Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výfuk v ceně fabie. Montáž na lamborghini je jednoduchá, rozeberte půl auta

aktualizováno 
Výměna výfuku je pro zručnějšího garážového kutila rutinní úkon. Pár šroubů a těsnění, případně ran kladivem. Pokud ovšem nemáte úplně nové Lamborghini Huracán a neinstalujete do něj titanový výfuk v ceně slušně vybavené fabie.

Mechanici ze servisu Audi v jihomoravském Kyjově mají za sebou šest hodin pikantní práce. Jejich stálý zákazník se totiž rozhodl, že sériové provedení italského supersportu potřebuje okořenit. Zde je recept, jak na to.

Krok 1Sežeňte správné ingredience

Rozhodně nepoužívejte žádné náhražky, na babicovské „když nemáte titan a karbon, dejte tam ocel“ rovnou zapomeňte. Nejlepší je nakupovat u prověřených dodavatelů, v tomto případě u slovinské továrny Akrapovič. Ta vám vše potřebné zabalí do metr a půl dlouhé krabice a za dva dny můžete vybalovat. Na „surovinách“ se nemá šetřit, to ví každý. „Titanový výfuk stojí osm tisíc eur, karbonové koncovky dva tisíce,“ vypočítává šéf kyjovského servisu Libor Sedláček. Celkem tedy něco přes 270 tisíc korun.

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán

Krok 2Postupujte přesně podle manuálu

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

V tomto případě není co pokazit. V balíku s výfukem dostane nový majitel i brožurku s podrobným obrázkovým návodem, jak výfuk namontovat. S trochou nadsázky vypadá jak montážní příručka z IKEA, pamětníci si možná vzpomenou na návod ke stavebnici Merkur. Ale tato stavebnice je pro pokročilé. Huracán má motor vzadu, výfuk je tedy tvořen jen masivním tlumičem a několika zakroucenými titanovými koleny. A umístěný je za motorem. K jeho výměně je třeba rozebrat téměř celou zadní část auta. Dolů musí nárazník, světla, čelo, karbonové kryty motorového prostoru. Pak se teprve objeví samotný výfuk obalený v lesklém tepelném štítu.

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán

Krok 3Hlavně pořádek

Po demontáži vám na ponku zůstanou řádově stovky šroubků, druků a klipů. Pokud si je od začátku netřídíte, na konci montáže vám budou nějaké chybět, nebo přebývat, buďte si jistí. Mechanici z kyjovského Top Centra na to mají jednoduchý recept: kelímky. Na ponku to pak sice vypadá spíš jako na barmanské show, nicméně ten postup funguje. Po šesti hodinách práce v dílně stálo jen smontované auto a prázdný ponk. A ještě jeden dobrý důvod, proč pořádek udržovat: karbonové krycí díly z motorového prostoru stojí řádově desítky tisíc korun. Jedno neopatrné šlápnutí se tedy může slušně prodražit.

Krok 4Ochutnejte

Po přebalení nového výfuku do tepelného štítu jej namontujte do auta. S rozebranou zádí je to překvapivě snadné, na staré felicii byste se zapotili mnohem více. Pak je čas na první start. Než rozebraný vůz poskládáte, je opravdu vhodné ověřit si, že spoje „nefoukají“. Přijít na to až v době, kdy je auto poskládané, vás bude stát pěkných pár hodin práce navíc.

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán

Krok 5Naaranžujte

Do nárazníku patří nové karbonové koncovky. Na rozdíl od těch původních kovových jsou absurdně lehké. Ostatně jako celý výfuk, hmotnostní úspora je jedním z hlavních důvodů, proč má smysl do titanového Akrapoviče investovat.

Fotogalerie

Originální výfuk je téměř dvakrát těžší. Zatímco s dvacetikilovým Akrapovičem si člověk může pohazovat, více než čtyřicetikilovou tovární obludu zvedá se supěním. Výkon huracánu naroste asi o devatenáct koní, ale upřímně, to u vozu s objemem 5,2 litru a 610 koňmi příliš nepocítíte.

Pak už zbývá jen vůz seskládat zpět. Kdo někdy viděl Lamborghini Huracán, ví, že mu designeři moc pravých úhlů do vínku nenadělili. Na první pohled jde o jednoduchou stavebnici, ale seskládat všechny součástky tak, aby díly lícovaly a spáry měly jednotnou šířku, je umění.

Krok 6Servírujte

Na tento krok se navzdory pokročilému pátečnímu podvečeru sešlo v servisu překvapivé množství lidí. První start studeného výfuku ještě nepřesvědčí, ale stačí pár minut manévrování z haly ven a popojíždění po parkovišti, aby se titanový spletenec ze Slovinska začal projevovat. Nebo přesněji řečeno aby nechal projevit desetiválcovou bestii za řidičovými zády.

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán

Výsledný zvuk je brutální ve všech směrech, které toto slovo znamená. Od dunivého bručení na volnoběh přes hlasitý ryk vytočeného motoru po občasný decentní „výstřel“ při prudkém uvolnění plynového pedálu. A to je jen začátek, upozorňuje šéf kyjovského dealerství Petr Hapala. Na správnou tóninu se totiž výfuk vypálí až po ujetí pěti set až tisíce kilometrů.

Autoři:




Nejčtenější

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Další z rubriky

Hasiči na pražském letišti dostali novou špičkovou techniku
VIDEO: Na ruzyňské letiště nastupují fascinující hasičské speciály

Hasičský záchranný sbor Letiště Praha převzal koncem května dvě supermoderní zásahová vozidla Panther Rosenbauer. Dohromady stály 54 milionů korun. V současné...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.