněk závodů Formule 1.

Od příští sezony se v závodech TCR objeví i Volkswagen Golf. Zatím v týmu Liqui Moly Team Engstler probíhá ostré testování, které už proběhlo v rámci šampionátu na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.

V rámci podniků TCR závodí z koncernu Volkswagen už Audi TT a Seat Leon. Právě sportovní oddělení Seatu se na vývoji Golfu TCR podílí. V šampionátu dále jezdí vozy Opel Astra OPC, Ford Focus ST nebo Honda Civic Type-R.

Fotogalerie

Golf TCR je na první pohled rozpoznatelný díky velmi agresivnímu bodykitu. Mohutný přední nárazník doplňují nástavce prahů, zadní difuzor a velké křídlo na zádi. Rozchod kol je proti běžnému provedení o 40 centimetrů rozšířen. Kola jsou osmnáctipalcová.

O pohon se stará upravený motor z Golfu R. Dvoulitrová přeplňovaná pohonná jednotka poskytuje maximální výkon 243 kW, tedy 330 koní. Točivý moment dosahuje maxima 410 Nm. O přenos síly se stará šestistupňový automat DSG s pádly pod volantem. Poháněna jsou pouze přední kola.

Interiér je zcela podřízen závodnímu určení vozu. Vše zbytečné muselo pryč kvůli nízké hmotnosti. Nechybí ochranná klec nebo sedadlo s vícebodovými pásy. Minimální hmotnost závodního Golfu, který nemá homologaci na běžné silnice, je 1 260 kilogramů včetně jezdce.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.