Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Na rezervu ve Škodě Kodiaq potřebujete speciální hmat

aktualizováno 
Škoda Kodiaq se chlubí obřím kufrem, naloží prý až 2 065 litrů. První sedmimístná škodovka bude mít za příplatek dojezdovou rezervu ukrytou pod dvojitým dnem kufru. Aby se k ní dalo dostat, museli konstruktéři vymyslet originální řešení.

Nejprve je třeba zadní sedadla sklopit do podlahy. Poté se vyjme podlážka z kufru a odklopí obkladové panely na stranách. Pak použijete speciální hmat, kterým se zadní lavice jednoduše vyklopí, mechanismus ji zaaretuje ve zvednuté poloze a můžete rezervu vyjmout.

Fotogalerie

Důmyslné řešení má jen jednu vadu na kráse: obří kolo (Kodiaq může mít až devatenáctipalcové pneumatiky) s píchlou gumou totiž není kam do auta dát.

Do prostoru v podlaze, kde bylo dojezdové kolo, se totiž nevejde. Bude třeba vyprázdnit kufr, anebo ji bude mít někdo z posádky na klíně. U krajnice by byla škoda kolo nechávat.

Nutno dodat, že s podobným problémem bojuje mnoho aut. Když u kabrioletu vyměníte píchlé kolo za rezervu, často se obří pneumatika nevejde ani do prázdného kufru. Ale jsou i výjimky: dovádivá dvojčata Toyota GT86 a Subaru BRZ mají kufr a přístup do něj dimenzovaný přesně tak, aby se do něj vešel pár náhradních kol, až ta, co máte na zadní nápravě, prošoupete dováděním na okruhu.



Témata: Škoda, Škoda Kodiaq


Nejčtenější

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.