Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Focus ST startuje. Kvůli jednodušším opravám už není oranžový

Exkluzivně aktualizováno 
Přiostřená verze focusu se právě dostává do prodeje. Ford nabízí nové ST jako hatchback i kombík. Předchozí generace rychlého focusu měla krásné oranžové zářivé lakování, nová se na firemních obrázcích naparuje hlavně v zářivě žluté.

Ford Focus ST | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nový Focus ST startuje na 856 tisících korunách, za kombík se připlácí čtyřicet tisíc. Pod kapotou má už třetí generace STčka dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 250 koní.

Fotogalerie

Focus s ním zrychlí na stovku za 6,5 sekundy a maximálka se blíží 250kilometrové rychlosti.

Speciální barvy

Každý nově uváděný model dostává svou barvu, která je takzvaná zaváděcí. Má ji na všech firemních prospektech, v reklamách a na oficiálních fotkách. Mnohdy to bývá nový odstín, který se stane žádaným, jindy bláznivá barva, kterou si nakonec zvolí jen minimum zákazníků.

Ford Focus ST

Výrazný odstín s perleťovým efektem electric orange, jak jej u Fordu nazývali, dostalo předchozí STčko proto, aby zaujalo na první pohled. Ford si udělal také průzkum, jak vnímají lidé jednotlivé barvy. Oranžová prý značí optimismus a otevřenost.

Jenže sázkou na oranžovou designéři z oddělení barev trochu zavařili odborníkům na lakování. Oranžová barva je totiž velmi náročná. "Lidské oko vnímá u oranžové citlivě každou odlišnost v odstínu," vysvětlil pro iDNES.cz Carsten Starke z vývojového centra Fordu v Cáchách.

Paleta barev, ze které se vybírají odstíny pro nová auta. Od oranžové

Paleta barev, ze které se vybírají odstíny pro nová auta. Od oranžové předchozího Focusu ST se Ford posunul u nové generace ke žluté, která je méně náročná z pohledu technologie.

Na paletě složené ze všech odstínů mají právě u oranžové velmi hustou škálu různých odstínů této barvy. To je problém pro následné opravy, ale i pro výrobu, při které se lakují různé povrchy a materiály. Musí se vždy namíchat přesný odstín barvy.

To u žluté, kterou Ford vybral pro nové STčko, je podle Starkeho tolerance mnohem větší. Lidskému oku se slije do jednoho odstínu větší škála z barevného rozsahu.





Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.