Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak se opravuje závoďák? Lepící páskou

  17:06aktualizováno  17:06
Na náročné opravy je jen minimum času. Při závodech jde hlavně o čas, karoserii mají tyto speciály hlavně proto, aby mělo auto nějaký tvar. Její opravy a vzhled jsou až na posledním místě, k nejoblíbenějšímu nářadí v tu chvíli patří stříbrná pevnostní lepící páska.

BMW M3 GTR | foto: Petr Frýbapro iDNES.cz

Je pevná a odolná a velmi dobře drží, často jí při sundavání z karoserie strhnete i s lakem. Stříbrná páska byla v pohotovosti i o víkendovém maratonu v Dubaji. Český tým tam vyrazil na okruhovou čtyřiadvacetihodinovku se svým bílooranžovým BMW s ambicemi na čelní pozice. Technika ale byla proti. Při neustálých výměnách poloos byl chybějící přední nárazník, o který BMW M3 přišlo v souboji s Porsche 911, jen menší patálií. Český tým RTR projects ale nakonec urval ve čtyřiadvacetihodinovce v Dubaji čtvrté místo ve své třídě.

BMW M3 GTR

"Po slibně rozjeté kvalifikaci a absolutně bezproblémovém startu se smečkou dalších 86 aut sice po hodině a půl muselo auto na výměnu poloosy, ale během nočních jízd všech pilotů figuroval vůz se startovním číslem 64 opět na pódiu," popisuje závodící novinář Jan Červenka. "Výměna poloosy nezabrala víc jak deset minut."

Ranní nehoda

Jenže pak se začali věci kazit. Praskla další poloosa a tenhle problém se začal opakovaně vracet každé tři hodiny. A když pak do bílooranžového BMW M3 GTR nabouralo nad ránem Porsche 911 GT3 RSR, byl skoro zázrak, že se pilot s autem dostal do boxů. 

BMW M3 GTR

"Vyhýbal jsem se havarovanému Ferrari a musel jsem vyjet mimo trať." vzpomíná Tomáš Minibereger, šéf týmu a zároveň jeden z pěti pilotů. "A když jsem se chtěl vrátit, tak jiné auto co se dostalo do té samé situace skončilo v hodinách a trefilo čumák našeho BMW."

I přesto se ale tým RTR projects s posádkou ve složení Miniberger, Vítek, Paulavets, Kodídek a Červenka vrátil zpátky do hry a i když jel bez předního nárazníku a spoileru, a i když se jezdci museli vyrovnat s masivní nedotáčivostí, tak byl na trati rychlejší než konkurenční auta. Jenže prasklá další poloosa a pak i prasklý diferenciál znamenaly 1,5 hodinovou zastávku v boxech a tím i konec všech naději na stupně vítězů. 

"Věděli jsme, že jediné co by nám pomohlo by byl problém našich soupeřů, ale přesto jsme auto opravili a projeli cílem. Šlo hlavně o čest a o to dokázat sobě i ostatním, že to nevzdáváme," řekl po závodě Tomáš Miniberger. 

BMW M3 GTR

"Ve vytrvalostních závodech není nejdůležitější rychlost, ale především spolehlivost vozu, vyhýbání se chybám a trocha štěstí," říká starou pravdu Jan Červenka. "To se potvrdilo i u absolutního vítěze, protože i když byly v průběhu závodu na trati rychlejší vozy, tak jen Porsche 911 týmu Stadler Motorsport dokázalo celých 24 hodin kroužit prakticky bez chyb."

Autoři:




Nejčtenější

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.