Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Měníte si kola na autě sami? Rekordmani to umí pod minutu

aktualizováno 
Výměnu kol dnes motoristé stále častěji nechávají na servisech. Na přehazování zimní sady za letní má čas a náladu stále méně řidičů. Při defektu se zase nechtějí špinit u krajnice, ostatně auta už dnes často rezervy ani nemají. Parta německých mechaniků vytvořila světový rekord ve výměně kol.

Vyměnit kolo na čas zkoušel snad každý čerstvý držitel řidičáku, kterému voní benzin. Nejlepší borci to i s vyproštěním rezervy ze dna kufru zvládali v řádu minut.

Parta servismanů, kteří jsou čerstvými držiteli rekordu ve výměně kol, měla situaci ulehčenou. Nářadí a nové kolo měli připravené po ruce, šrouby nezarostlé v náboji ani neutažené „na krev“ tak, že jdou povolit jen použitím hrubé síly.

Podívejte se, jak úspěšný pokus o rekord probíhal. Na výměnu jim stačila necelá minuta. Kvarteto německých mechaniků rekord vytvořilo v boxech okruhu EuroSpeedway Lausitz. Komisař dohlížející na korektnost pokusu hlídal, aby používali jen povolené nářadí (výhradně ruční) a nepomáhali si navzájem. Předchozí rekord vylepšili o 24 sekund, nový rekordní čas je 59,62 sekundy.

Auto zvedali na ručním zvedáku a povolovali klasickým klíčem na kola. Pársekundové časy výměny, které známe ze závodů aut, jsou nesrovnatelné. Rekordmani povolovali pět šroubů na každém kole ručně, u závodních aut je kolo připevněno jedinou centrální maticí, která se povoluje utahovačkou a auto se zvedá bleskurychle na hydraulickém zvedáku.

A jaký je váš rekordní čas? Pochlubte se v diskuzi pod článkem.



Témata: Krev


Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.