Ve městě xenony kvůli nočnímu osvětlení silnic velkou výhodu neznamenají. Vyplývá to ze studie německé organizace TÜV Rheinland, která se zabývá technikou aut.
Xenonová světla předcházejí nehodám a zachraňují lidské životy. Touto větou shrnul TÜV Rheinland výsledky své studie zaměřené na osvětlení vozů.
Její autoři tvrdí, že v případě, kdyby v Německu jezdila všechna auta s xenonovými světly, došlo by k poklesu počtu závažných nočních nehod na okresních silnicích o 50 procent a na dálnicích o 30 procent.
V konečném důsledku by se tak počet úmrtí na silnicích snížil o 18 procent.
"Srovnávali jsme počty nehod u aut vyšší třídy s xenonovými lampami a bez nich. A zjistili jsme, že na okresních silnicích a na dálnicích klesá významně počet nočních nehod u aut s xenony bez ohledu na další technické novinky, jako jsou stabilizace podvozku ESP nebo ABS,“ uvádí ke studii Hendrik Schäbe, expert organizace TÜV Rheinland.
V sousedním Německu má xenonová světla v současnosti asi 10 procent aut. Česká statistika není k dispozici, ale s velkou jistotou bude podíl těchto inovativních světel ještě výrazně nižší.
K nejprodávanějšímu vozu na českém trhu, kterým je Škoda Fabia, xenony automobilka vůbec nenabízí. Zájemci o Škodu Octavia, která představuje druhý nejžádanější vůz v Česku, je mohou získat za příplatek 22 500 korun.