Autofotka týdne: Ikona autodesignu překvapuje lodičkami na červený koberec

Jakým kusem oblečení haute couture by byly Alfa Romeo 156, Audi R8 nebo Lamborghini Egoista, ukazuje jejich tvůrce Walter da Silva. Jeden z nejslavnějších autodesignérů posledních dekád se po kvapném odchodu z koncernu Volkswagen na pár měsíců odmlčel. Nyní se představil s vlastní kolekcí bot. Jsou to umělecká díla.
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy | foto: walterdesilva.com/

Celý automobilový svět ho zná jako autora jednoho z nejkrásnějších aut přelomu tisíciletí. Alfa 156 je jeho veledílem. Sám má ze všech „svých“ aut ale nejraději teutonsky střídmé Audi A5. Exkluzivní rozhovor s de Silvou pro iDNES.cz čtěte ZDE.

Walter Maria de Silva je designér, z jehož skicáku pochází tvary pěti držitelů evropského auta roku, což se nikomu jinému nepodařilo. Když odešel s letoškem do důchodu, všichni tušili, že v 65 letech je to na slavného velmi tvůrčího designéra moc brzo.

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy

Nyní se opět objevil na veřejnosti. A kdo ví, zda je to jen náhoda, že se prezentoval na vyhlášeném pařížském týdnu módy, který se překrýval s neméně slavným autosalonem. Tam v posledních letech představoval automobilové novinky, tentokrát ovšem ve městě nad Seinou představil v nóbl prostředí nově otevřeného hotelu Ritz svou kolekci dámských lodiček.

Utajenou vášní de Silvy je kromě aut také design věcí každodenní potřeby. Umí navrhnout lampu i židli. Ke známým neautomobilovým dílům patří křeslo Luft, které vzniklo pod de Silvovým vedením v designcentru Audi ve spolupráci s vyhlášenou italskou nábytkářskou firmou Poltrona Frau.

„Chtěl jsem udělat něco odlišného. Vytvořit celou kolekci určenou pro speciální příležitosti,“ vysvětloval při uvedení své luxusní kolekce. Jeho boty jsou určené pro chůzi po červeném koberci filmových hvězd, mají být hvězdami večírků smetánky.

Lodičky jsou v podání de Silvy malá umělecká díla. Používá na ně kromě vybrané kůže také karbon a ocel a vyžívá se v kontrastní kombinaci elegantní černé a zářivě oranžové, prý je to poklona jeho milované rodné Itálii.

Svou první kolekci bot nazval “Noir Extreme”. Při návrhu ctí podle vlastních slov jednoduchost, čistotu tvarů, rafinovanost ploch, které mají ovšem svou logiku a především nezapomíná, že musí být nositelné.

„U aut dělají kola třicet procent toho co vidíme, takže na nich velmi záleží. Chci, aby se ženy v mých botách cítily mnohem krásnějšími,“ říká slavný autodesignér.

Da Silva chce představovat jednu kolekci bot ročně. „Navrhnout botu je mnohem těžší, než si myslíte,“ říká v rozhovoru pro italský automagazín Quattroruote. „Máte omezený prostor, jsou zde velká omezení z pohledu ergonomie a v případě večerní dámské boty je to ještě výraznější,“ popisuje.

Trvá na tom, aby byly stoprocentně „Made in Italy“, s výrobou mu pomáhá jedna z nejslavnějších italských obuvnických firem Sergio & Gianvito Rossi.

Není to náhoda, ale splnění snu, vášeň pro boty zdědil de Silva po svém dědečkovi, který ševcoval v Miláně. A co auta a boty podle geniálního designéra spojuje? Vysvětluje to tak, že obojí se hýbe.

Walter de Silva chce boty ze své velmi exkluzivní limitované kolekce haute couture prodávat on-line. „Ale pokud budeme mít obchod, chtěl bych v něm být, abych měl kontakt s klienty. To je velmi důležité,“ dodává a trvá na tom, že je designér, ne módní návrhář: “Dobrý design přetrvá, zatímco móda odejde,“ komentuje. Rád by ze své značky vybudoval ikonu, jakou se stala jeho auta. Aby „boty Waltera de Silvy“ byly stejně tak slavné.

Vyznavač čistých jednoduchých tvarů začal auta malovat jako jedenadvacetiletý u Fiatu před více než čtyřiceti lety v roce 1972. Prošel designérskými centry Alfy Romeo, Seat, Audi nebo Lamborghini.

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...