Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vy ještě nemáte italskou milenku?! Alfy Romeo 159 a Brera

  16:13aktualizováno  16:13
Nejnavštěvovanější stánek na ženevském autosalonu? Beze vší pochybnosti ten s alfami. Rozhodně bylo na co koukat. Živé krásky se po novinkách z apeninského poloostrova svůdně plazily a povalovaly, moc platné to ale nebylo. Nové alfy si krásou a emocemi, které z nich přímo odkapávají, vystačily samy.

Velkou a krásnou 159 doprovází menší sexy sestra jménem Brera.

Krasavice: Alfa Romeo 159

Nástupkyně Alfy 156 na sebe nechala, jako správná dáma, za kterou se každý otočí, dlouho čekat. "Stopadesátdevítka" je ale přesně taková jaká má být: hrdá, krásná, uhrančivá... Nástupkyně jednoho z nejkrásnějších stvoření silnic a dálnic jiná být ani nemůže.

Šije v nejvybranějších salónech - Giugiaro. Chodí do nejlepších fitcenter: šest motorů, každý má alespoň stodvacet koní. A je hýčkána tou nejlepší hi-tech výbavou.

Ale hezky popořádku. Nová alfa je i není revolucí. Geny předchozího modelu jsou tak silné, že je nemohla nástupkyně pominout, zároveň je ale vidět, že má touhu se vyhranit, nebýt jen pouhou evolucí.

Alfa 159 je o dost větší. Do délky má navíc 22 a do šířky 9 centimetrů. Jen do výšky má o centimetr méně. Rozvor se natáhl o deset centimetrů. Konečné rozměry tak jsou 466 cm délky, 183 cm šířky a 142 cm výšky. Mezi nápravami (rozvor) je 270 centimetrů.

Předek je agresivní i krásný zároveň. Dominuje mu tradiční trojúhelník mřížky chladiče. Tři samostatná kruhová světla si dovolí nosit jen sebevědomé auto. A 159 ho má na rozdávání. Na zádi sedanu se nejvíce potvrzuje evoluční teorie vzniku 159. Přibyly některé hrany a obliny, někde zase ubyly, světla se protáhla, přibyl nějaký ten prolis, vliv předchůdkyně je zde nejjednoznačnější.

"Stopadesátšestka" okouzlovala lehkostí vypracovaného těla atletky bez gramu tuku. Na 159 jsou centimetry navíc znát, alfě nabyly svaly a zmohutněla. Při bočním pohledu pohladí oko diváka souhra proporcí, dlouhá příď a relativně krátká záď autu přidávají ladnost a dynamiku. Všechny tvary si obdivuhodně rozumí, auto nemá pohledově "těžší předek" (nešvar, kterým trpí čím dál více nových aut).

Předchůdkyni měli její majitelé rádi i kvůli tomu, jak dovedla klamat tělem. Kliku dveří designéři skryli do sloupku dveří a veškerou pozornost na sebe strhávala výrazná chromovaná na předních. Hrdý majitel se pak chlubil čtyřdveřovým kupátkem. Když tuhle "fintu" opsal kdekdo v automobilovém světě, jde 159 opačným směrem. Na všechny čtyři dveře je hrdá a ráda se s nimi pochlubí, klika už je tak zpátky na svém místě na boku dveří.

Vnitřek je stejně rychlý jako vnějšek. Řidič se do auta spíše "obléká", než aby do něj nastupoval. Přebornicí prostoru 159 není, výrobce říká, že nabídne více místa než předchůdkyně, stále ale razí cestu sportovního naturelu namísto "knedlíkového" pohodlí.

Tři plus tři
Šest motorů v nabídce se dělí o náklonnost k benzinu a naftě rovným dílem. Nabídka benzinových přímovstřikových "JTSek" začíná na jedna-devítce s maximálním výkonem 160 koní (118 kW) a vrcholem kroutícího momentu na 190 newtonmetrech. Druhý v pořadí je 2,2 litr se 185 koňskými silami (136 kW) a maximálním kroutícím momentem 230 Nm. Na vrcholu trůní šestiválec 3,2 litru s 260 koňmi (191 kW) a 322 newtonmetry.

