Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výzkum: Řidiči SUV jsou nebezpečnější

aktualizováno 
Majitelé terénních aut neboli dnes už častěji vozů SUV mívají větší problémy s dodržováním silničních zákonů než řidiči běžných osobních automobilů. Vyplývá to ze studie Londýnské univerzity (Imperial College). Vedoucí výzkumného týmu říká: "Obecně jsou SUV bezpečnější pro posádku, ale nebezpečnější pro všechny ostatní."

Ilustrační foto | foto: Land Rover

popisek Bezpečnost dětí
Tereňáky nejsou výhrou 

Podle pozorování chování řidičů mají ti, kteří sedí za volanty SUV, mnohem častěji u ucha mobilní telefon a mnohem méně se chrání bezpečnostním pásem.

"Ačkoliv jsou vozy s pohonem všech kol bezpečnější při nárazu, jejich majitelé vystavují sebe i ostatní účastníky provozu většímu riziku zranění," uvádí se ve studii, za kterou stojí skupina autorů v čele s Lesley Walkerem z Londýnské univerzity.

Výzkumníci sledovali chování řidičů na třech exponovaných místech na východě Londýna v době ranních a večerních dopravních špiček.

Do statistiky zaznamenali 38 182 "obyčejných" aut a 2944 off-roadů a SUVček. 15,3 % řidičů neterénních aut nebylo připoutáno a 2,5 procenta za volantem telefonovalo. Nepřipoutaných řidičů tereňáku bylo třikrát a telefonujících čtyřikrát více.

Studie potvrzuje, že řidiči vozů původně určených do terénu, ale dnes běžně jezdících po městech a jiných silnicích, mají větší sklony k riskantní nebezpečné jízdě.

Za lamanšským průlivem odpor vůči SUVčkům narůstá. Před nedávnem dostala londýnská radnice petici vyzývající ke zvýšení poplatků za vjezd do města na více než dvojnásobek. Britská liberálně-demokratická strana pak chtěla před nedávnem auta do terénu zatížit desetinásobně větší daní, než kterou platí majitelé "malých" vozů.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.