Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výkonnému vozu nesvědčí kilometrové pojížďky

aktualizováno 
Velmi rozšířený Renault 19 modelu 1.8 16V Chamade koupil v bazaru Luboslav Kapsa z Kopřivnice, s vozem ročníku 1991 je spokojen až na jednu nemilou okolnost: velice rychle se vybíjí akumulátor.
Velmi rozšířený Renault 19 modelu 1.8 16V Chamade koupil v bazaru Luboslav Kapsa z Kopřivnice, s vozem ročníku 1991 je spokojen až na jednu nemilou okolnost: velice rychle se vybíjí akumulátor. "Nechal jsem zkontrolovat dobíjení, které je v pořádku. Elektrikář ovšem zjistil, že po vypnutí klíčku zapalování se spustí ventilátor chlazení, který pak je vždy 20 minut v chodu a baterii vybíjí," píše čtenář a doplňuje, že u vozu, jenž se do země dostal jako ojetina ze Švýcarska, ventilátor pracuje celou zmíněnou dobu po zapnutí a vypnutí klíčku i v případě, kdy vůbec nebyl spuštěn motor. "Ve značkovém servisu mi řekli, že u motoru 1.8 16V je to normální. Že prý s tímto vozem musím jezdit delší trasy, vždy alespoň 20 kilometrů, aby se akumulátor dobil," sděluje Luboslav Kapsa a ptá se, zda se skutečně dozvěděl pravdu a zda podobné potíže mají i další renaulty či auta jiných značek. Technik pražského zastoupení Renaultu pro Českou republiku Petr Hančl konstatuje, že popsaným způsobem nereagují všechny Renaulty 19, ovšem k výkonnému motoru 1.8 16V (99 kilowattů) zapínání ventilátoru po zastavení opravdu patří. "Děje se to také u dalších modelů, například u některých typů Laguna, známe to i z vozů jiných výrobců," upřesňuje Petr Hančl. "Výkonné agregáty, jichž je motorový prostor doslova plný, se totiž musí chladit. Kdyby tomu tak nebylo, tak by se zplynoval a v palivové rampě odpařil benzin a při dalším startování by měl řidič potíže. Postup je naprogramovaný v řídicí jednotce a nelze ho nijak měnit." Odborník Renaultu se ovšem podivuje nad tím, že u čtenářova vozu běží ventilátor vždy 20 minut. "Podle mých informací by měl ventilátor být v akci jen tak dlouho, než se motor vychladí," doplňuje Petr Hančl a je přesvědčen, že pokud vůz má v pořádku dobíjecí soustavu i akumulátor, nemělo by mu ventilátorové chlazení po zastavení vadit. Technik Renaultu doporučuje všem, kdo by se mohli s podobnými problémy u svých automobilů setkat, aby prověřili funkci dobíjení, kvalitu akumulátoru a v neposlední řadě i to, zda baterii nevybíjí něco jiného. "Každopádně je ale třeba u výkonného Renaultu 19 1.8 16V Chamade nutné počítat s tím, že se ze zásady nehodí na kilometrové pojížďky," upozorňuje Petr Hančl.

Autor:


Témata: Renault


Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.