Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobci vydělají na jednom autě až tisíc eur, spočítali v Německu

  10:26aktualizováno  10:26
Kolik stojí výroba jednoho auta a kolik je výdělek automobilky, je střežené tajemství. V Německu se to pokusili spočítat z běžně dostupných údajů o prodaných autech, počtu zaměstnanců a hospodaření firem.

Brazilská továrna Fiatu | foto: Fiat

Ford dosahuje podle studie Výzkumného střediska automobilového průmyslu vyššího zisku na jedno vyrobené auto než konkurenční Volkswagen i GM. Zatímco u Fordu se provozní zisk na vůz pohybuje kolem 1 165 eur (přes 28 000 korun), u VW je to 991 eur a u GM jen 470 eur.

Může se hodit

Uvažujete o koupi auta? Vyberte si z široké nabídky na Automodul.cz.

Přitom Volkswagen má ve své nabídce i značky Audi, Bentley, Lamborghini a Bugatti, které dosahují mnohonásobně vyššího zisku na každé auto. Do skupiny VW patří i česká Škoda Auto. Výsledky studie uveřejnil server Autoweek.cz.

Ford podle studie za rok vyprodukuje 34 vozů na zaměstnance, zatímco Volkswagen jen 18. GM vykazuje 42 aut roční produkce na zaměstnance. V přepočtu na zaměstnance má Ford provozní zisk 39 232 eur proti 17 880 eurům u VW. Německou jedničku překonává v tomto ohledu i GM s 19 510 eury na pracovníka.

Výhodu má Ford, který již před krizí prošel restrukturalizací. Ochránila ho před ještě většími dopady krize a nyní již může z přijatých opatření plně těžit.

"Pokud by Volkswagen dosahoval stejné produktivity jako Ford, pak by se svými 450 000 zaměstnanci musel prodávat ne 8,1 milionu aut ročně jako loni, ale 15,1 milionu vozů. Volkswagen tak nese obrovské riziko pro případ, že by nastal větší ekonomický útlum," cituje Autoweek šéfa institutu Ferdinanda Dudenhöffera, profesora na univerzitě v Duisburgu, který má za sebou kariéru u Opelu a Porsche.

Volkswagen v roce 2010 obsadil třetí místo v počtu prodaných aut se 7,1 milionu dodaných vozidel za Toyotou s 8,4 milionu a GM se 7,6 milionu vozů. Společnost Ford Motor prodala 5,5 milionu vozidel.

Autoři: ,




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.