Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyšetřování nehod se zrychlí, policisté mohou uzavřít Prahu kamionům

  11:15aktualizováno  11:15
Dva totální dopravní kolapsy, které Praha zažila počátkem listopadu, by se již neměly opakovat. Radní včera schválili postup, který by měl výrazně zkrátit dobu, již mají policisté na vyšetření nehody.

Ilustrační foto | foto: Michal ŠulaMF DNES

Dopravní servis Dopravní servis:
Doprava.iDNES.cz
Dopravní servis

Rychleji by se tak uvolnily zablokované ulice. Navíc mají být do konce listopadu na osmi hlavních tazích na hranicích metropole instalovány značky, které by v případě velkých dopravních potíží zakázaly vjezd kamionů do města.

Havárie vyšetřená do hodiny
"
Policisté se zavázali, že nehodu na Pražském a městském okruhu a na Severojižní magistrále vyšetří do 60 minut,“ řekl náměstek primátora Rudolf Blažek. Nesmí se tak opakovat situace z 3. listopadu, kdy nehoda na pět hodin blokovala magistrálu.

V případě nehody na nejdůležitějších komunikacích má na místo okamžitě přijet také odtahová služba městské policie. "Dnes řidiči většinou čekají na odtahovku zajištěnou přes jejich pojišťovnu a silnice je zablokovaná desítky minut,“ vysvětluje Blažek.

Za odtahy osobních aut by řidiči neplatili. Zpoplatněn by byl odtah kamionů, jejichž řidiče by přišel minimálně na dva tisíce korun.

Pomohou i strážníci
Policisté slibují, že účastníci nehody nebudou čekat desítky minut na policisty, zatímco kolem projede bez povšimnutí několik hlídek.

"Identifikaci účastníků, označení místa nehody a uvolnění silnice budou provádět i běžné hlídky,“ slíbil šéf pražské policie Zdeněk Bezouška.

Tuto pravomoc by nově měli mít i strážníci městské policie, které proto čeká školení. Dnes v ulicích operuje 15 vozidel dopravní policie, jejichž posádky nehody vyšetřují.

Pokud nějaká dopravní nehoda výrazně ohrozí plynulost dopravy v Praze, budou mít policisté možnost uzavřít hlavní příjezdy do metropole pro kamionovou dopravu.

"Do konce listopadu budou na osmi hlavních tazích instalovány proměnné značky se zákazem vjezdu nákladních aut nad šest tun, které bychom aktivovali v případě krizových situací,“ plánuje náměstek primátora Rudolf Blažek.

Značky se mají objevit na všech silnicích dálničního typu, které do Prahy vedou, a do konce roku pak i na zbývajících vjezdech do Prahy.

Informace o uzavírkách by měly šířit také informační tabule na dálnicích mimo hlavní město. "Patnáct až dvacet minut po příjezdu policistů k nehodě, která by mohla mít mimořádný vliv na plynulost dopravy, musíme mít možnost Prahu uzavřít,“ dodal náměstek Blažek.

Odbor dopravy magistrátu do konce listopadu vypracuje manuál, podle něhož budou policisté a strážníci postupovat.

Policisté by měli také efektivněji dohlížet na řidiče kamionů, kteří stojí v kolonách. „Aby neblokovali sjezdy a nájezdy, budou dohlížet hlídky na motocyklech,“ slíbil šéf pražské policie Zdeněk Bezouška.

Uzavření metropole pro kamionovou dopravu však povede k výraznému zhoršení dopravní situace v obcích kolem Prahy, kudy se řidiči nákladních aut budou snažit Prahu objet.

"Proto chceme ve spolupráci se Středočeským krajem vytipovat a vyznačit možné objízdné trasy,“ dodal Blažek.

Nehoda na okruhu

*policisté ji musí vyšetřit do 60 minut
*odtahová služba městské policie ulici co nejdříve uvolní
*základní vyšetřování mohou provádět i běžné hlídky a strážníci
*policie může při kolapsu dopravy zakázat vjezd kamionů do města

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.