Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Automobilová šlechta na gardenparty u britské královny

aktualizováno 
Do Windsoru se sjela vybraná automobilová honorace. Na zámek ležící asi padesát kilometrů západně od Londýna vyrazili čtyřkoloví elegáni na defilé jménem Concours of Elegance. Nádvoří zámku, který je jednou z oficiálních rezidencí britské královské rodiny, zaplnilo více než 60 historických automobilů z let 1896 - 1977.

Kromě domácích bentleyů, rollsů, jaguarů a aston martinů, kteří zde měli logicky nejsilnější zastoupení, se návštěvníkům prvního ročníku této automobilové přehlídky, představily i modely značek neméně zvučných jmen.

Silné zastoupení tu měly legendární modely od Ferrari, Alfy Romeo, nebo Mercedesu. Na krátko střiženém trávníku nechyběli ani zástupci dávno zaniklých automobilek jako Horch, Delahaye, Sunbeam, Bristol, Avions, Frazer Nash, Austin-Healey a další.

Fotogalerie

Ve zvláštní expozici na červeném koberci se představily i služební vozy královské rodiny jako Rolls-Royce Phantom VI (1977) jejího veličenstva, Aston Martin DB6 Volante (1969) prince z Walesu nebo Alvis TD21 (1961) vévody z Edinburgu.

Asi největší pozornost publika přitahoval obří aerodynamický Rolls-Royce Phantom I Jonckheere Coupé z roku 1925 postavený ve stylu Art Deco. Velmi nenápadně naopak působil na výstavní ploše Austin-Healey ‘Works’ 100S Marka Knopflera, famózního britského kytaristy a zpěváka, člena dávno rozpadlé skupiny Dire Straits.

Důstojnost a výjimečnost celé akce podtrhoval personál v dobových kostýmech, stejně jako návštěvníci ve společenském oděvu, který byl pro účastníky podmínkou.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie





Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.