Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Scirocco/Corrado: kvalita sportovního střihu

  14:36aktualizováno  14:36
-
Pro někoho je střídmě elegantní, pro jiného naopak málo sportovní. Hodnotitelé se však shodují: Volkswagen Scirocco i jeho následník Corrado drží kvalitu svého základu, kterým není nic jiného než bestseller Golf.
Druhou stranou mince však bývá okolnost, že sportovní vůz zpravidla nekupují usedlí řidiči a stroj po silničním dravci může způsobit novopečenému majiteli nejedno nemilé překvapení. K tomu v tuzemsku přistupuje jako nepříznivá okolnost i fakt, že Scirocco ani Corrado se nikdy na zdejší trh jako nové oficiálně nedovážely. Koupě ojetiny je tedy většinou spojena se všemi riziky auta dovezeného ze západní Evropy jako vysloužilého či havarovaného.
VW Scirocco první generace, která odstartovala jako tehdy převratný Golf rokem 1974, jsou na trhu ojetin k mání už od dvaceti tisíc korun. Jen o pár desítek tisíc bývají dražší vozy druhé generace, která vyjela v roce 1981 a jejíž ceny se ke stotisícové hranici zvedají až u posledních a lépe vybavených kusů z přelomu 80. a 90. let. Kupé Corrado, které firma zařadila do výrobního programu v roce 1988, tedy ještě před koncem modelu Scirocco, se cenou pohybuje mezi stem a dvěma sty tisíci korun, samozřejmě podle ročníku a vybavení. Nad dvousettisícovou hranicí jsou prakticky jen Corrada z posledních let výroby, která skončila rokem 1994, a vozy vybavené 2,9litrovými šestiválci VR 6. Jinak motorová škála Scirocco/Corrado zahrnuje od 1,1 litru v nejstarších autech až po šestnáctiventilový dvoulitr.
K přednostem sportovních Volkswagenů patří - kromě solidního výrobního zpracování - jisté, stabilní a bezzávadové řízení. Solidní a trvanlivé je brzdové vedení, výhrady naopak existují k brzdovým destičkám a hadičkám. U typu Corrado se potíže s předními brzdami nadprůměrně vyskytují už po třech letech provozu.
Za ocenění stojí antikorozní ochrana, ve které jsou i staré vozy o dost lepší než srovnatelná konkurence. Zatímco kontroloři německého TÜV zjišťují v průměru u téměř každého desátého jedenáctiletého auta korozi nosných dílů a částí, z typů Scirocco má tutéž bolest jen zhruba každý stý. Významnější bolestí zmíněných aut jsou ke stáru nesnáze se seřízením emisí a hlavně úniky oleje. Z devítiletých vozů má tuto potíž téměř šestnáct procent a z jedenáctiletých bezmála čtvrtina z prověřovaných, když průměrný výsledek osobních automobilů je v obou věkových kategoriích lepší. Slabším místem jsou i výfuky, které již od pěti let provozu korodují a praskají víc než u konkurence.
Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.