Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW naděluje: nový passat

  10:32aktualizováno  10:32
Kdysi sen živnostníků a řemeslníků, dnes modla manažerů a tátů od rodin: VW Passat. Stále roste, vybraněji se obléká a pomalu pošilhává po ušlechtilejších konkurentech z vyšších tříd. Po osmi letech je tu nová šestá generace a je zase o něco větší, lépe vybavená a dostává zbrusu nové motory.

Motoristická veřejnost si ještě pořádně neprohlédla nový Golf Plus a Wolfsburgská automobilka přináší ještě jednu zářivou vánoční novinku.

Volkswagen se bude s novým passatem v plné parádě chlubit na ženevském autosalonu 2005.

Na co se těšit?

* Na kabát, který je méně nudný než u stávající generace. Sílu a dynamiku si designéři nacvičili u konceptů C a R. Mohutností a důstojností tvarů ale jakoby se chtěli přiblížit phaetonu.

* Na techniku, která bude posádku hýčkat: Bluetooth rozhraní, bezprůvanová klimatizace, DVD, navigace apod.

* Na techniku, která co nejvíce eliminuje vliv nejchybovější součásti automobilu, nacházející se mezi volantem, pedály a sedadlem. Namísto nedokonalých smyslů člověka passat nabídne elektronickou parkovací brzdu, bezklíčkové startování, aktivní tempomat (vypůjčený z phaetonu), xenony koukající za roh, ESP a třeba i koncová světla složená ze superrychlých LEDek.

Jak se na spořádaného pokračovatele rodu sluší a patří, je nový passat ve všech rozměrech větší než předchůdce. Je o 62 mm delší, 74 mm širší a 10 mm vyšší, konečné míry tak jsou: 4,77 x 1,82 x 1,47 metru (délka x šířka x výška). O 6 mm se prodloužil i rozvor, od kola ke kolu to teď je 2,71 metru. Obří je kufr, nafoukl se totiž o dalších 90 litrů. Passat tak odveze 565 litrů nákladu.

Revoluce pod kapotou

Kromě jediného motoru (nejslabšího) se všechny pohonné jednotky objevují v passatu poprvé. Revoluční je ovšem jejich uložení, motory už nebudou pod kapotou trůnit podélně, jako u odcházející generace, ale napříč.

Benzinové čtyřválcové motory startují u nejslabší 75 kilowattové "jedna-šestky" (102 koní), po ní následují "FSIčka" s přímým vstřikováním paliva o objemech 1,6 a 2,0 s výkony 85 a 110 kW (115 a 150 koní), 147 kilowattů (200 koní) nabídne přeplňovaný dvoulitr TFSI. Na vrcholu benzinové škály bude šestiválcový 3,2 litr se 188 KW (250 koňmi), ten přijde koncem příštího roku. Kromě nejslabší 1,6 dostanou všechny motory standardně šestistupňovou převodovku.

Milovníci nafty spálené "TDIčkem", budou vybírat z agregátů o objemech 1,9 a dva litry s výkony 77, 103 a 125 kW (105, 140 a 170 koní). Motory budou spolupracovat s šestistupňovými manuály. "Dvoulitry" budou k mání také se dvouspojkovou převodovkou DSG.

Trochu déle bude třeba počkat na verzi 4x4, která ale namísto stávajícího stálého pohonu všech kol (Torsen), bude pohon zadní nápravy využívat pouze při ztížených trakčních podmínkách (stejně jako octavie 4x4 - Haldex).

A navíc?

Passat přiveze také některé prvky, které okoukal u vyšších tříd. Elektronická parkovací brzda není úplnou novinkou, u passatu a jeho kolegů ji ale často nevídáme. Za řadicí pákou už nebude překážet páka brzdy, nahradí ji jednoduché tlačítko. Brzda bude také pomáhat při rozjezdu do kopce, nebo při stání s kopce na semaforu.

Inženýrům Volkswagenu se také znelíbilo chrastění klíčů v kapse. Passat se tak bude startovat zmáčknutím knoflíku na přístrojové desce.

První oficiální fotografie a informace můžete prostudovat o vánočních svátcích a v březnu pro něj rovnou vyrazit do autosalonu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.