Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW: všechny vany na jeden podvozek

  10:29aktualizováno  10:29
Podle zpráv z odborných kruhů automobilového průmyslu je velice pravděpodobné, že nástupce sharanu, plánovaný microbus i inovovaný transporter využijí stejnou podlahovou plošinu. Nová strategie Volkswagenu však obsahuje i další změny. Společný vývoj řady Sharan/Galaxy/Alhambra končí, přehodnocení čeká i joit venture s Mercedesem zahrnující modely LT a Sprinter.

Důvody změn jsou zřejmé, jde o dosažení maximální efektivity. Například u nástupce sharanu a transporteru či u nového microbusu by samostatný vývoj podvozků předurčil model k zániku, tvrdí lidé z automobilky. Samostatně, při limitovaných ročních prodejích se projekty ekonomicky nevyplácí. Naopak společná platforma, prozatimně nazývaná T5, by vývoj výrazně zlevnila i zrychlila.

Navenek se zdá, že v automobilce je v současnosti protěžován projekt microbusu. Ten si svým neotřelým designem v retro stylu získal na autosalonech spoustu příznivců. Dle posledních informací se management vyjádří k jeho osudu nejpozději v červnu. Spekuluje se dokonce o dvou variantách tohoto modelu. První - určená pro severoamerický trh - by byla delší i širší, varianta pro Starý kontinent naopak "evropsky civilnější". Tato verze by mohla dokonce vytlačit Volkswagen Sharan, jehož historie by tak skončila. Toto potvrdil i Martin Winterkorn z představenstva koncernu: "přímý nástupce sharanu může být i současná studie microbusu". Zatím ale není nic jisté.

Nutnost sjednocení podvozkových plošin potvrzují i analytici. "Volkswagen potřebuje na platformě T5 postavit nejméně 300 tisíc aut ročně," tvrdí Pieter Wieman, nizozemský automobilový odborník. "Zaměřme se na konkurenci. Opel splupracuje s Renaultem, Fiat s PSA. Větší objemy společných prodejů jim přináší nečekané zisky."

Horlivé debaty probíhají i ohledně výrobního závodu, kde by se měl microbus kompletovat. Nejpravděpodobnějším místem se zdá být hannoverský areál, z něhož v současnosti vyjíždějí modely transporter. Martin Winterkorn ale vidí jinou variantu - portugalskou Pamelu. Zdejší továrna je prý neovykle efektivní a dodržuje vysoký standart kvality. "Až tam skončí Sharan, Alhambra a Galaxy, rozhodně se tohoto provozu nechci vzdát," upozorňuje Winterkorn.

Ke změnám dojde i v užitkové sekci Volkswagenu. Nový šéf wolfsburgského koncernu Bernd Pischetsrieder totiž nově prosazuje široký záběr produkce užitkových vozů, od lehkých vanů až po těžké nákladní tahače.

V nižší střední třídě se dokonce rozhodl využít příští generace golfu k postavení vanu pro malé podnikatele. Těžší variantu zastupuje model LT, který bude nahrazen s největší pravděpodobností v roce 2006. Zda se VW dohodne na vývoji jeho nástupce opět s Mercedesem je zatím nejisté. Záměr získat spolu s perspektivní Scanií i kvalitní paletu těžkých nákladních vozů se ale zatím nedaří naplnit. VW sice vlastní 18,5 procenta švédské firmy, ale silnou pozici ve vedení zatím nemá. Navíc Scania nyní koketuje s japonským Hino patřícím do automobilové skupiny Toyoty.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.