Důvodů je několik. Zřejmě nejzávažnějším je nedostatek odvahy nového vedení supersportovní nardo proti posilující konkurenci prosadit. Navíc hlasy z koncernu naznačují, že do budoucna by sportovní aktivity měly zastřešit především sesterské značky jako Lamborghini a Bentley, případně civilnější Audi. A to dává logiku.
Pohnutek k zastavení projektu narda se ale vyskytlo více. Dalším, často zmiňovaným problémem bylo finanční i personální zatížení Volkswagenu luxusním phaetonem, který dostal před supersportem jednoznačnou prioritu. Spekulovalo se i o neexistenci vyhovujícího provozu pro montáž nejrychlejšího VW všech dob.
Přesto prý štíhlý Volkswagen svou roli splnil. "S prototypem W12 jsme dosáhli mnoha rychlostních rekordů," obhajoval pro britský magazín Autocar jeho existenci šéf marketingu Roberth Buchelhofer. "Dvanáctiválcový motor ukázal svoje kvality a nyní se objevuje v phaetonu".
Tato jednotka je skutečnou lahůdkou. Například nardu umožnila zrychlení z nuly na 100 km/h pod 3,5 sekundy. Maximální rychlost poprvé v Tokiu 1997 představeného konceptu přesahovala 350 kilometrů za hodinu.