Nový Focus ST startuje na 856 tisících korunách, za kombík se připlácí čtyřicet tisíc. Pod kapotou má už třetí generace STčka dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 250 koní.
Focus s ním zrychlí na stovku za 6,5 sekundy a maximálka se blíží 250kilometrové rychlosti.
Speciální barvy
Každý nově uváděný model dostává svou barvu, která je takzvaná zaváděcí. Má ji na všech firemních prospektech, v reklamách a na oficiálních fotkách. Mnohdy to bývá nový odstín, který se stane žádaným, jindy bláznivá barva, kterou si nakonec zvolí jen minimum zákazníků.
Výrazný odstín s perleťovým efektem electric orange, jak jej u Fordu nazývali, dostalo předchozí STčko proto, aby zaujalo na první pohled. Ford si udělal také průzkum, jak vnímají lidé jednotlivé barvy. Oranžová prý značí optimismus a otevřenost.
Jenže sázkou na oranžovou designéři z oddělení barev trochu zavařili odborníkům na lakování. Oranžová barva je totiž velmi náročná. "Lidské oko vnímá u oranžové citlivě každou odlišnost v odstínu," vysvětlil pro iDNES.cz Carsten Starke z vývojového centra Fordu v Cáchách.
Na paletě složené ze všech odstínů mají právě u oranžové velmi hustou škálu různých odstínů této barvy. To je problém pro následné opravy, ale i pro výrobu, při které se lakují různé povrchy a materiály. Musí se vždy namíchat přesný odstín barvy.
To u žluté, kterou Ford vybral pro nové STčko, je podle Starkeho tolerance mnohem větší. Lidskému oku se slije do jednoho odstínu větší škála z barevného rozsahu.