Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW Vento: nenápadný, ale spolehlivý služebník

aktualizováno 
12. 1. 2000 - Volkswagen Golf,který se prvně světu představil už v roce 1974, dal svým příznivcům také prostornější sedany od druhé golfové generace v roce 1984 odvozený model Jetta a od roku 1992 na třetí generaci navazující typ Vento. Zvláště VW Vento je mezi motoristy velmi oblíbený a v bazarech se prakticky nezdrží, když v nejstarších a nejjednodušších verzích bývá k mání za 140 tisíc s benzinovým a za 150 tisíc korun s dieselovým motorem.
Volkswagen Vento

Volkswagen Vento | foto: AAA Auto Praha

Obchodníci s ojetinami soudí, že cenu tlačí dolů venta barvy slonové kosti a s naftovými motory, obvykle taxíky se spoustou kilometrů na kontě. Ty se dostaly i pod hranici 120 tisíc korun, ale nelze o nich automaticky tvrdit, že už nemají motoristům co říci. I po 200 tisících kilometrech bývá vento schopen další solidní služby. Zachovalá auta bez taxíkářské minulosti, a hlavně mladší jsou pochopitelně perspektivnější, ale také dražší: ročníky výroby 1996 s benzinovým motorem stojí kolem 200 tisíc a nejoblíbenější a nejúspornější VW Vento 1,9 TDI je asi za 240 tisíc korun. Model Vento je - ostatně jako mateřský VW Golf - oblíben zejména pro robustnost, nenáročnost, bezpečnost, kvalitu zpracování a také pro úspornost v provozu i při nákupu náhradních dílů, které jsou často levnější než nejedna zahraniční, zvláště japonská konkurence. Navíc má proti golfu větší - půl metru krychlového objemný kufr. Vynikající je antikorozní ochrana, spolehlivé brzdové vedení a ocenění zaslouží i bezproblémový podvozek, v němž jsou snad jediným citlivějším místem tyče řízení. Co ventu vytknout? Snad nevýrazný design, nezajímavý interiér... Jedna z velkých předností, značná tuhost karoserie, se pak mění v problém v případě havarovaných - a do Česka bohužel bohatě z ciziny dovezených - vozů, jejichž opravy zvládne v patřičné kvalitě jen výborný klempíř s dobrým vybavením. K bolestem dál patří předčasně korodující výfuk a méně trvanlivé brzdové hadičky. A jestli poruchy zasáhnou elektroinstalaci, tak je to nejčastěji v dobíjení a ve startéru. Z nabídky VW Vento odborníci doporučují ke koupi cokoliv,ale hlavně 1,9 litrové diesely, ať už D,TD či TDI o výkonech 47, 55 a 66 kW. Z benzinových agregátů plně postačuje 1,8 litr, lhostejno, zda v silnější (66 kW) či slabší (55 kW) verzi. Divočejší jezdci snad raději zvolí dvoulitr (85 kW), ovšem budou-li chtít jít v nabídce ještě výš, měli by se zamyslet nad varováním, které je slyšet víc z Německa než z tuzemska: 2,8litrový šestiválec (128 kW) je pro karoserii vozu nižší střední třídy příliš, ze stejného důvodu je dobré zvážit pohon všech čtyř kol.

PLUSY
- robustnost, bezpečnost a výdrž
- ve srovnání s mateřským typem Golf větší kufr
- solidní výrobní zpracování
- úsporné a trvanlivé motory, zvláště diesely
- výborná antikorozní ochrana
- spolehlivý a bezporuchový podvozek

MINUSY
- nevýrazný design a nezajímavý interiér
- riziko nekvalitních oprav po těžké havárii
- předčasně korodující výfuky
- méně trvanlivé brzdové hadičky
- u hodně jetých vozů úniky oleje a chladicí kapaliny
- v náročnějším provozu méně trvanlivé tyče řízení

Největší konkurenti

Volkswagen Vento například ročníku výroby 1995 stojí zhruba 180 tisíc korun a stejně starou konkurenci mu tvoří hlavně Fiat Tempra 120 000, kufrový Peugeot 306 - 170 000, kufrový Opel Astra - 170 000, kufrový Nissan Almera v ročníku výroby 1996 - 180 000, Mazda 323 sedan v ročníku výroby 1996 - 170 000 a Seat Toledo - 160 000 korun.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.