Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Tiguan – hlavně na silnici, občas na polní cestu

  10:45aktualizováno  10:45
Je to VW Touareg a není to klasické SUV. Je to VW Golf a není to klasické osobní auto. Představuje se nový Volkswagen Tiguan.

VW Tiguan | foto: Volkswagen

Za prvé: chcete auto, které bez potíží v létě i zimě zvládne traktory poznamenanou polní cestu k vám na chatu?

Za druhé: kvůli pocitu bezpečí chcete sedět výš než v běžném osobním voze?

Za třetí: nechcete, případně vám nestačí peníze na klasické obrovité SUV typu Audi Q7, a přesto byste rádi něco menšího?

Za čtvrté: chcete typicky německé auto, do kterého jako manažer budete moci usednout i v obleku a na firemním parkovišti v klidu zaparkujete před zraky kolegů, kteří jezdí ve služebním Volkswagenu Passat?

Může se hodit

Prodej nových i ojetých vozů Volkswagen Tiguan www.automodul.cz

Za páté: máte k dispozici tři čtvrtě milionu korun?

Pokud jste pětkrát odpověděli ano, pak asi pro vás se hodí nový Volkswagen Tiguan. Vůz, jehož nejlépe popisuje výraz "něco mezi golfem a touaregem“.

Z golfa si vzal stále ještě rozumné rozměry, z touarega chuť vyrážet mimo zpevněné silnice. Rozumná kombinace. Přesvědčili jsme se o tom během testovacích jízd v okolí maďarské Budapešti.

Zaparkuje za vás
Tiguan se bude prodávat ve dvou úpravách, zněla informace automobilky. Ano, dvě verze skutečně budou, nicméně nečekejte dvě výrazně rozdílná auta.

Rozdíl totiž zařídí jen jiný přední nárazník. Majitelé, kteří budou vyrážet do prudších svahu, by měli volit "terénní“ model Track and Field, která má oproti standardní podobě tiguanu předek uzpůsobený pro zvládnutí většího nájezdového úhlu. Rozdíl je deset stupňů. Silniční verze s méně seseknutým nárazníkem pak vypadá usedleji.

Jak na nás design Volkswagenu Tiguan působil? Z boku trošku nuda. Lepší je ale čelní pohled. Tvář touarega obzvlášť ve spojení s off-roadovým nárazníkem tady funguje velmi dobře. Když auto na křižovatce nestojí přímo za vámi, dojem, že jde o touarega při pohledu do zpětného zrcátka z hlavy nedostanete.

Interiér je typicky volkswagenovský. Žádné vymýšlení převratných novinek. Prakticky všechno známe ze současných modelů. Designéři měli namísto vymýšlení novinek pro vnitřek tiguanu pár dní volno. To ale neznamená nic špatného.

U volkswagenu je to jedině dobře. Intuitivní ovládání audiosystému, klimatizace, navigace... Prostě všechno najdete pohodlně a včas. Ale abychom designérům jejich zásluhy neupírali – třeba nové a bytelné řešení madla dveří si pochvalu zaslouží.

To platí pro i samoparkovací systém, kterým může být tiguan na přání vybaven. Podélný parkovací manévr do řady zaparkovaných aut, který by většina řidičů řešila minimálně na dvakrát, samoparkovací zařízení zvládne během několika vteřin během jednoho pokusu.

Stačí zmáčknout tlačítko u řadicí páky, ovládat plyn a brzdu a jen sledovat volant, který se sám otáčí podle pokynů počítače. Parkování bez samoparkovacího asistenta pak usnadňuje příplatková kamera, která snímá prostor za vozidlem.

Trošku z rodinných aut
Lidé z Volkswagenu o tiguanu tvrdí, že také nemá daleko k rodinným autům z kategorie MPV. Řadit ho sem má hlavně možnost posouvat zadní sedadla v rozsahu 16 centimetrů.

Problém není ani s nastavení úhlu opěradel. Delší předměty lze vozit tak, že sklopíte některé zadní sedadlo dělené v poměru 60:40.

V případě, že vozíte například oštěpy, můžete si sklopit ještě přední sedadlo a využít tak celou délku kufru prostoru pro posádku.

Dalším MPV prvkem jsou zadní sedadla posazená o 4 centimetry výš než ta přední. Škoda ale je, že po kompletním sklopení zadních sedadel nevznikne v kufru rovná plocha. Kazí ji dost výrazný schod.

