Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Wartburg slouží, jen ve městě kouří, připouští šetrný řidič

aktualizováno 
-
Zachovalý Wartburg 353 po původně východoněmeckém motoristovi přišel plzeňského medika Radovana K. i s legalizací k provozu na zdejších silnicích na doklady jiného dosluhujícího auta téhož typu na dvacet tisíc korun. "Od té doby můj vůz prošel bez potíží dvěma technickými kontrolami a najel více než padesát tisíc kilometrů, z toho posledních dvacet tisíc na technický benzin. Všechno bez problémů, bez závad a bez pocitu, že by wartburg s technickým benzinem třeba jen trochu tratil na výkonu," říká student, který nechce zveřejnit celé jméno, aby neměl problémy jako pachatel dopravního přestupku. Provoz Wartburgu 353 na technický benzin, jehož cena je ve srovnání s předepsaným palivem zhruba poloviční, totiž není schválen a za prohřešek teoreticky hrozí až tisícikorunová pokuta. Medik poznal i slabiny zmíněného cestování. "Auto víc smrdí z výfuku, a hlavně nedělá dobrotu při krátkých popojížďkách po městě. Zanášejí se svíčky, při stání ve frontách vozidel dost kouří. Zato venku - a tam já cestou domů do městečka ve středních Čechách jezdím nejčastěji - slouží bezvadně." Spočítal, že při nákupu pohonných hmot je na tom i při rostoucích cenách technického benzinu stejně jako jeho kamarádi, kteří jezdí na propan-butan. "Ale nemusel jsem kupovat plynové zařízení, které podle typu auta stojí od patnácti do padesáti tisíc korun. Jen do technického benzinu dávám víc oleje mažu 1:25, zatímco za normálních okolností se do Wartburgu 353 lije směs oleje s automobilovým benzinem v poměru 1:40," sděluje Radovan K. a pyšní se, že ani s netradičním palivem m u auto nebere víc než osm litrů na sto kilometrů. "Jen teď, v zimě, wartburg na technický benzin špatně startuje. Proto mám připravenou injekční stříkačku, tou do sání vpravím trošku normálního benzinu a motor chytí na první pokus," pokračuje. Jinak je však Radovan K. přesvědčen, že výhody cestování s dvoutaktním automobilem na technický benzin značně převyšují zápory. A bez přemýšlení vzpomene minimálně na tři kamarády - studenty, kteří si myslí a v praxi uplatňují totéž.
Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.