Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

W12 - tryskové letadlo od Volkswagenu

  14:02aktualizováno  14:02
Takřka bez varování představila na tokijském autosalonu německý Volkswagen sportovní vůz W12 Coupé, připravený podle slov automobilky okamžitě k sériové výrobě. Výrobce u své novinky neponechal nic náhodě! Vybavil ji dvanáctiválcem s koncepcí "W" o výkonu 440 kW a 600 koní. Z nuly na sto km/h dokáže zrychlit 1200 kilogramů vážící vůz za méně než 3,5 sekundy, jeho maximální rychlost pak přesahuje 350 km/h.

Unikátně konstruovaný motor vznikl vlastně spojením dvou vidlicových šestiválců. Je na svůj výkon poměrně malý, jeho délka je pouhých padesát centimetrů a váha 239 kilogramů. Výkon motoru se na zadní kola přenáší prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky.

Obutí dostal W12 v podobě devatenáctipalcových kol z magnézia s pneumatikami o rozměru  rozměru 255/35 ZR vpředu a 275/40 ZR vzadu. Samozřejmostí jsou kotoučové brzdy se stabilizačním systémem EPS, elektronická závěra diferenciálu a protiprokluzové zařízení. Ruční brzda se ovládá elektricky pouhým stiskem tlačítka.
Rozměry sportovního vozu jsou délka 4550 mm, šířka 1920 mm a výška 1100 mm.

Za vzhledem  kupé stojí studio Italdesign, které například ponechalo průhledný kryt motoru, aby mohl na ulici každý obdivovat dvanáctiválec W12.  Charakteristickým rysem kupé jsou dopředu výklopné "křídlaté" dveře. Po překročení rychlosti 120 km/h se ze zádi samočinně vysouvá spojler zvyšující aerodynamický přítlak na kola zadní nápravy.


Interiér vozu není příliš útulný a svou strohostí připomíná závodní speciály. Kombinuje lakovaný hliník s kůží. Přímo před sebou má řidič dva kruhové přístroje - rychloměr a otáčkoměr, velkoplošný displej ve středové konzoli zobrazuje navigační systém, palubní počítač či mobilní telefon.

Na okruhu Nardo padaly rekordy
V polovině října se W12 Coupé pokusil pokořit některé rychlostní a vytrvalostní rekordy sportovních vozů. Na okruhu v italském Nardo během 24 hodin ujel vzdálenost 7085,7 km, což odpovídá průměrné rychlosti 295,24 km/h a překonal tak Chevrolet LTS Corvette o 12 km/h. První mezinárodní rekord padl již za hodinu jízdu, kterou absolvoval s průměrnou rychlostí 310,99 km/h a překonal tak starý rekord Ferrari 550 Maranella. Pak padly další mety: 500 km ujel průměrně za 307,64 km/h a 1000 km za průměrných 311,09 km/h.

Volkswagen W12 Coupé

Volkswagen W12 Coupé

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.