Za normální situace má zavazadlový prostor tiguanu objem 505 litrů. Pokud jde o váhu nákladu, můžete tam naložit 650 kilogramů Zavazadlový prostor v sobě skrývá ještě jedno překvapení.

Po otevření víka na zadním nárazníku objevíte skryté lanko. Když za něj zatáhnete, z pod nárazníku vyskočí koule tažného zařízení, za  které můžete připojit náklad až do váhy dvě a půl tuny. Jak prosté a.... Za příplatek.

Do terénu
Volkswagen Tiguan rozhodně není plnokrevný off-road. Přesto je verze  Track and Field vybavena tlačítkem pro off-road režim, po jehož stisknutí se aktivují funkce, jež pohyb mimo silnici usnadňují. 

V tu chvíli se aktivují funkce jako je asistent pro výjezd do kopce, z kopce, elektronické závěry diferenciálu se aktivují při sebemenším prokluzu kol nebo se upraví systém ABS a brzdění na nezpevněném povrchu je tak účinnější.

Pohon kol je rozdělen tak, že devadesát procent výkonu za normální situace míří k přední nápravě, zbytek k zadní. V případě potřeby ale téměř všechna síla může být přenesena jen na zadní nápravu.

Tiguan má podvozek s nezávislým zavěšením kol. Pro zvládnutí větší zátěže je tiguan opatřen pomocným rámem z vysokopevnostní oceli. Přední náprava používá osvědčený systém McPherson, zadní část je převzatá z Volkswagenu Passsat 4Motion.

Krátká terénní vložka během testovacích jízd ukázala, že tiguan si s mírnými nástrahami přírody poradí. Otázkou je, jestli to budou zákazníci vůbec využívat.

Co pod kapotou?
Pokud jde o nabídku motorů, prodej začíná s naftovým dvoulitrem TDI (výkon 103 kW) a benzinovou "jednačtyřkou“ TSI (výkon 110 kW).

Pravděpodobně nejprodávanější dvoulitrový diesel má nejnovější generaci systému vstřikování, který má zaručit především nižší hlučnost motoru. Rozdíl mezi naftou a benzinem je po zvukové stránce čím dál tím lepší.

Ovšem po nastartování motor svůj původ nezapře. Příjemná je spotřeba, která by v průměru neměla přesáhnout 7,2 litru na 100 kilometrů.

O něco žíznivější je ale druhý vyzkoušený motor 1,4 TSI s přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem. Ten se nejlíp cítí v hladině okolo tří tisíc otáček, kdy nejrychleji reaguje na pokyny řidiče.

Při nižších otáčkách rozpohybování nejslabší benzinové verze tiguana ale chvíli trvá. Rozhodně nejde o žádný sprinterský výkon. Nicméně i tak se spotřeba pohybuje okolo osmi a půl litrů na sto kilometrů. Výhodou je fakt, že do všech motorů TSI jde tankovat levně.

A kdo bude chtít něco ostřejšího, musí si chvíli počkat na verzi s motorem jaký má VW Golf GTI, tedy benzinový dvoulitr s výkonem 200 koní.

Všechny verze jsou vybaveny  manuální, případně automatickou šestistupňovou převodovkou.

Bezpečí zaručeno
Nedílnou součástí hodnocení nových aut je jejich bezpečnost. S tou je na tom tiguan na jedničku.

Bezpečí posádce kromě samotné robustnosti auta má zaručit šest airbagů v základní výbavě, případně dva hlavové za příplatek.

Důkazem bezpečí byly nedávné výsledky testů organizace Euro NCAP, která tiguanu za ochranu posádky přidělila maximální počet pěti hvězdiček. Za ochranu dětí v autosedačkách pak čtyři hvězdičky z pěti.

Volkswagen Tiguan na začátku prosince do českých showroomů přiveze klasickou nabídku své značky. Kvalitní zpracování, pár novinek a dobré jméno. To by mu mohlo k úspěchu stačit.

Uvidíme, jak se vypořádá s konkurencí levnějších korejských vozů a od příštího roku také nového Fordu Kuga. Auta, které míří do úplně stejné automobilové třídy.

VW Tiguan – testované verze

Motor 2.0 TDI 1.4 TSI
Počet válců 4 4
Zdvih. objem (cm3) 1986 1390
Max. výkon (kW) 103 110
Zrychlení (s) 10.4 9.3
Délka (mm) 4427
Rozvor (mm) 2604
Objem kufru (l) 505/1510
Základní cena* (EUR) 28 800 26 700
Poznámka: * cena pro ČR ještě nebyla stanovena

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.