Půlsměnu na lince na Škodu Yeti jsme začali u montáže střešních lišt a ližin.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Abych tam viděl, musím na špičky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Šrouby se dotahují v daném pořadí. První je druhý od konce.Při dotahování zároveň musím táhnout ližinu k sobě.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zaklapnout kryt na místo je třeba naráz, chce to grif.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Lak na karoserii není ještě pořádně vyschlý, hlavně ho nepoškrábat. Pozor musíme dávat i s plastovými díly.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zadní nárazník nám moc nešel. Hlavně spodní spáru jsme rovnali většinou ve třech.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pak přitáhnout čtyřmi matkami.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
I pravák má když je to potřeba držet utahovačku v levé ruce. Toto je správný úchop, spoušť se mačká prostředníčkem.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
I úchop dílu je věda. Tohle je přibližně správně.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Při dotahování je třeba ještě rovnat spáry mezi díly. Nesmí se mačkat málo ani moc.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Jaký díl namontovat je psáno tady. Druh světel se dočtu někde uprostřed.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zadní světlo musí něco vydržet. Když se domačkává na místo, je třeba trochu zabrat.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nárazníky se po montáži překryjí, aby se nepoškrábaly.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zdá se to jednoduché. Málem jsem to ale nestihl...
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Yeti jede na lince v pracovní výšce, aby nebylo třeba se moc ohýbat.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Montáž kol se zdá jednoduchá. Ale řeší se tu i takové detaily, že spodní hrana střelky loga znaku Škody musí být kolmo na ventilek.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Speciální nářadí utáhne všechny šrouby předepsanou silou najednou.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V Kvasinách probíhá kompletní výroba. Mají tu svařovnu, lakovnu a dvě linky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Chlouba kvasinské fabriky. Přední příčník nesoucí plastový nárazník tu upevňuje robot. Jinde tento díl obvykle montují ručně.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
S připevněním předního světla pomůže speciální přípravek.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Uchytit konektor a loket nechat uvnitř, aby nárazník nepoškrábal blatník nebo světlo.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pracovat celou směnu s rukama nad hlavou nejde, na jednotlivých místech se montéři střídají.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Dvojice se musí sehrát. Na lince se pracuje ve skupinkách, kde se v práci střídají. Vede je předák v zeleném tričku.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ta židle tu není na odpočinek. Montují se z ní dva šrouby, na které je špatně vidět.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zavřít kapotu, nastartovat a nové auto jede na testy
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nárazníky ve specifikaci odpovídající danému vozu přijíždějí v pořadí, jak jdou auta na lince, už od dodavatele. Ten je musí tak, aby dorazily ve správném pořadí, už skládat na přepravníky a do kamionu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz