Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

  10:40aktualizováno  10:40
Počet zaměstnanců německé automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor, kterého by chtěla připravit o vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Upozornili nato odborníci na automobilový průmysl z University Duisburg-Essen.

Výroba vozů Tiguan and Touran v německém závodě VW ve Wolfsburgu. Tam je i sídlo automobilky Volkswagen. Ilustrační snímek.

Volkswagen podle jejich odhadů v loňském roce zvýšil tržby pouze o více než procento, zatímco počet zaměstnanců koncernu stoupl o téměř čtyři procenta na zhruba 594 000 lidí. Produktivita práce ve Volkswagenu se tak prý loni snížila o dvě procenta na 336 300 eur (9,3 milionu Kč) na osobu. „Efektivita v koncernu VW se tím pádem v roce 2014 místo zlepšení zhoršila,“ uvedl automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer.

Toyota nyní zaměstnává pouze 345 000 lidí, což odpovídá necelým 60 procentům pracovní síly Volkswagenu. Roční odbyt obou podniků se přitom pohybuje kolem deseti milionů vozů, upozorňuje agentura DPA.

Volkswagen nedávno oznámil, že v listopadu zaměstnával rekordních 593 631 lidí. „Volkswagen je již řadu let spolehlivým a silným motorem zaměstnanosti v Německu, v řadě dalších evropských zemí i mimo Evropu,“ upozornil personální ředitel podniku Horst Neumann.

Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě.

Autoři: ,




Nejčtenější

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Karoq
Designér o nové Škodovce: Karoq se povedl, je hezčí než větší Kodiaq

„Je fotogeničtější než Kodiaq,“ říká o škodovácké novince designér Petr Siebert. Spolupracovníkovi redakce iDNES.cz se novinka líbí a všímá si zajímavých...  celý článek

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...
Evropská komise vyšetřuje Fiat a Itálii za fígl na emisní testy

Evropská komise vyšetřuje automobilku Fiat Chrysler a italskou vládu v souvislosti s nezákonnými systémy pro manipulaci s emisemi naftových vozů. Komise se...  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.