Rodina, která se živí naftou, se skládá z "devatenáctistovky" ve dvou výkonových verzích a z pětiválcového 2,4 litru. Nejslabší osmiventilový turbodiesel nabídne 120 koní (88 kW) a 280 Nm, ten prostřední šestnáctiventilový pak má 150 koní (110 kW) a 320 Nm, nejsilnější nafťák má 200 koní (147 kW) a 400 Nm. Motory se už neoživují klasickým klíčkem, ale tlačítkem na přístrojové desce.

V základu bude mezi řidiče a motor poskládáno šest převodových stupňů manuální převodovky. K některým motorům bude možné připlatit si za automat, nebo sekvenční Selespeed s řazením pod volantem po vzoru "eF-jedniček".

Automobilka slibuje i verzi 4x4 s permanentním pohonem všech kol Q4. Tři diferenciály (ten prostřední je typu Torsen) rozděluje kroutící moment za normálních podmínek (suchá silnice) v poměru 57:43 procentům ve prospěch zadní nápravy.

O bezpečnost posádky se stará ABS s EDB (rozdělovač brzdné síly), ASR (regulace prokluzu), stabilizační systém VDC, MSR regulující brzdný moment motoru při zpomalování, nebo hill holder, který řidič využije při rozjezdech do kopce. Zaujme osm airbagů (dva jsou pro kolena řidiče a spolujezdce).

Život na palubě alfy bude jednodušší a příjemnější díky dvouzónové automatické klimatizaci, audiosoustavám Bose, navigaci, senzorům deště a parkování nebo vestavěnému telefonu, který poslechne "na slovo", má totiž hlasové ovládání.

První Alfy Romeo 159 se začnou na evropských silnicích objevovat v létě letošního roku.

Fintilka: Alfa Romeo Brera

Sny se (někdy) splní. S nádherným kupé brera trápil Giugiaro milovníky automobilů po světových autosalonech už od roku 2002, kdy ji poprvé představil také na autosalonu na západě Švýcarska. Italové naléhání podlehli a letos v Ženevě sen splnili: Breru uvidíme na silnicích!

Brera je tou pravou svůdnou Italkou. Kdo jednou jejímu šarmu podlehne, není mu pomoci.

Nízká příď "přisávající" auto k asfaltovému koberci a její tvarování je podobné jako u větší 159. Přikrčená silueta dravce připraveného vystřelit, vylepšená šperky propracovaných detailů... Nové kupé alfy je rychlé, i když stojí zaparkováno před domem. Do interiéru se bez větších problémů poskládají čtyři cestující, ti co neřídí, mohou počítat hvězdy prosklenou střechou.

Brera má ale hlavně "zadeček", za kterým se každý ohlédne. Puntíčkáři mohou mít výtky k přístupu do kufru s hranou ve výšce pasu, kupé ale není auto ke stěhování materiálu na chatu. Na víkend ve dvou pobere vše nezbytné (546 litrů). Pojedete-li ve čtyřech, bude třeba se podělit o 236 litrů prostoru.

Kupé 2+2 je dlouhé 441, široké 183 a do výšky má jen 137 centimetru. Rozvor činí 253 centimetry. Interiér vychází ze 159. Motory budou tři. Benzín chutná "JTSkům" 2,2 a 3,2 litru s výkony 185 koní (135 kW) a 260 koní (190 kW). Naftové multijety reprezentuje dvousetkoňový 2,4 litr (147 kW). Ve standardních verzích bude řidič řadit na šestistupňovém manuálu, připlatit bude možné za Selespeed. Vybrané verze budou k mání s pohonem 4x4.

Neověřené informace říkají, že se časem možná můžeme těšit na verzi kabrio. Pod kapotu by se měl také dostat 3,2 litrový šestiválec s 250 koňmi výkonu, čepující benzín.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII S OBRÁZKY Z ŽENEVY!

Už jste si našli italskou milenku, kterou vám manželka možná "povolí"?

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 159

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.