Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Ikona autodesignu překvapuje lodičkami na červený koberec

aktualizováno 
Jakým kusem oblečení haute couture by byly Alfa Romeo 156, Audi R8 nebo Lamborghini Egoista, ukazuje jejich tvůrce Walter da Silva. Jeden z nejslavnějších autodesignérů posledních dekád se po kvapném odchodu z koncernu Volkswagen na pár měsíců odmlčel. Nyní se představil s vlastní kolekcí bot. Jsou to umělecká díla.

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy | foto: walterdesilva.com/

Celý automobilový svět ho zná jako autora jednoho z nejkrásnějších aut přelomu tisíciletí. Alfa 156 je jeho veledílem. Sám má ze všech „svých“ aut ale nejraději teutonsky střídmé Audi A5. Exkluzivní rozhovor s de Silvou pro iDNES.cz čtěte ZDE.

Walter Maria de Silva je designér, z jehož skicáku pochází tvary pěti držitelů evropského auta roku, což se nikomu jinému nepodařilo. Když odešel s letoškem do důchodu, všichni tušili, že v 65 letech je to na slavného velmi tvůrčího designéra moc brzo.

Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy
Kolekce dámských lodiček od Waltera de Silvy

Nyní se opět objevil na veřejnosti. A kdo ví, zda je to jen náhoda, že se prezentoval na vyhlášeném pařížském týdnu módy, který se překrýval s neméně slavným autosalonem. Tam v posledních letech představoval automobilové novinky, tentokrát ovšem ve městě nad Seinou představil v nóbl prostředí nově otevřeného hotelu Ritz svou kolekci dámských lodiček.

Utajenou vášní de Silvy je kromě aut také design věcí každodenní potřeby. Umí navrhnout lampu i židli. Ke známým neautomobilovým dílům patří křeslo Luft, které vzniklo pod de Silvovým vedením v designcentru Audi ve spolupráci s vyhlášenou italskou nábytkářskou firmou Poltrona Frau.

„Chtěl jsem udělat něco odlišného. Vytvořit celou kolekci určenou pro speciální příležitosti,“ vysvětloval při uvedení své luxusní kolekce. Jeho boty jsou určené pro chůzi po červeném koberci filmových hvězd, mají být hvězdami večírků smetánky.

Fotogalerie

Lodičky jsou v podání de Silvy malá umělecká díla. Používá na ně kromě vybrané kůže také karbon a ocel a vyžívá se v kontrastní kombinaci elegantní černé a zářivě oranžové, prý je to poklona jeho milované rodné Itálii.

Svou první kolekci bot nazval “Noir Extreme”. Při návrhu ctí podle vlastních slov jednoduchost, čistotu tvarů, rafinovanost ploch, které mají ovšem svou logiku a především nezapomíná, že musí být nositelné.

„U aut dělají kola třicet procent toho co vidíme, takže na nich velmi záleží. Chci, aby se ženy v mých botách cítily mnohem krásnějšími,“ říká slavný autodesignér.

Da Silva chce představovat jednu kolekci bot ročně. „Navrhnout botu je mnohem těžší, než si myslíte,“ říká v rozhovoru pro italský automagazín Quattroruote. „Máte omezený prostor, jsou zde velká omezení z pohledu ergonomie a v případě večerní dámské boty je to ještě výraznější,“ popisuje.

Trvá na tom, aby byly stoprocentně „Made in Italy“, s výrobou mu pomáhá jedna z nejslavnějších italských obuvnických firem Sergio & Gianvito Rossi.

Není to náhoda, ale splnění snu, vášeň pro boty zdědil de Silva po svém dědečkovi, který ševcoval v Miláně. A co auta a boty podle geniálního designéra spojuje? Vysvětluje to tak, že obojí se hýbe.

Walter de Silva chce boty ze své velmi exkluzivní limitované kolekce haute couture prodávat on-line. „Ale pokud budeme mít obchod, chtěl bych v něm být, abych měl kontakt s klienty. To je velmi důležité,“ dodává a trvá na tom, že je designér, ne módní návrhář: “Dobrý design přetrvá, zatímco móda odejde,“ komentuje. Rád by ze své značky vybudoval ikonu, jakou se stala jeho auta. Aby „boty Waltera de Silvy“ byly stejně tak slavné.

Vyznavač čistých jednoduchých tvarů začal auta malovat jako jedenadvacetiletý u Fiatu před více než čtyřiceti lety v roce 1972. Prošel designérskými centry Alfy Romeo, Seat, Audi nebo Lamborghini.





Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Maserati Ghibli Diesel
Maserati Ghibli Diesel

r.v. 2016, naj. 6 000 km, diesel
1 802 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.