VW naděluje: nový passat

  • 103
Kdysi sen živnostníků a řemeslníků, dnes modla manažerů a tátů od rodin: VW Passat. Stále roste, vybraněji se obléká a pomalu pošilhává po ušlechtilejších konkurentech z vyšších tříd. Po osmi letech je tu nová šestá generace a je zase o něco větší, lépe vybavená a dostává zbrusu nové motory.

Motoristická veřejnost si ještě pořádně neprohlédla nový Golf Plus a Wolfsburgská automobilka přináší ještě jednu zářivou vánoční novinku.

Volkswagen se bude s novým passatem v plné parádě chlubit na ženevském autosalonu 2005.

Na co se těšit?

* Na kabát, který je méně nudný než u stávající generace. Sílu a dynamiku si designéři nacvičili u konceptů C a R. Mohutností a důstojností tvarů ale jakoby se chtěli přiblížit phaetonu.

* Na techniku, která bude posádku hýčkat: Bluetooth rozhraní, bezprůvanová klimatizace, DVD, navigace apod.

* Na techniku, která co nejvíce eliminuje vliv nejchybovější součásti automobilu, nacházející se mezi volantem, pedály a sedadlem. Namísto nedokonalých smyslů člověka passat nabídne elektronickou parkovací brzdu, bezklíčkové startování, aktivní tempomat (vypůjčený z phaetonu), xenony koukající za roh, ESP a třeba i koncová světla složená ze superrychlých LEDek.

Jak se na spořádaného pokračovatele rodu sluší a patří, je nový passat ve všech rozměrech větší než předchůdce. Je o 62 mm delší, 74 mm širší a 10 mm vyšší, konečné míry tak jsou: 4,77 x 1,82 x 1,47 metru (délka x šířka x výška). O 6 mm se prodloužil i rozvor, od kola ke kolu to teď je 2,71 metru. Obří je kufr, nafoukl se totiž o dalších 90 litrů. Passat tak odveze 565 litrů nákladu.

Revoluce pod kapotou

Kromě jediného motoru (nejslabšího) se všechny pohonné jednotky objevují v passatu poprvé. Revoluční je ovšem jejich uložení, motory už nebudou pod kapotou trůnit podélně, jako u odcházející generace, ale napříč.

Benzinové čtyřválcové motory startují u nejslabší 75 kilowattové "jedna-šestky" (102 koní), po ní následují "FSIčka" s přímým vstřikováním paliva o objemech 1,6 a 2,0 s výkony 85 a 110 kW (115 a 150 koní), 147 kilowattů (200 koní) nabídne přeplňovaný dvoulitr TFSI. Na vrcholu benzinové škály bude šestiválcový 3,2 litr se 188 KW (250 koňmi), ten přijde koncem příštího roku. Kromě nejslabší 1,6 dostanou všechny motory standardně šestistupňovou převodovku.

Milovníci nafty spálené "TDIčkem", budou vybírat z agregátů o objemech 1,9 a dva litry s výkony 77, 103 a 125 kW (105, 140 a 170 koní). Motory budou spolupracovat s šestistupňovými manuály. "Dvoulitry" budou k mání také se dvouspojkovou převodovkou DSG.

Trochu déle bude třeba počkat na verzi 4x4, která ale namísto stávajícího stálého pohonu všech kol (Torsen), bude pohon zadní nápravy využívat pouze při ztížených trakčních podmínkách (stejně jako octavie 4x4 - Haldex).

A navíc?

Passat přiveze také některé prvky, které okoukal u vyšších tříd. Elektronická parkovací brzda není úplnou novinkou, u passatu a jeho kolegů ji ale často nevídáme. Za řadicí pákou už nebude překážet páka brzdy, nahradí ji jednoduché tlačítko. Brzda bude také pomáhat při rozjezdu do kopce, nebo při stání s kopce na semaforu.

Inženýrům Volkswagenu se také znelíbilo chrastění klíčů v kapse. Passat se tak bude startovat zmáčknutím knoflíku na přístrojové desce.

První oficiální fotografie a informace můžete prostudovat o vánočních svátcích a v březnu pro něj rovnou vyrazit do autosalonu.

,