Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výfuk v ceně fabie. Montáž na lamborghini je jednoduchá, rozeberte půl auta

aktualizováno 
Výměna výfuku je pro zručnějšího garážového kutila rutinní úkon. Pár šroubů a těsnění, případně ran kladivem. Pokud ovšem nemáte úplně nové Lamborghini Huracán a neinstalujete do něj titanový výfuk v ceně slušně vybavené fabie.

Mechanici ze servisu Audi v jihomoravském Kyjově mají za sebou šest hodin pikantní práce. Jejich stálý zákazník se totiž rozhodl, že sériové provedení italského supersportu potřebuje okořenit. Zde je recept, jak na to.

Krok 1Sežeňte správné ingredience

Rozhodně nepoužívejte žádné náhražky, na babicovské „když nemáte titan a karbon, dejte tam ocel“ rovnou zapomeňte. Nejlepší je nakupovat u prověřených dodavatelů, v tomto případě u slovinské továrny Akrapovič. Ta vám vše potřebné zabalí do metr a půl dlouhé krabice a za dva dny můžete vybalovat. Na „surovinách“ se nemá šetřit, to ví každý. „Titanový výfuk stojí osm tisíc eur, karbonové koncovky dva tisíce,“ vypočítává šéf kyjovského servisu Libor Sedláček. Celkem tedy něco přes 270 tisíc korun.

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán

Krok 2Postupujte přesně podle manuálu

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

V tomto případě není co pokazit. V balíku s výfukem dostane nový majitel i brožurku s podrobným obrázkovým návodem, jak výfuk namontovat. S trochou nadsázky vypadá jak montážní příručka z IKEA, pamětníci si možná vzpomenou na návod ke stavebnici Merkur. Ale tato stavebnice je pro pokročilé. Huracán má motor vzadu, výfuk je tedy tvořen jen masivním tlumičem a několika zakroucenými titanovými koleny. A umístěný je za motorem. K jeho výměně je třeba rozebrat téměř celou zadní část auta. Dolů musí nárazník, světla, čelo, karbonové kryty motorového prostoru. Pak se teprve objeví samotný výfuk obalený v lesklém tepelném štítu.

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán

Krok 3Hlavně pořádek

Po demontáži vám na ponku zůstanou řádově stovky šroubků, druků a klipů. Pokud si je od začátku netřídíte, na konci montáže vám budou nějaké chybět, nebo přebývat, buďte si jistí. Mechanici z kyjovského Top Centra na to mají jednoduchý recept: kelímky. Na ponku to pak sice vypadá spíš jako na barmanské show, nicméně ten postup funguje. Po šesti hodinách práce v dílně stálo jen smontované auto a prázdný ponk. A ještě jeden dobrý důvod, proč pořádek udržovat: karbonové krycí díly z motorového prostoru stojí řádově desítky tisíc korun. Jedno neopatrné šlápnutí se tedy může slušně prodražit.

Krok 4Ochutnejte

Po přebalení nového výfuku do tepelného štítu jej namontujte do auta. S rozebranou zádí je to překvapivě snadné, na staré felicii byste se zapotili mnohem více. Pak je čas na první start. Než rozebraný vůz poskládáte, je opravdu vhodné ověřit si, že spoje „nefoukají“. Přijít na to až v době, kdy je auto poskládané, vás bude stát pěkných pár hodin práce navíc.

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán

Krok 5Naaranžujte

Do nárazníku patří nové karbonové koncovky. Na rozdíl od těch původních kovových jsou absurdně lehké. Ostatně jako celý výfuk, hmotnostní úspora je jedním z hlavních důvodů, proč má smysl do titanového Akrapoviče investovat.

Fotogalerie

Originální výfuk je téměř dvakrát těžší. Zatímco s dvacetikilovým Akrapovičem si člověk může pohazovat, více než čtyřicetikilovou tovární obludu zvedá se supěním. Výkon huracánu naroste asi o devatenáct koní, ale upřímně, to u vozu s objemem 5,2 litru a 610 koňmi příliš nepocítíte.

Pak už zbývá jen vůz seskládat zpět. Kdo někdy viděl Lamborghini Huracán, ví, že mu designeři moc pravých úhlů do vínku nenadělili. Na první pohled jde o jednoduchou stavebnici, ale seskládat všechny součástky tak, aby díly lícovaly a spáry měly jednotnou šířku, je umění.

Krok 6Servírujte

Na tento krok se navzdory pokročilému pátečnímu podvečeru sešlo v servisu překvapivé množství lidí. První start studeného výfuku ještě nepřesvědčí, ale stačí pár minut manévrování z haly ven a popojíždění po parkovišti, aby se titanový spletenec ze Slovinska začal projevovat. Nebo přesněji řečeno aby nechal projevit desetiválcovou bestii za řidičovými zády.

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán

Výsledný zvuk je brutální ve všech směrech, které toto slovo znamená. Od dunivého bručení na volnoběh přes hlasitý ryk vytočeného motoru po občasný decentní „výstřel“ při prudkém uvolnění plynového pedálu. A to je jen začátek, upozorňuje šéf kyjovského dealerství Petr Hapala. Na správnou tóninu se totiž výfuk vypálí až po ujetí pěti set až tisíce kilometrů.

Autoři:




Nejčtenější

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.