Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Měníte si kola na autě sami? Rekordmani to umí pod minutu

aktualizováno 
Výměnu kol dnes motoristé stále častěji nechávají na servisech. Na přehazování zimní sady za letní má čas a náladu stále méně řidičů. Při defektu se zase nechtějí špinit u krajnice, ostatně auta už dnes často rezervy ani nemají. Parta německých mechaniků vytvořila světový rekord ve výměně kol.

Vyměnit kolo na čas zkoušel snad každý čerstvý držitel řidičáku, kterému voní benzin. Nejlepší borci to i s vyproštěním rezervy ze dna kufru zvládali v řádu minut.

Parta servismanů, kteří jsou čerstvými držiteli rekordu ve výměně kol, měla situaci ulehčenou. Nářadí a nové kolo měli připravené po ruce, šrouby nezarostlé v náboji ani neutažené „na krev“ tak, že jdou povolit jen použitím hrubé síly.

Podívejte se, jak úspěšný pokus o rekord probíhal. Na výměnu jim stačila necelá minuta. Kvarteto německých mechaniků rekord vytvořilo v boxech okruhu EuroSpeedway Lausitz. Komisař dohlížející na korektnost pokusu hlídal, aby používali jen povolené nářadí (výhradně ruční) a nepomáhali si navzájem. Předchozí rekord vylepšili o 24 sekund, nový rekordní čas je 59,62 sekundy.

Auto zvedali na ručním zvedáku a povolovali klasickým klíčem na kola. Pársekundové časy výměny, které známe ze závodů aut, jsou nesrovnatelné. Rekordmani povolovali pět šroubů na každém kole ručně, u závodních aut je kolo připevněno jedinou centrální maticí, která se povoluje utahovačkou a auto se zvedá bleskurychle na hydraulickém zvedáku.

A jaký je váš rekordní čas? Pochlubte se v diskuzi pod článkem.



Témata: Krev


Nejčtenější

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Besip 4
Zpomal, budeš rychlejší. Nová kampaň učí řidiče jezdit v uzavírkách

Odjezdy na dovolenou a prázdninový provoz budou komplikovat uzavírky, hlavně projet dálnici D1 je utrpení. BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu...  celý článek

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Další z rubriky

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.