Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vybíráme auta za dva až pět platů

aktualizováno 
K ojetým autům za pár platů, která jsme ve spolupráci s odborníky autobazaru AAA Auto vybrali jako redakční tipy, existuje mnoho alternativ. Jaké vozy doporučuje expert MF DNES Oldřich Očenášek z organizace DEKRA, která v Česku provozuje Stanice technické kontroly?

Za dva platy (45 000 Kč)
Ford Fiesta 1.3i 44 kW (od mod. 96)

Ford Fiesta

Fiesta je spolehlivá, má dobré jízdní vlastnosti, nízké provozní náklady a relativně dobře se shání s kompletní servisní historií – spousta jich totiž byla koupených nových v Česku. Určitě neberte dieselovou variantu s "osmnáctkou", která trpěla závadami rozvodového mechanismu. Doporučoval bych klasickou osmiventilovou 1.3 s výkonem 44 kW.

Alternativou k fiestě může být i Ford Ka (když někomu stačí jen dvoje dveře), který je vlastně jen převlečenou fiestou. U "káček" dejte pozor na korozi zadních blatníků (zejména okolo hrdla palivové nádrže a v rozích dveří), pak už jde rychle i zbytek auta.

***

Za tři platy (65 000 Kč)
Volkswagen Golf III

VW Golf

Dokonalé auto, netrpící žádnou z nectností dnešních laciných plastových vozítek. Prémiové zpracování, kvalitní materiály a charizma. Velkou nevýhodou je, ze se špatně shání zachovalé auto, které nemá třikrát přetočený tachometr, nebylo pětkrát na střeše, nemá několikrát změněnou identitu, nebo ho neupravoval začínající tuner.

Výběru golfa chce skutečně věnovat náležitou péči, ale pokud se povede najít zachovalé auto s jasným původem, není možné za tyhle peníze koupit víc muziky. Na motoru celkem nezáleží, všechny fungují skvěle, jen GTI s osmiventilovým motorem 85 kW si bere víc benzinu, než co za něj předvede.

***

Za čtyři platy (85 000Kč)
BMW 316i Compact

BMW 3 Compact

Je jen třídveřové, ale příjemné. Velice dobře se řídí. A je to BMW. Hodně compactů, které se prodávají, je ve slušném stavu, protože často fungují jako druhé auto v rodině. Při koupi je však určitě důležitá servisní historie.

"Bavoráky" snesou i nějaký ten kilometr navíc, takže bych se nebál koupit auto, které má najeto klidně kolem 150 tisíc kilometrů – pokud jsou ovšem skutečné. Ale pro tohle auto bych určitě jel za hranice, kde je mnohem větší výběr.

Co je však vůči ostatním autům jiné a co bude jistě mnoho potenciálních kupců odrazovat, je zadní náhon – podle mého názoru to však není handicap, ale v jistém směru výhoda a zdroj radosti z jízdy.

***

Za pět platů (105 000 Kč)
Opel Astra II (od 1998)

Opel Astra

Ekvivalent Golfa IV, jehož však za tyhle peníze běžně nekoupíte, protože kdyby ano, byl by golf vítěz. U astry bych se vyhnul naftovým motorům a benzinové 1.4, jíž se věčně trhá rozvodový řemen. Jako celek mě auto výrazně nenadchlo, ačkoli mu nelze upřít čistý a příjemný design.

Poměr ceny a užitné hodnoty mi přijde velice zajímavý a navíc dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni. Podle slov techniků značkových servisů se "tyhle opely" opravují lépe než koncernové octavie, golfy a toleda. Astra je bytelné auto, často si je pořizují firmy jako referentská vozidla. Proto bych se při koupi ojetiny vyhnul bílé barvě – to je téměř jistota, že koupíte firemní vůz.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.