Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Ikona autodesignu překvapuje lodičkami na červený koberec

aktualizováno 
Jakým kusem oblečení haute couture by byly Alfa Romeo 156, Audi R8 nebo Lamborghini Egoista, ukazuje jejich tvůrce Walter da Silva. Jeden z nejslavnějších autodesignérů posledních dekád se po kvapném odchodu z koncernu Volkswagen na pár měsíců odmlčel. Nyní se představil s vlastní kolekcí bot. Jsou to umělecká díla.

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy | foto: walterdesilva.com/

Celý automobilový svět ho zná jako autora jednoho z nejkrásnějších aut přelomu tisíciletí. Alfa 156 je jeho veledílem. Sám má ze všech „svých“ aut ale nejraději teutonsky střídmé Audi A5. Exkluzivní rozhovor s de Silvou pro iDNES.cz čtěte ZDE.

Walter Maria de Silva je designér, z jehož skicáku pochází tvary pěti držitelů evropského auta roku, což se nikomu jinému nepodařilo. Když odešel s letoškem do důchodu, všichni tušili, že v 65 letech je to na slavného velmi tvůrčího designéra moc brzo.

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy

Nyní se opět objevil na veřejnosti. A kdo ví, zda je to jen náhoda, že se prezentoval na vyhlášeném pařížském týdnu módy, který se překrýval s neméně slavným autosalonem. Tam v posledních letech představoval automobilové novinky, tentokrát ovšem ve městě nad Seinou představil v nóbl prostředí nově otevřeného hotelu Ritz svou kolekci dámských lodiček.

Utajenou vášní de Silvy je kromě aut také design věcí každodenní potřeby. Umí navrhnout lampu i židli. Ke známým neautomobilovým dílům patří křeslo Luft, které vzniklo pod de Silvovým vedením v designcentru Audi ve spolupráci s vyhlášenou italskou nábytkářskou firmou Poltrona Frau.

„Chtěl jsem udělat něco odlišného. Vytvořit celou kolekci určenou pro speciální příležitosti,“ vysvětloval při uvedení své luxusní kolekce. Jeho boty jsou určené pro chůzi po červeném koberci filmových hvězd, mají být hvězdami večírků smetánky.

Fotogalerie

Lodičky jsou v podání de Silvy malá umělecká díla. Používá na ně kromě vybrané kůže také karbon a ocel a vyžívá se v kontrastní kombinaci elegantní černé a zářivě oranžové, prý je to poklona jeho milované rodné Itálii.

Svou první kolekci bot nazval “Noir Extreme”. Při návrhu ctí podle vlastních slov jednoduchost, čistotu tvarů, rafinovanost ploch, které mají ovšem svou logiku a především nezapomíná, že musí být nositelné.

„U aut dělají kola třicet procent toho co vidíme, takže na nich velmi záleží. Chci, aby se ženy v mých botách cítily mnohem krásnějšími,“ říká slavný autodesignér.

Da Silva chce představovat jednu kolekci bot ročně. „Navrhnout botu je mnohem těžší, než si myslíte,“ říká v rozhovoru pro italský automagazín Quattroruote. „Máte omezený prostor, jsou zde velká omezení z pohledu ergonomie a v případě večerní dámské boty je to ještě výraznější,“ popisuje.

Trvá na tom, aby byly stoprocentně „Made in Italy“, s výrobou mu pomáhá jedna z nejslavnějších italských obuvnických firem Sergio & Gianvito Rossi.

Není to náhoda, ale splnění snu, vášeň pro boty zdědil de Silva po svém dědečkovi, který ševcoval v Miláně. A co auta a boty podle geniálního designéra spojuje? Vysvětluje to tak, že obojí se hýbe.

Walter de Silva chce boty ze své velmi exkluzivní limitované kolekce haute couture prodávat on-line. „Ale pokud budeme mít obchod, chtěl bych v něm být, abych měl kontakt s klienty. To je velmi důležité,“ dodává a trvá na tom, že je designér, ne módní návrhář: “Dobrý design přetrvá, zatímco móda odejde,“ komentuje. Rád by ze své značky vybudoval ikonu, jakou se stala jeho auta. Aby „boty Waltera de Silvy“ byly stejně tak slavné.

Vyznavač čistých jednoduchých tvarů začal auta malovat jako jedenadvacetiletý u Fiatu před více než čtyřiceti lety v roce 1972. Prošel designérskými centry Alfy Romeo, Seat, Audi nebo Lamborghini.





Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.