Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Na rezervu ve Škodě Kodiaq potřebujete speciální hmat

aktualizováno 
Škoda Kodiaq se chlubí obřím kufrem, naloží prý až 2 065 litrů. První sedmimístná škodovka bude mít za příplatek dojezdovou rezervu ukrytou pod dvojitým dnem kufru. Aby se k ní dalo dostat, museli konstruktéři vymyslet originální řešení.

Nejprve je třeba zadní sedadla sklopit do podlahy. Poté se vyjme podlážka z kufru a odklopí obkladové panely na stranách. Pak použijete speciální hmat, kterým se zadní lavice jednoduše vyklopí, mechanismus ji zaaretuje ve zvednuté poloze a můžete rezervu vyjmout.

Fotogalerie

Důmyslné řešení má jen jednu vadu na kráse: obří kolo (Kodiaq může mít až devatenáctipalcové pneumatiky) s píchlou gumou totiž není kam do auta dát.

Do prostoru v podlaze, kde bylo dojezdové kolo, se totiž nevejde. Bude třeba vyprázdnit kufr, anebo ji bude mít někdo z posádky na klíně. U krajnice by byla škoda kolo nechávat.

Nutno dodat, že s podobným problémem bojuje mnoho aut. Když u kabrioletu vyměníte píchlé kolo za rezervu, často se obří pneumatika nevejde ani do prázdného kufru. Ale jsou i výjimky: dovádivá dvojčata Toyota GT86 a Subaru BRZ mají kufr a přístup do něj dimenzovaný přesně tak, aby se do něj vešel pár náhradních kol, až ta, co máte na zadní nápravě, prošoupete dováděním na okruhu.





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.