Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Nardo pouze do muzea

  11:28aktualizováno  11:28
Ambiciózní plán bývalého šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piëcha přivést na trh supersport se značkou VW vzal za své. Koncept W12 - později nazývaný nardo, který měl konkurovat proslaveným vozům Ferrari, Lamborghini či Bugatti, se tak stane pouze ozdobou sbírky v domovském Wolfsburgu. Proč?

Důvodů je několik. Zřejmě nejzávažnějším je nedostatek odvahy nového vedení supersportovní nardo proti posilující konkurenci prosadit. Navíc hlasy z koncernu naznačují, že do budoucna by sportovní aktivity měly zastřešit především sesterské značky jako Lamborghini a Bentley, případně civilnější Audi. A to dává logiku.

Pohnutek k zastavení projektu narda se ale vyskytlo více. Dalším, často zmiňovaným problémem bylo finanční i personální zatížení Volkswagenu luxusním phaetonem, který dostal před supersportem jednoznačnou prioritu. Spekulovalo se i o neexistenci vyhovujícího provozu pro montáž nejrychlejšího VW všech dob.

Přesto prý štíhlý Volkswagen svou roli splnil. "S prototypem W12 jsme dosáhli mnoha rychlostních rekordů," obhajoval pro britský magazín Autocar jeho existenci šéf marketingu Roberth Buchelhofer. "Dvanáctiválcový motor ukázal svoje kvality a nyní se objevuje v phaetonu".

Tato jednotka je skutečnou lahůdkou. Například nardu umožnila zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 sekundy. Maximální rychlost poprvé v Tokiu 1997 představeného konceptu přesahovala 350 kilometrů za hodinu.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.