Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen zkouší nejrychlejší Golf TCR. Smí jen na závodní okruhy

aktualizováno 
Volkswagen se po šampionátu WRC pouští do dalšího závodění. Zkusí to v nové sérii TCR, ve které nasadí upravený model Golf. Ten má agresivní bodykit a výkon 330 koní.

Volkswagen Golf TCR | foto: Volkswagen

Může vás zajímat

Volkswagen Golf 1.4 16V 2008

Volkswagen Golf 1.4 16V 2008

Cena 153.999,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Šampionát TCR se jede letos poprvé a jeho výhodou jsou nízké náklady. Startovné čítá zhruba milion korun a cenově dostupné jsou i vozy, které stojí pod dva miliony korun. Ovšem bez motoru, který stojí přibližně půl milionu korun. Série letos čítá 11 závodů, z nichž některé se jedou jako doplněk závodů Formule 1.

Od příští sezony se v závodech TCR objeví i Volkswagen Golf. Zatím v týmu Liqui Moly Team Engstler probíhá ostré testování, které už proběhlo v rámci šampionátu na okruhu Red Bull Ring v rakouském Spielbergu.

V rámci podniků TCR závodí z koncernu Volkswagen už Audi TT a Seat Leon. Právě sportovní oddělení Seatu se na vývoji Golfu TCR podílí. V šampionátu dále jezdí vozy Opel Astra OPC, Ford Focus ST nebo Honda Civic Type-R.

Fotogalerie

Golf TCR je na první pohled rozpoznatelný díky velmi agresivnímu bodykitu. Mohutný přední nárazník doplňují nástavce prahů, zadní difuzor a velké křídlo na zádi. Rozchod kol je proti běžnému provedení o 40 centimetrů rozšířen. Kola jsou osmnáctipalcová.

O pohon se stará upravený motor z Golfu R. Dvoulitrová přeplňovaná pohonná jednotka poskytuje maximální výkon 243 kW, tedy 330 koní. Točivý moment dosahuje maxima 410 Nm. O přenos síly se stará šestistupňový automat DSG s pádly pod volantem. Poháněna jsou pouze přední kola.

Interiér je zcela podřízen závodnímu určení vozu. Vše zbytečné muselo pryč kvůli nízké hmotnosti. Nechybí ochranná klec nebo sedadlo s vícebodovými pásy. Minimální hmotnost závodního Golfu, který nemá homologaci na běžné silnice, je 1 260 kilogramů včetně jezdce.

Autor:




Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.