Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyndejte rezervu, dostanete kus kufru navíc

aktualizováno 
Od června si za rezervu při koupi nové škodovky musíte tisícovku připlatit. Když se ale spokojíte s lepidlem a malým kompresorem pro dofouknutí gumy, které jsou v základní výbavě, ušetříte navíc v malé fabii spoustu místa. Jezdit bez rezervy bude možné od půlky září.

To všechno se vejde do místa pro rezervu ve Škodě Fabii | foto: Josef Vostárek, MF DNES

Nejmenší škodovka sice patří mezi malá auta, v Česku ovšem mnohdy dostává rodinné úkoly určené větším vozům. A to se pak každý decimetr krychlový místa hodí. Když máte pod podlahou rezervu, je tam kromě toho ještě hever a klíč na kola.

Souprava na lepeníKlasická plnohodnotná rezerva

Anebo je tam jen jedna malá modrá krabička s kompresorem, lahvička s lepidlem a náhradní ventilky. To vše uchycené v polystyrenovém "organizéru". Kromě toho vám pod podlahou zbude velmi hrubým odhadem 60 litrů místa. To už je ve fabii hatchback, která má základní objem kufru 315 litrů, slušná porce.

Nejdřív jsme zkusili naskládat věci do organizéru, který je v dutině po kole. Vešla se tam mimo jiné litrovka oleje, dvoulitrová lahev s kapalinou do ostřikovačů, pláštěnka, polštářek na krk, hasicí přístroj a další drobné i větší věci.

test lepicích sad

Neumíte vyměnit kolo? Zalepte ho - více ZDE

Pak jsme simulovali situaci řidiče, který se vydává na dlouhou cestu a kufr krátké fabie je mu opravdu malý. Polystyren šel ven a prostor jsme vystlali dekou, která se řidiči hodí tak jako tak. Aby se místo zaplnilo, nashromáždili jsme všechno, co jsme našli. Kromě toho co předtím, ještě třeba čtyři lékárničky, další hasicí sprej, různé prázdné tašky a batůžky. Když jsme to pak naskládali do fabie s rezervou, zabralo to tak na pětinu kufru.

Bez rezervy už se jezdí

Jízda bez náhradního kola není v Evropě ničím neobvyklým. Podle ministerstva dopravy například v Německu vyjíždí z autosalonů bez pátého kola až polovina aut. Autoklub ADAC vypočítal, že německý šofér píchne v průměru jednou za 150 tisíc kilometrů.

Bez rezervy

Z jakých autech lze nahradit rezervu lepicí sadou čtěte ZDE


Navíc, plnohodnotnou rezervu vám dnes dá do auta málokdo a na dojezdové "gramofonové desce", se kterou můžete jet komfortně a bezpečně maximálně osmdesátkou, dojedete stejně tak nejvýš do nejbližšího pneuservisu, stejně jako s gumou zalepenou lepicí sadou. Experti horující pro rezervu v kufru ale mají ještě jeden zásadní argument: bezpečnost. "U malých aut může být rezerva součástí deformační zóny, takže ztlumí náraz zezadu," říká Petr Říha, vedoucí technické zkušebny společnosti Dekra automobil provozující stanice technické kontroly.

S roztrhanou gumou si lepidlo neporadí

Jsou ale situace, kdy vám je lepicí souprava nanic. Třeba když se podaří gumu roztrhat. Řidiči pak nezbude, než si zavolat asistenční službu. Mnohdy ji ale volají i v případech, že rezervu v autě mají, jen se jim nechce do výměny, nebo se bojí, že ji nezvládnou. Když máte dražší auto, je i takový úkon u některých značek zadarmo. A třeba u Lexusu vám v případě komplikací nabídnou náhradní vůz. Když se vám něco takového stane na zahraniční dovolené, je shánění a domluva s cizojazyčnou asistenční službou samozřejmě komplikovanější. Namísto jednoduché dvacetiminutové výměny pak opravu řešíte půl dne.

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.