Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzácný mercedes za 105 milionů se vrací do Ruska

  14:23aktualizováno  14:23
Na 3,5 milionu eur, čili zhruba 105 milionů korun, zaplatil ruský podnikatel za unikátní historický automobil Mercedes-Benz 540K Roadstar. Podle expertů je to dosud nejvyšší suma, která kdy byla vyplacena za automobilového veterána.

Mercedes byl podle internetové stránky BBC vystaven na veletrhu starých automobilů Retro Klassik, který se konal o minulém víkendu v německém Stuttgartu.

Podle organizátorů vzácného veterána nabídla na prodej německá firma Kienle Automobiltechnik, která se zabývá obnovou historických automobilů. 

Černý dvoumístný kabriolet, který ruského podnikatele tak učaroval, byl vyroben v říjnu 1939. Ze statistik výrobního závodu vyplývá, že podobných automobilů bylo vyrobeno všeho všudy pět kusů, a to v letech 1938 a 1939.

Mercedes-Benz SSK: auto za 200 milionů

Krásný červený Mercedes-Benz SSk z roku 1929 se stal 3. září 2004 na dražbě veteránů v sussexském Godwoodu druhým nejdražším autem na světě. Neznámý kupec za něj zaplatil 4,18 milionu liber, to je asi 200 milionů korun...VÍCE
Mark Kühle, zástupce firmy Kienle Automobiltechnik, BBC prozradil, že prvním majitelem tohoto automobilu byl bývalý rumunský král Karel II. Automobil si objednal v květnu 1939. 

Po válce se mercedes stal válečnou kořistí Sovětského svazu a do roku 1965 jej používali nejvyšší důstojníci Rudé armády. Poté bylo auto prodáno a vystřídalo několik majitelů.  Počátkem devadesátých let se mercedes dostal do Kyjeva a byl dočasně ukryt, aby se prý nedostal do rukou ruské mafie. Německá automobilka jej koupila v roce 1996.

Restaurace vzácného vozu trvala pět let a k prodeji byl obnovený automobil poprvé nabídnutý v roce 2002.  Nyní se auto opět vrací do Ruska, ale jméno kupujícího
německá automobilka nehodlá prozradit. Bylo sděleno pouze tolik, že nový majitel za něj zaplatil závratnou sumu 3,5 milionu eur.

"Byl to jeden z nejdražších automobilů veteránů na trhu. Podobně hodnotný veterán je na trhu nyní už jen jeden," tvrdí zástupce německé firmy. Náklady, které firma investovala do obnovy mercedesu, ale neprozradil.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.