Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Transporter: předčí nejednoho konkurenta

  23:14aktualizováno  23:14
24. 3. 1999 - Volkswagen Transporter vyjel od roku 1949 na silnice ve více než sedmi a půl milionech exemplářích čtyř generací. Na trhu ojetin nejvíce znamenají auta třetí řady z let 1979 až 1990.

Ta jsou k mání za částky od třiceti tisíc v nejstarších exemplářích přes padesátitisícové z poloviny osmdesátých let až po stodvacetitisícové kusy ze závěru výroby a v nejžádanějším provedení dieselových mikrobusů.
I současná generace se příblížila širšímu okruhu lidí - ceny automobilů ze začátku devadesátých let jsou pod dvousettisícovou hranicí. Zájemce o starší vůz přitom může - pokud nekoupí vysloveného vysloužilce - vycházet z předpokladu, že Volkswagen posledních dvou generací bude lepší než mnohá srovnatelná víceúčelová konkurence. To neplatí v případě vozů ze sedmdesátých let či dokonce starších, které naopak byly proslulé korozí karoserie a kromě jiného i zásadními problémy brzd. Na zdejším trhu ojetin se ovšem prakticky nevyskytují.
Víceúčelové Volkswageny osmdesátých a devadesátých let podle statistik TÜV významně převyšují srovnatelné vozy například v antikorozní ochraně. Auta ve stáří od sedmi do jedenácti roků trpí zásadní korozí nosných dílů šestkrát až osmkrát méně než konkurence. Potíže nebývají s řízením ani s brzdovým vedením či brzdovými hadičkami, nadprůměrně dlouho odolává rzi a prasklinám výfuk. Výrazně méně se na hodnocených vozech vyskytují netěsnosti s úniky oleje z motoru a převodovky.
A jsou-li zmíněná vozidla v několika ze sledovaných parametrů v podprůměru, zpravidla neklesají do červených čísel nijak hluboko. Významněji jsou závady provozních brzd u tří- až pětiletých aut, zatímco starší vozy jsou i v této oblasti lepší než průměr. Konkrétně u zadních brzd bývají rezervy v účinnosti, brzdový pedál mívá dlouhý mrtvý chod. Poměrně brzy "odcházejí" brzdové destičky, s účinností ruční brzdy mívají potíže víceúčelové Volkswageny prakticky všeho stáří. Mechanici a obchodníci s ojetinami u zmíněných automobilů poukazují na problémy se synchrony převodovek. U výrobků do roku 1982 byly hlučné (vzduchem chlazené) a v některých typech i málo výkonné benzinové motory.
Za hodné pozornosti doporučují odborníci vozy až od ročníku výroby 1984, který přinesl první ze zásadních zlepšení v antikorozní ochraně karoserií.
Transportery posledních dvou generací mají motory o obsahu od 1,6 do 2,5 litru o výkonech od 37 do 81 kilowattů, diesely jsou k dispozici od roku 1980.
Opravy patří k dražším. Vyplývá to z údajů značkových prodejců, kteří upozorňují, že ceny jednotlivých dílů jsou orientační a u různých typů se mohou více či méně lišit - vůz třetí generace/vůz současné generace: blatník se sloupkem/blatník - 4930 Kč/4800 Kč, přední nárazník - 6000/13 500, přední světlomet - 2000/4300, alternátor - 12 000/15 000, chladič - 7800/7800.

Volkswagen bus třetí generace
+ výborná antikorozní ochrana
+ stabilní řízení
+ kvalitní brzdové vedení a hadice
+ trvanlivý výfuk
- hlučné a málo výkonné motory
- málo trvanlivé synchrony v převodovce
- málo trvanlivé brzdové destičky

Volkswagen bus současné generace
+ výborná antikorozní ochrana
+ kvalitní řízení
+ solidní výrobní zpracování
+ vynikající užitné vlastnosti
- nedostatky v účinnosti zadních provozních brzd
- nedostatky v účinnosti parkovací brzdy
- zbytečně velký mrtvý chod pedálu brzdy
- málo trvanlivé brzdové destičky

Autor:




Nejčtenější

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.