Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Měníte si kola na autě sami? Rekordmani to umí pod minutu

aktualizováno 
Výměnu kol dnes motoristé stále častěji nechávají na servisech. Na přehazování zimní sady za letní má čas a náladu stále méně řidičů. Při defektu se zase nechtějí špinit u krajnice, ostatně auta už dnes často rezervy ani nemají. Parta německých mechaniků vytvořila světový rekord ve výměně kol.

Vyměnit kolo na čas zkoušel snad každý čerstvý držitel řidičáku, kterému voní benzin. Nejlepší borci to i s vyproštěním rezervy ze dna kufru zvládali v řádu minut.

Parta servismanů, kteří jsou čerstvými držiteli rekordu ve výměně kol, měla situaci ulehčenou. Nářadí a nové kolo měli připravené po ruce, šrouby nezarostlé v náboji ani neutažené „na krev“ tak, že jdou povolit jen použitím hrubé síly.

Podívejte se, jak úspěšný pokus o rekord probíhal. Na výměnu jim stačila necelá minuta. Kvarteto německých mechaniků rekord vytvořilo v boxech okruhu EuroSpeedway Lausitz. Komisař dohlížející na korektnost pokusu hlídal, aby používali jen povolené nářadí (výhradně ruční) a nepomáhali si navzájem. Předchozí rekord vylepšili o 24 sekund, nový rekordní čas je 59,62 sekundy.

Auto zvedali na ručním zvedáku a povolovali klasickým klíčem na kola. Pársekundové časy výměny, které známe ze závodů aut, jsou nesrovnatelné. Rekordmani povolovali pět šroubů na každém kole ručně, u závodních aut je kolo připevněno jedinou centrální maticí, která se povoluje utahovačkou a auto se zvedá bleskurychle na hydraulickém zvedáku.

A jaký je váš rekordní čas? Pochlubte se v diskuzi pod článkem.





Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Alfa Romeo Giulia Veloce
Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Jsou auta, jejichž osud dokáže předznamenat samotné jméno. Chlap řídící zjevení jménem Opel Karl musí být buď flegmatik, nebo ho dostal se slevou. Ženská z...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.