Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyberte sportovní kupé za lidovku. Chevrolet testuje zájem zákazníků

  11:24aktualizováno  11:24
Dvě atraktivní malá kupé. Jedno s pohonem zadních kol a siluetou podobnou kupé BMW 1. Druhé s pohonem na předek a sportovní karoserií. V obou modelech malý přeplňovaný motor s výkonem 150 koní. To vše vytvořené na levné sériové technice s předpokládanou cenou 20 000 dolarů.

| foto: GM - Chevrolet

Myšlenka to není vůbec špatná. Vzít sériovou techniku z levných koncernových aut, upravit ji a vše obléknout do líbivého sportovního kabátku. Chevrolet si tentokrát vzal na paškál platformu z globálního modelu Cruze, který je dobře známý i u nás. Přidal jako základ přeplňovaný motor EcoTec 1,4 s výkonem 110 kW, což je opět sériová pohonná jednotka.

Chevrolet Code 130R

Výsledkem je dvojice konceptů Tru 140S a Code 130R, které Chevrolet ukázal veřejnosti na autosalonu v Detroitu. Kupé si nejsou podobná, ale spojuje je čtyřmístná karoserie, moderní multimediální výbava a případná relativně nízká cena. Výrobce ji pro americký trh odhadl pod 20 000 dolarů, tedy v přepočtu necelých 400 000 korun. A to je za malý sporťák solidní částka.

Ovšem do výroby je ještě cesta dlouhá, zatím se testuje zájem zákazníků. Drápek chce Chevrolet v tomto případě zatnout především u mládeže, která si nechce nebo nemůže dovolit velká americká kupé, jako je třeba Chevrolet Camaro. I když případný cenový rozdíl by nebyl zase až tak velký.

Chevrolet Code 130R

Designéři a konstruktéři Chevroletu Code 130R musejí obdivovat BMW 1. Ovšem nikoliv hatchback, ale méně rozšířené kupé. Nový Chevrolet má s jedničkovým kupé od BMW velmi podobnou siluetu. Vpředu nezapře příslušnost k rodině Chevroletů, z boku vynikne minimální přední převis. Auto má mohutný ponton s opticky relativně malou kabinou. Působí velmi dynamicky a svěže, spíš evropským stylem, než americkým designem.

Fotogalerie

Vystavený koncept pohání podélně uložený přeplňovaný čtyřválec EcoTec s objemem 1,4 litru a velmi slušným výkonem 110 kW. Benzínové jednotce ale bude sekundovat ještě elektromotor eAsisst, zatím však bez jeho bližší specifikace. Oba motory pohánějí zadní kola a to buď přes manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku. Zvolená koncepce vypadá atraktivně a slibuje solidní jízdní zážitky.

Druhé kupé Tru 140S je z úplně jiného těsta. Poháněná jsou tentokrát kola přední nápravy, pomocný elektromotor chybí a především karoserie slibuje úplně něco jiného. Velmi dynamická karoserie připomíná supersportovní kupé typu Lamborghini nebo Ferarri. Přitom máme před sebou opět jen základ z Chevroletu Cruze a přeplňovanou jednačtyřku.

Kupé má výrazně klínovitý profil s vpřed posazenou kabinou a dlouhou splývavou zádí, která začíná už na střeše hned za A sloupkem. Designéři si vyhráli i s detaily přední a zadní části. Opět se jim výborně podařilo vystihnout styl supersportovních aut. Siluetu pak dotvářejí výrazně vystouplé blatníky. Tru je o poznání delší než Code. Na délku měří 4,5 metru, menší code je o více než deset centimetrů kratší. Naopak rozvor má o fous delší code (2,77 metru) než tru s 2,74 metru.

Chevrolet Tru 140S

Elektromotor u Chevroletu Tru chybí, ekologickým prvkem je systém start-stop. Pro mladé zákazníky, kteří by po pohledném kupé zatoužili, připravil Chevrolet i docela bohatou paletu multimediální výbavy. Vedle mobilního datového připojení bude k mání i wi-fi hotspot, bluetooth připojení a integrovaný pevný disk pro uskladnění multimediálního obsahu. Vše by pak mělo ovládat rozhraní MyLink.

Ani pro model Tru 140S zatím zájemci do autosalonů spěchat nemusí. I v jeho případě sice Chevrolet prozradil, že si cenu umí představit pod hranicí 20 000 dolarů, ale do výroby zatím nemíří.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.