Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

WRC v ulicích: Škoda Fabia 4x4 turbo 320 koní

  17:44aktualizováno  17:44
Chcete si projet svoji oblíbenou zatáčku k samoobsluze táhlým řízeným smykem a dojet bokem v oblacích modrého dýmu až k regálu s rohlíky? Povzdechům nad nabídkou motorů pro Škodu Fabii učinila přítrž německá tuningová firma Milotec. Dnes už ani závodníci nemohou naříkat, že by si motor do fabie nevybrali.

Dragon 4x4 totiž kromě pohonu všech kol dostal také 320 koňový turbomotor.

Na právě probíhající Motor Show v Essenu (do neděle 4.prosince) se objevil nadmíru zajímavý exponát - Škoda Fabia „Dragon“ 4x4.

Pod známou, nepříliš vzrušující kapotou, duní zážehový přeplňovaný čtyřválec Audi 1,8 litru od ladičské firmy Oberscheider, který vyvíjí příjemných 320 koní. Přídavná řídící jednotka pak umí na povel řidiče nastolit sportovní program.

Medvědích 420 Nm přenáší na všechna kola šestistupňová mechanická převodovka s krátkým odstupňováním, na přání se sekvenčním řazením. Samočinně připojitelný pohon zadních kol obstarává lamelová spojka Haldex.
 
K účinné kontrole vysokého výkonu je připravený nastavitelný podvozek s adaptivními tlumiči pérování Bilstein PSS9. Stisknutím tlačítka na přístrojové desce se může světlá výška vozu hydraulicky měnit v rozmezí 50 mm.

O razantní deceleraci, odpovídající schopnostem celku, se postarají brzdy Brembo, vpředu s kotouči o průměru 320 mm a čtyřpístkovými třmeny, vzadu 270 mm a klasické plovoucí „jednopístky“.

Z motorsportu auto vypůjčilo dvoudílnou hliníkovou nádrž (55 litrů) s obalem z uhlíkových kompozitů, anatomická sedadla a volant Sparco. Hliníkové ráfky Borbet 18x8,5 s pneumatikami Hankook RS2 „Semi-Slick“ (215/35) si vyžádaly rozšíření blatníků, aerodynamické změny pokračují velkým předním spoilerem a rozměrným zadním křídlem.

Škoda Fabia 4x4 Dragon

Škoda Fabia 4x4 Dragon

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.