Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

  10:40aktualizováno  10:40
Počet zaměstnanců německé automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor, kterého by chtěla připravit o vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Upozornili nato odborníci na automobilový průmysl z University Duisburg-Essen.

Výroba vozů Tiguan and Touran v německém závodě VW ve Wolfsburgu. Tam je i sídlo automobilky Volkswagen. Ilustrační snímek.

Volkswagen podle jejich odhadů v loňském roce zvýšil tržby pouze o více než procento, zatímco počet zaměstnanců koncernu stoupl o téměř čtyři procenta na zhruba 594 000 lidí. Produktivita práce ve Volkswagenu se tak prý loni snížila o dvě procenta na 336 300 eur (9,3 milionu Kč) na osobu. „Efektivita v koncernu VW se tím pádem v roce 2014 místo zlepšení zhoršila,“ uvedl automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer.

Toyota nyní zaměstnává pouze 345 000 lidí, což odpovídá necelým 60 procentům pracovní síly Volkswagenu. Roční odbyt obou podniků se přitom pohybuje kolem deseti milionů vozů, upozorňuje agentura DPA.

Volkswagen nedávno oznámil, že v listopadu zaměstnával rekordních 593 631 lidí. „Volkswagen je již řadu let spolehlivým a silným motorem zaměstnanosti v Německu, v řadě dalších evropských zemí i mimo Evropu,“ upozornil personální ředitel podniku Horst Neumann.

Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě.

Autoři: ,




Nejčtenější

Filtr DPF (pevných částic)
Tahák do auta: kterých kontrolek na přístrojové desce se bát

Většina kontrolek na přístrojovém panelu auta se rozsvítí po nastartování, pak postupně zhasínají. Problém je, když nezhasnou, nebo když se rozsvítí za jízdy....  celý článek

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

V Bohnicích s Legendami
V Bohnicích s Legendami

Snili jsme o tom a těšili se a jednu červnovou sobotu a neděli se nám to podařilo – stali jsme se součástí motoristické slavnosti Legendy v pražských...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Další z rubriky

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.