Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyšší výkon, nižší spotřeba. Porsche 911 Turbo dostalo nový motor

aktualizováno 
Jedna z hlavních podzimních novinek legendární automobilky Porsche atakuje s přehledem třístovku. Nové 911 Turbo dostalo nový motor, se kterým je na stovce pod tři a půl sekundy.

Porsche 911 Turbo | foto: Porsche

Jestliže předchozí generace modelu 911 Turbo měly od začátku uvedení této řady stále stejný, i když průběžně inovovaný motor, tak nové provedení dostane po pětatřiceti letech motor zcela nový. Pod zadní kapotu se nastěhoval šestiválcový boxer s přeplňováním a s objemem navýšeným na 3,8 litru.

Porsche 911 Turbo

Nová pohonná jednotka má přímé vstřikování benzínu a dvojité přeplňování s turbodmychadly s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Výkon oproti předchůdci vzrostl z 353 na 368 kW, tedy na 500 koní.

Zvýšení výkonu doprovází nižší spotřeba. V průměru by měl nový model 911 Trubo spolykat mezi 11,4 až 11,7 litry benzínu na 100 km. Produkce CO2 byla snížena o 18 procent. Nové turbo kupé od Porsche splňuje normu Euro 5 a může být vybaveno dvojspojkovou převodovkou PDK nebo šestistupňovým manuálním řazením.

Porsche 911 Turbo

Porche 911 Turbo má i v nové generaci standardně pohon všech čtyř kol Porsche Traction Management. Nechybí stabilizační systémy Porsche Stability Management a Porsche Torque Vectoring. Posledně zmíněný systém pomáhá ovladatelnosti v zatáčkách.

Modely s dvojspojkovou převodovkou PDK mohou být vybaveny tříramenným volantem s nově vyvedenými páčkami řazení pevně umístěnými na volantu. 

Nejvyšší rychlost se oproti předchůdci příliš nezvýšila. Nové Porsche 911 Turbo má pouze o 2 km/h vyšší rychlost než předchozí provedení. Ručka tachometru se zastaví na 312 km/h. Zrychlení z nuly na 100 km/h bylo však vylepšeno výrazně, konkrétně o půl sekundy. Na stovku tak novinka vystřelí za 3,4 sekundy.

Základní cena pro český trh startuje na 3 268 000 Kč bez DPH. Za provedení kabriolet zaplatíte 3 518 000 Kč bez DPH.

Autoři:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.